|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-4-2009 Locatie: België - Antwerpen
|
Beste vrienden,
Zijn er alternatieven voor Clayspray? Mijn blokje klei is nog perfect maar de spray is op...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Misschien ligt het aan mij, maar je vraag is mij niet helemaal duidelijk. Je kan gewoon clay lubes als Spray& Wipe of Last Touch oid bestellen. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
snel even 3 alternatieven : - Meguiar's Last touch - Poorboys Spray & Wipe - Dodo Born to be Slippery www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-4-2009 Locatie: België - Antwerpen
|
Dus met water en detergent gaat het bijvoorbeeld niet?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Emmen
|
http://www.carclean.nl/p...6ml_PB-SW32_101018.aspx
1:1 verdunnen & http://www.carclean.nl/p...0ml_DJBR250_101240.aspx
1:10 verdunnen & http://www.carclean.nl/p...710ml_08224_100218.aspx
1:? verdunnen & http://www.carclean.nl/p...3ml_A3316EU_100060.aspx
niet verdunnen Ik zou OF voor spray & Wipe gaan... gewoon een heerlijk all round product! Kan je goed gebruiken voor je ramen, voor vieze vlekken en voor natuurlijk kleien! Of voor de Born slippy clay lube! Kan je verdunnen tot 1 op 10.. en daarmee heb je dan 250ml x 10 = 2.5 liter van dit spul voor een tientje! En het schijnt ook erg goed te werken! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Ter aanvulling op Dennis: Bij de Born Slippy is het aan te bevelen de auto na het kleien nog even te wassen. Het schijnt dat deze een beetje schuimt en daardoor wat zeepresten kan achterlaten. Ik heb het ergens gelezen. Ik heb het product zelf niet maar wilde het even als extra info noemen. -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
aanvulling op Bin: wassen kan, maar HOEFT niet... Gewoon goed nalopen met een doek, zorgen dat het plaatwerk droog is alvorens beginnen te polijsten... Ik doe t al een half jaar zo, nog nooit problemen gehad....  Just my 2 cents  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Poorboys S&W zeer veelzijdig,mothers wax showtie(jawbreakers smell)1:1&2 verdunbaar thx ivo's VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
mothers wax is trouwens 1:1 verdunbaar ook zover ik weet  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: België antwerpen
|
born slippy all the way, heb Meguiar's quick detailer ook gebruikt maar deze is zo duur he.... en kwaliteit van born slippy is gewoon beter. wel een 1 way product dus enkel als claylube te gebruiken! nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Valet Pro Citrus Bling. Te verdunnen tot 1:16 voor kleivloeistof (maar Soepergrover gebruikt 'm 1:10)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Nadeel van de DJ Born Slippy is dat deze schuimt...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
+1 voor de Citrus Bling van Valet Pro. Kan als quick detailer of als klei spray gebruikt worden, net zoals Spray and Wipe. Citrus Bling is alleen geconcentreerder dan PB's Spray and Wipe.
|
|
|
|
nicknameless schreef:Nadeel van de DJ Born Slippy is dat deze schuimt... en dat ervaar ik nu juist als een voordeel, en dan zie je ook dat veel vuil niet aan je klei blijft hangen maar afgevoerd word met het schuim. jij vind het een nadeel, ik een voordeel ....smaken verschillen nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
De Citrus Bling lijkt me ook een goed produkt, hoe is deze qua geur? Gebruik nu S&W. Misschien maar eens wachten op een Valetpro Vrijdag  -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Vind deze heel prettig: S&W van PB en BS van DJ. Allebei gewoon fijne producten, zullen vast wel betere zijn, maar deze voldoen wel goed. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
beter is denk ik het verkeerde woord paulus,gaat om persoonlijke voorkeur denk ik, VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-7-2010 Locatie: Zuid Holland
|
of het gewoon met water kan... Ja volgens mij kan dat ook gewoon, alleen glij je er wat minder mee....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Alleen de klei van Bilt Hamber is geschikt voor alleen met water. Voor de rest zou ik het risico niet nemen, ook al giet je 10 liter erop, echt glijend wordt het niet.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
+1: Bilthammer de enige die op puur water zijn werk doet, de rest kleiglijmiddel pakken. Welke je moet nemen, boeiend .... is allemaal persoonlijke voorkeur, doen het allen net zo goed mijns inzien // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Binnetie schreef:De Citrus Bling lijkt me ook een goed produkt, hoe is deze qua geur? Citroentjes.
|
|
|
|
en dat weet je toch niet door de naam? nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2009 Locatie: brasschaat
|
ivo's schreef:mothers wax is trouwens 1:1 verdunbaar ook zover ik weet  Kan je Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray verdunnen? Wist ik niet.... Ford focus Econetic Black Magic 
|
|
|
|
yup ook nog 1:2 voor de zunnige onder ons VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
ja die klote zeeuwen zeker  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
|
|
|
|
 tering smurf.Ik HAAT SMURFEN VAG rules
|