|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Amersfoort
|
Hallo Daar ben ik weer met een mini! Hoe zijn we aan deze mini gekomen ? Nou hij stond 2 a 3 jaar stil bij ons in de buurt, heb het altijd een lelijk bak gevonden Na mijn eerste mini vond ik hem niet echt lelijk meer Heb hem nu ook gekocht. Ik wist dat er veel werk aan was. Heb hem toch gehaald als soort van winterproject om hem rustig op te knappen. Update 27-12-2010 Afgelopen maandag ook naar een Mini Centre geweest in Den Bosch. En toen werd het pas echt leuk met deze lijst aan plaatwerk en onderdelen. Plaatwerk: Achterklep ophang deel Front Spatborden L+R A-Paneel L+R Parafaan Motorkap Voorste voetbakken L+R Kofferdeksel Banaan zonder mistlamp Halve kofferbakvloer Deur reperatie deel L+R Onderdelen: Voorraamrubber + pees Achterruitrubber + pees Deurrubbers L+R Achterzijramen rubbers L+R Kofferdekselrubber Tankhals rubber Chrome koplampringen Kofferklep scharnier pakking Kofferklep scharnieren Rvs wiel doppen Bougiekabels Contactpunten Verdeelkap Rotor Condensator Rubbere pedaalset Bobine Uitlaatspruitstuk Koplampen L+R Luchtfilter Castrol motorolie + oliefilter Koppakking set Keeringen Thermostaat Voorste remslangen L+R Radiatordop Tankdop + sleutel Bumpers voor + achter Lucas mk2 achterlicht units Tex spiegels L+R Een leuke bedrag van 900 euro Zal waarschijnlijk nog meer nodig hebben als we verder zijn... Update 28-12-2010 Bezig geweest met de 850 blok. Maarrrr we kunnen ergens een goeie 1300 blok krijgen dus we zijn aan het twijfelen. Toch reviseren we deze blok deels. Schoonmaken en een likje verf erop Voor het geval dat we de 1300 toch niet gaan kopen. Nokkenassen, tuimelaars eraf  Kop eraf en we zien gelijk dat 2 waterkanalen zijn verstopt en dat de koppakking niet erg fris is.  Lekker schoonmaken, word een hel van een klus haha  Wat we hebben gedemonteerd  Carb deksel etc..  Nou vandaag ga ik verder met het schuren van onderdelen, en hopelijk al dat rotzooi van het blok eraf halen Vanavond hopelijk een update! Bedankt voor het kijken
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Hier is maar 1 woord op z'n plaats: Respect  Enne, graag veeeeeeeeeeeeeeeeel foto's.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Inderdaad! Respect! Ik mis een plaatje van de hele auto? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Moet tof zijn zoveel van auto's te kennen dat je zoiets kan. Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: foto van de hele auto please? Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Leuk project weer hoor, keep us posted! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
+1....erg interressant Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Mooi project! Ik ben gek op dit soort dingen, lekker sleutelen! Vorig jaar een 2CV gerestaureerd met mijn beste vriend. Succes met alles. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Zeker respect en veel succes en plezier met de klus.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-6-2010 Locatie: Apeldoorn
|
Mooi project. Succes ermee! Ik zal het zeker blijven volgen Renault Laguna 2.2 dci Dynamique
|
|
|
|
Haha bedankt voor de leuke reacties! Krijg toch meer motivatie om meer foto`s te maken Morgen krijgen jullie de foto`s van de mini zelf heb nu niks hier. Update 29-12-2010 Wat ik al zei over de MG metro 1300.... Ik heb hem toch gekocht Heb al de onnodige onderdelen gedemonteerd. Alleen de vuil zit hevig aangekoekt, morgen gaan we het blokje schoonmaken! Ik wil het blokje deze week afmaken want ik moet 3 januari beginnen met werken Foto`s     Inderdaad ook niet echt schoon En ik wil een 850 logo kopen haha Morgen in de avond weer een update! Bedankt voor het kijken
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Heerlijk dit soort dingen Het echte sleutelwerk , niks geen computer meuk. Als ik dit zo zie krijg ik weer de kriebels om m`n eigen bak weer eens af te gaan maken Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
|
Update 30-12-2010 Vandaag helemaal geen tijd gehad om foto`s te maken van de mini! Hij staat ergens anders en hopelijk kan ik morgen eind van de middag even langs gaan voor foto`s. Eigenlijk vandaag niks anders gedaan dan schoonmaken, afplakken en een beetje spuiten. Na wat benzine kwasten en borstels, ahaa we zien kleur!  Tijdens  Rooie gedeelte is af nu de versnellingsbak en koppelingshuis nog  Bovenaanzichtje ziet er wel geinig uit  Kleppendeksel word gespoten in zwart. Tja morgen gaat me vader verder met het blok en ik ga de carburateur dynamo starter radiator etc.... Voorbereiden en spuiten... Behalve de carburateur die maak ik alleen schoon met benzine Bedankt voor het kijken en hopelijk tot morgen!
