Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Hoe deze Fuchs weer netjes te krijgen?? Opties
michelm1978
#1 Gepost : zaterdag 11 december 2010 22:53:24
Rang: Lid

Hallo beste allemaal!

Heb even een vraagje. Ik heb een setje Fuchs velgen gescoord voor mijn 911 SC. Nu zijn de voorvelgen perfect. De achtervelgen minder. Is in de winter mee gereden. Zie het resultaat:

De achtervelgen:

De voorvelgen zijn supernetjes, zo wil ik de achtervelgen ook weer hebben.

Wie kan me vertellen hoe ik dit aanpak?
Soepergrover
#2 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:29:23
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Wat voor velgen zijn dit?
Gelakt lichtmetaal?
RVS?
Blank metaal?
mk-us
#3 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:34:52
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Een velgenreiniger, kleien en dan weer de schade gaan bekoekegluren en weer een foto plaatsen blij

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
michelm1978
#4 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:36:28

Ze zijn superlicht dus denk iets van aluminium of magnesium. Het zijn in ieder geval originele Fuchs wielen.
zuidwest10
#5 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:38:38

ultra fine staalwol van Carclean.nl proberen,finishen met mothers wax,alu polish and megs
http://www.carclean.nl/p...pads_25-793_101889.aspx

http://www.carclean.nl/p..._140gr_05100_100201.aspx
VAG rules
mk-us
#6 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:39:36
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mothers - Mag & Aluminium Polish,
maar sowieso eerst goed reinigen voor je gaat polijsten!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
michelm1978
#7 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:48:53

Even nagekeken, Het is gesmeed aluminium.

Origineel zijn de velgen overigens geanodiseerd. Bij de achtervelgen kan ik dit eigenlijk niet meer ontdekken.
zuidwest10
#8 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:49:15

of deze nog iets je s beter
http://www.carclean.nl/p...113gr_05106_101507.aspx

voor reinigen met een super degreaser(ontvetter)of zuur vrije velgenreiniger en dan de polish
VAG rules
michelm1978
#9 Gepost : zaterdag 11 december 2010 23:51:12

Er zitten overigens wel echt putjes in de velgrand. Dan is het volgens mij nodig eerst glad te schuren.
RedCat
#10 Gepost : zondag 12 december 2010 6:58:15
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Je noemt zelf de twee seleutelwoorden voor dit projectje.
Gesmeed en geanodiseerd. De eerste wijst op de kans dat de structuur van het aluminium niet zo gesloten is
De geanodiseerde laag is aangetast en mogelijk al eens bewerkt, de putjes zijn mij wat te rond.

Uiteraard eerst alle vuil eraf en eruit, zonodig lichte staalwol gebruiken kan.
Bedenk wel dat je dus al enigzins "in" het materiaal zit te werken.
Er moet dus weer bescherming op en dat kan een verschil met de andere velgen geven.

Bedenk wat je er aan kwijt wilt zijn en zoek even of je het aan een pro over wilt / kunt laten.

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
michelm1978
#11 Gepost : zondag 12 december 2010 8:55:29

Hi,

Ik kan het aan een pro overlaten. Investeren in deze velgen is volkomen verantwoord. Setje nette Fuchsen met beetje werk brengen al gauw 1350 euro op. Dat heb ik er bij lange na niet voor betaald. Maar dat is ook niet het punt. Volgend jaar wil ik mijn 911 er weer origineel bij laten rijden. De huidige Cup 1 velgen horen niet bij het bouwjaar.

Echter, zelf doen levert een leuk project op en het voldane gevoel dat je iets zelf doet / hebt gedaan is niet uit te drukken in woorden :-) Al zou ik ze zelf alleen al voorbewerken. Anodiseren kan ik zelf niet, daarvoor is zwavelzuur benodigd en ik ga daar niet mee experimenteren. Ik twijfel nog een beetje. Gepolijst is ook schitterend, maar het staat me tegen omdat de voorvelgen nog zo netjes zijn.

Met welke strukturen/grofte droog/nat moet ik de putjes in de velgen te lijf gaan? De banden zijn er inmiddels af, dus kan overal goed bij.
stefan8
#12 Gepost : zondag 12 december 2010 9:21:59

misschien kan dat nieuw product Iron Cut (Iron X) hier bij helpen?
Aficior
#13 Gepost : zondag 12 december 2010 22:46:22
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ik zou toch zeer zorgvuldig te werk gaan en zeker niet te grof. Hier moet je echt de tijd voor nemen, zeker wanneer je aangeeft dat dit collectors velgen zijn.

In principe mag je een geanodiseerde oppervlakte nimmer reinigen met een schurend middel. Daarmee verwijder je namenlijk die laag (=bescherming).

Ik kan niet goed zien of de laag nu weg is of niet. Ook kan ik niet goed zien op de foto wat voor een soort verontreinigingen er op de velg liggen.

Ik zou zelf allereerst met een extreem goede velgenreiniger aan de slag gaan en daarmee meerdere hits uitvoeren. Dit in de hoop dat je dan de verontreinigingen verwijderd hebt een een mooie schone velg hebt. Borstels en kwasten gebruiken en niets grofs.

Hierna dan bekijken of het nog immer een geanodiseerde velg is, of dat die laag er reeds vanaf gepoetst is.
In geval van een nog immer geanodiseerde velg, alleen maar reinigen met vloeistoffen. Anders verwijder je de laag.
Indien er geen sprake meer is van een geanodiseerde velg, dan maar zorgvuldig schuren met watervast schuurpapier en daarna polijsten en afmaken met een goede bescherming.

Ook kan je deze stappen doen zonder het te beschermen en dan mooi voorbewerkte velgen aanbieden om te laten anodiseren.

Succes,
Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
WouterP
#14 Gepost : zondag 12 december 2010 23:42:54

de geannodiseerde laag is beschadigd en krijg je niet meer gerepareerd.
Oplossing:

opnieuw annodiseren

je kunt poetsen en polijsten wat je wilt , maar uiteindelijk ben je door de geannodiseerde laag heen en heb je blank gepolijst allu wat niet overeenkomt met je voorvelgen.
Lowlands
#15 Gepost : zondag 12 december 2010 23:57:38

Maar als ie het laat anodiseren zal ie toch eerst de velgen moeten polijsten.......ja
michelm1978
#16 Gepost : maandag 13 december 2010 12:27:00

Iedereen zover bedankt voor de waardevolle antwoorden! Ik ga eerst eens kijken of ik ze goed schoon krijg. Dat moet toch... Zag ook weer een gepolijst setje staan.. is toch ook wel erg mooi.
zuidwest10
#17 Gepost : maandag 13 december 2010 12:57:46

je hebt ook een soort katoenen hobby setjes te koop,die werken ook makkelijk,kunnen op een accu/boormachine
VAG rules
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire