Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Welke pads zijn geschikt voor een voor beginneling, handmatig én machinaal. Opties
blazer
#1 Gepost : zondag 19 december 2010 12:20:28
Rang: Lid

Hoi allemaal

Welke pads raden jullie me aan om handmatig een wax of polish aan te brengen

en welke pad kan ik gebruiken om al eens handmatig een krasje weg te doen

kan ik met de pads gold class even coat van meg dit allemaal doen ? of zijn er betere

groeten
Marc
danny
#2 Gepost : zondag 19 december 2010 12:40:34

Ik denk dat je met de pads in onderstaande link al een heel eind komt.

http://www.carclean.nl/p...20Euro%20Foam%20Hand%20A
Renault Laguna 2.2 dci Dynamique
Soepergrover
#3 Gepost : zondag 19 december 2010 12:41:13
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Voor wax en sealants de gouden of rode Monello (Lake Country) pads.
Kan ook met de Meg's pads.
mk-us
#4 Gepost : zondag 19 december 2010 12:41:22
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

KLIK voor handmatig stappenplan

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Juffer1
#5 Gepost : zondag 19 december 2010 13:36:08

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

De Meq's gold class even coat vindt ik persoonlijk minder dan de gele / paarse pad's van Meguiar's .
Om de een of andere reden spreekt dat badstof op de lak mij niet zo heel erg aan.

Deze pad is in principe bedoeld om wax en aanverwante producten aan te brengen. Pad heeft (als je m goed gebruikt) geen cutting factor en is dus ook niet geschikt voor corrigerend werk zoals een LC / Monello handpad.
Voor gebruik met een paint Cleaner zou je deze dan wel weer kunnen gebruiken.

Overigens zal handmatig een krasje "verwijderen" (zeker met een handpad zonder cuttingfactor) op een kei harde BMW lak niet mee gaan vallen.

www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
blazer
#6 Gepost : donderdag 30 december 2010 13:18:13

jongens , pad voor machinaal gebruik

ik wou de kompressor pads nemen , nu heb ik gehoord dat deze hun geld niet waard zouden zijn .
de stukken zouden eraf komen , met de lamellen daar zouden ze doorschuren en zo zouden er stukken loskomen zelfs na een paar keer te gebruiken .

nu ik wil wat pads bestellen , de vraag is nu welke de kompressor pads of de smartpads .

ik zou ze voorlopig gebruiken met excentrische bosch machine ( tot ik een DAPke aanschaf )
blazer
#7 Gepost : donderdag 30 december 2010 13:26:12

mk-us

wat ik niet terug vind in het machinaal stappenplan is welke pad voor paste wax

er staat wel onderaan de waxen dat je een concorso kan gebruiken voor vloeibare waxen , maar wat met paste wax kan dit ook met de concorso ?

ik zou de collinite 915 willen gebruiken
danny
#8 Gepost : donderdag 30 december 2010 13:31:58

Ik zou toch echt voor de kompressors gaan. Dat ze kapot gaan is bijna altijd een gebruikersfout. Mij is het ook overkomen doordat ik niet beter wist. Gewoon regelamtig je pads uitspoelen en niet teveel product gebruiken. Probleem opgelost. De smartpads hebben de neiging te gaan stuiteren, terwijl de kompressors perfect de contouren van het plaatwerk volgen.
Renault Laguna 2.2 dci Dynamique
vectraroels
#9 Gepost : donderdag 30 december 2010 13:35:11

zie onderstaand lijstje, welke pad je met welk middel gebruikt en op welke snelheid van je DAP
pads + middel
Iedereen mag mijn kont kussen, behalve die van mijn vec
blazer
#10 Gepost : donderdag 30 december 2010 14:06:29

nice vectraroels feest

is het zo dat steeds de kleur van de pad bij alle merken dezelfde factor heeft ?

of moet je daar bij opletten en gebruikt elke merk zijn kleur naar wens .

Danny , maar als je de pad uitspoelt kan je er dan meteen mee verder doen of moet ze eerst drogen ?

Groeten
Marc
Soepergrover
#11 Gepost : donderdag 30 december 2010 14:20:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

De kleuren bij de Lake Country/Monello pads en de Hex Logic pads komen wel ongeveer overeen.
Bij andere merken zie je echter weer heel andere kleuren voor pads met verschillende cutting factor.

Op dit forum worden gemakshalve maar de Lake Country/Monello kleuren gebruikt.
blazer
#12 Gepost : donderdag 30 december 2010 19:09:59

en nog iemand tips over de keuze kompressor pads of smartpads ?
blazer
#13 Gepost : donderdag 30 december 2010 19:12:52

iemand een goeie printversie van de tabel van vectraroelsweetniet

ben hier al aan het foefelen op de pc om dat deftig af te printen
Tim
#14 Gepost : vrijdag 31 december 2010 12:18:35

Helaas nog niet, maar als je de printbare versie klaar hebt, dan mag je hem uploaden. knipoog
I'm the Master of Bling!
mk-us
#15 Gepost : vrijdag 31 december 2010 14:20:15
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

uuuhhh, volgens mij is dat lijstje al veelvuldig geprint, zie ze in allerlei doosjes etc geprint en al voorbij komen en daarom ook maar in m'n onderschrift verwerkt!
( en destijds na het maken ook maar een printje gemaakt knipoog )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
blazer
#16 Gepost : donderdag 6 januari 2011 7:32:47

is misschien een rare vraag maar ...

kan je met een machinepad ook handmatig werken ?