|
|
|
|
Prachtig! Ziet er al goed uit zeg! Ook nog wat gedaan aan het blokje technisch gezien? Keerringen, pakkingen e.d.? Of verkeerd het blok nog in goede staat? Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Hellooo Paulus! Pakkingen worden allemaal vervangen en de keeringen Behalve de koppakking, want die is vervangen door de vorige eigenaar. En ik kan er nu toch bij Ik ga ook niet besparen op zulke onderdelen. Heb echt geen zin in olielekkages
|
|
|
|
Kost inderdaad ook niks al die dingen! Succes met alles! Heb zelf een 2CV koets te koop staan: Klik Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Aroutin schreef:Hellooo Paulus! Pakkingen worden allemaal vervangen en de keeringen Behalve de koppakking, want die is vervangen door de vorige eigenaar. En je hebt de kop zelf ook weer gedemonteerdt zag ik in je eerste post???? Dan zou ik nooit de koppakking hergebruiken.Pakking is dan al een keer samengedrukt , en de kans op lekkages na hermontage is dan veel groter Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Voor het onderblok Alubright en JetLaq?! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-6-2010 Locatie: Apeldoorn
|
Inderdaad Tim. Vorige week een motorblokje van een Zündapp ermee gedaan. Schitterend spulletje is dat. Renault Laguna 2.2 dci Dynamique
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-9-2010 Locatie: Hellevoetsluis
|
RST-Smurf schreef:En je hebt de kop zelf ook weer gedemonteerdt zag ik in je eerste post???? Eerste post was een ander motorblok, een 850.
|
|
|
|
Update 31-12-2010 Tim ik heb geen alubright gebruikt Ik ga het hopelijk bij een volgende project wel doen! Scheelt weer een hoop tijd.... RST-Smurf de kop van de 850 heb ik gedemonteerd en niet van de 1300 Vandaag deels de motor afgekregen. En ik ben naar de vakman geweest om wat foto`s te maken van de mini Valt niks aan de auto te zien   Zoek de verschillen   Van de andere kant...  Zo ver zijn we gekomen  Bedankt voor het kijken en tot de volgende update! Wens jullie allemaal een gelukkig gezond nieuwjaar en de beste wensen!
|
|
|
|
Owkeej duidelijk Enhu je hebt nog aardig wat te doen met dat bruintje beer Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-7-2008 Locatie: Hoeksche-Waard
|
Foto's zijn onzichtbaar geworden kan ze niet meer zien met het blote oog. Renault Megane Grand Tour 1.5 DCi (105pk) Tech-Line, Peugeot 106 GTi (120pk), Peugeot 204 GL (54pk).
|
|
|
|
Update 01-01-2011 Ik zie gewoon de foto`s nog  Maarja vandaag de grote eindstreep gehaald! Ik wou het voor maandag 3 januari af hebben en het is gelukt Ben moe en helemaal kapot, en het weer werkte niet mee 3 dagen volop bezig geweest. Helemaal klaar zijn we nog niet bijv nog nieuwe klemmetjes kopen voor de carterontluchting slangen etc.. Het meeste werk zit gelukkig erop Hier het behaalde resultaat!      Zoek nog een keer de verschillen  Bedankt voor het kijken en tot de volgende update!
|
|
|
|
 Wow die ziet er weer prachtig uit zeg! Je gaat wel lekker snel zeg! Succes verder. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Aroutin, respect
|
|
|
|
Bedankt voor de toffe reacties! Net had ik niks te doen dus heb ik mijn hobby kamertje een beetje opgeruimd  Even kijken 2,5 planken vol met mini onderdelen Ik heb nu nog meer en kan het ook niet meer kwijt haha  Mini die we nu aan het opknappen zijn krijgt deze dopjes erop  Kwa uiterlijk word hij net als deze! Behalve de kleur  Zo even een beetje uitrusten en daarna even in de schuur de carburateur en ventilatie fan schoonmaken
|
|
|
|
Je bent echt lekker op dreef zeg Gewoon heerlijk om dit soort dingen weer te zien Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
Update 07-01-2011 Helaas ben ik begonnen met werken dus heb ik ook niet zoveel tijd meer voor de mini Behalve in de weekend.... Me vader is wezen kijken bij de mini! Foto`s    Als iemand ook een auto wil laten restaureren kan ik deze man van harte aanbevelen! Hij werkt met hart en ziel! Hij had vorige maand een peugot 206+ binnen gekregen met een verkreukelde dak, en dat heeft hij helemaal recht getikt! Als iemand intresse heeft kan je mij een PM sturen Bedankt voor het kijken en tot de volgende update!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2008
|
Dat is een serieus project, je bent goed bezig
|
|
|
|
Goed bezig Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
+1! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Bedankt voor de leuke reacties! Als ik thuis kom van me werk post ik wat foto`s van de carburateur die ik heb schoongemaakt
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Kan jij toevallig carbrateurs afstellen????heb ik nog een autootje voor je VAG rules
|
|
|
|
Guest
|