RedCat
#17 Gepost : donderdag 6 januari 2011 7:46:55
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ja dat kan, andersom wordt lastiger.
'T is wel de vraag of je het moet willen.
Zo duur zijn handpads nu ook weer niet.

Verder nog vragen hehehe

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
blazer
#18 Gepost : donderdag 6 januari 2011 8:27:43

inderdaad de handpads zijn goedkoper .
maar ben nog maar juist bezig met detailing en heb nog niet zo veel spullen .

moest ik nu toch eens een pad tekort komen kan ik altijd even een machinepad gebruiken .
mk-us
#19 Gepost : donderdag 6 januari 2011 11:20:37

Heb ook overwogen en getest: was er niet content over, je gaat toch de pad gekreukeld in je hand houden omdat ie anders niet lekker werkt. ( met kans op kapotmaken van de velcro )
Pak er een oranje, witte en een zwarte/rode bij .... in dit geval vond ik het echt een meerwaarde.

SpeeDJ
#20 Gepost : donderdag 6 januari 2011 11:37:39
Rang: V.I.P.

Je vroeg nog over de keuze tussen Kompressorpads en (gewone) Smartpads; de verhalen die je hebt gehoord over Kompressorpads zijn inderdaad bijna altijd door verkeerd/onwetend gebruik. Er wordt vaak veel teveel product gebruikt en daar kom je op een Smartpad nog weleens mee weg, maar op een Kompressor niet. De lamellen zuigen zich vol, de pad wordt te zwaar en wordt met dat gewicht rondgeslingerd waardoor je een hogere kans hebt op scheuren. Ook is bij een Kompressor het goed onderhouden van je pad nog belangrijker, omdat de pad gewoon toch iets kwetsbaarder is dan een Smartpad. Daar krijg je echter wel een erg goede pad voor terug, die bij juist gebruik lekkerder werkt en je product goed verspreidt.
mk-us
#21 Gepost : donderdag 6 januari 2011 11:46:47

+1: je kan de kompressors ook gewoon in een padwasher doen, in de wasmachine etcetc. Dat ze kaduuk gaan ligt eigenlijk aan de gebruiker dan de pad zelf!

blazer
#22 Gepost : donderdag 6 januari 2011 12:08:22

oke , ik verwacht nog een bestelling daar zitten verschillende pads in waaronder ook een kompressor pad en smartpads .

Zo kan ik de beide al eens vergelijken welke ik in de toekomst wil blijven gebruiken .

dat heb ik al zeker in mijn hoofd geprent van zo weinig mogelijk produkt te gebruiken

die drie erwtjes heb ik al dikwijls op filmpjes gezien , en dat verwonder me wel als beginner dat je met zo weinig produkt een paneel kan doen , maar ik ga me er wel aan houden LoL

en wat ik ook zeker onthoud is dat je best je pad af en toe even uitspoeld , is dit ook van toepassing bij handpads ?

wat ik nog zal moeten proberen is bij de paste wax hoe ik daar drie erwtjes ga uithalen weetniet bij een vloeibare wax is dit wel beter te doseren denk ik .

al doende leert men he jippie
blazer
#23 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 18:34:28

even nog een vraagske .

Ik heb een bestelling van pads en microvezeldoeken binnengekregen , nu had ik ergens gelezen dat je de microvezeldoeken beter eerst even doorwast alvorens ze te gebruiken , klopt deze uitleg of is dit niet nodig ?

telt dit ook voor pads , eerst wassen alvorens te gebruiken ?

groetjes
Marc
zuidwest10
#24 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 18:39:19

Heb dit van de week ook al eens neer getyped lezen"blazer"bijna alle vragen staan reeds op het forum
VAG rules
blazer
#25 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 19:02:11

ik heb wel wat gevonden over het wassen van de pads , dat ik ze mag wassen in de machine weet ik wel

maar mijn vraag is wat met nieuwe pads en doeken alvorens het eerste gebruik ?
mk-us
#26 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 19:40:26

Doeken: ja ivm eventuele afgifte van kleur
Pads: zelf niet gedaan, ook niet wat over gelezen wat mij nu te binnenschiet

blazer
#27 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 19:52:30

dan ga ik enkel de doeken allemaal samen morgen even een klein wasje geven alvorens ik ze gebruik .
de pads ga ik zo gebruiken dan

bedankt
mk-us
#28 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 19:58:04

Even apart in een emmer soppen:
- oranje Delirium doek
- blauwe fantastic furs

etcetc .... je snapt 'm wel

Virus
#29 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 20:04:50
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Als het ivm kleurafgifte is dan kun je ze toch evengoed na 1ste gebruik apart wassen toch...? sceptisch
Progress is a slow process
mk-us
#30 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 20:30:55

Een doek die al een keer gewassen is ( zonder wasverzachter en niet in de droger ) neemt beter op dan een gloed nieuwe

blazer
#31 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 20:40:42

vrouwke ga ze morgen per kleur allemaal even doorwassen op 30° , is een programmeke van 15 min op de wasmachine beweert ze LoL

beetje azijn bij voor de kleur , en dan komt dat wel in orde . ja
Minieken
#32 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 20:43:17

Dat is een goed idee BLazer, geef je vrouw maar nen dikke kus, voor je begint te poetsen! great
blazer
#33 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 21:05:09

die vroeg al waarom dat ik niet allemaal dezelfde kleur had gekocht Whistle

ik antwoorden jamaar die hebben niet allemaal dezelfde functie knipoog

misschien heeft ze wel gelijk he allemaal dezelfde kleur kon je ze lekker bij elkaar steken , probleem is dat je ze dan zelf niet meer uit elkaar kent
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire