|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2010 Locatie: Utrecht
|
Even een tegenslag, maar jullie kennende doet die het snel weer. Wel zonde van de tijd en energie in het andere blok, maar ik hoop dat die het goed gaat doen en blijft doen. Mooie mini die groene van je, staat er heel mooi bij
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2009 Locatie: Amersfoort
|
Dankjewel! Update 26-02-2011 1275 motor gestart en vandaag ochtend even test gereden man man Ik moest alleen maar lachen en me vader ook trouwens. Abnormaal snel ahaha. Het lijkt niet alleen snel maar het is ook snel! Heerlijk geluid en iedereen blijft achter je rijden haha Niemand durfde in te halen Uitlaatje eronder gehangen, 850 logo, chrome stripjes erop etc... En niet te vergeten de Mr Bean teddybear Hier mijn wolfje in schaaps kleren  duiveltje  Ontmoet teddy Bedankt voor het kijken en tot de volgende update!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Top dat het gelukt is met de motor en dt die het doet Maar nu nog een foto van teddy he Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-2-2011 Locatie: flevo
|
Je hebt zelfs mijn Mini op een clubdag-foto staan Maar wat was het koud die dag!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Fijn om te horen dat de motor het nu goed doet! Fantastisch resultaat, mag je heel trots op zijn! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Grappig dat beertje..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Hattem
|
Ik zou als het echt een wolf in schaapskleren zou zijn, niet de uitlaat in het midden monteren, maar op de originele plaats... Leuk truttig aankleden, zoals je al met de beer hebt gedaan, maar wel iedereen voor schut zetten bij de stoplichten! (ik heb zelf een Daf 55, lukt bijna altijd om eerder weg te zijn, men verwachten het niet hè?  )
|
|
|
|
Danku allen! Aan de uitlaat valt er nu niet meer veel aan te doen.. Aan de buitenkant is alles klaar denk ik, alleen nog de interieurtje. Vanochtend vroeg de snelweg op geweest wat een beest zeg Topsnelheid is niet hoog mede door de korte overbrenging maar het optrekken niet normaal Je vliegt letterlijk langs iedereen heen! Hahaha Volgende week zondag waarschijnlijk een complete subframe ophalen in Hoogeveen. Om de voorste remtrommels om te bouwen naar remschijfjes Ik hou jullie wel op de hoogte
|
|
|
|
 Lijkt mij ook een goed en veilig idee van die remschijven.... Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
UPDATE 29-03-2011 Daar ben ik weer Met het subframe met remschijven zijn we nog niet begonnen Maar wel andere spullekes gekocht Zondag erachter gekomen dat ik plotseling geen remdruk meer had tijdens het rijden Lekker met de handrem naar huis gereden en alles nagekeken blijkt het de links achter remcilinder te zijn die lekker lekt Dat krijg je ook als de auto jaren lang stil staat. Vandaag ga ik de achterste 2 cilindertjes vervangen Even de foto`s van de vorderingen hehe Ouwe look  Ouwe deurpaneeltjes  Oldskool look  Nog eentje omdat ik de stuur zo mooi vind haha  Moet nog 2 zwart leren stoelen hebben, die van mij hebben hun beste tijd gehad haha Dashboard ook restaureren, tapijt maken en nog veeel meer haha Bedankt voor het kijken en tot de volgende update!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Nice! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
Lekker bezig Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
Even topic afstoffen en in leven brengen haha! Afgelopen week een setje originele schaarse jaren 70 7.5 inch schijfjes compleet opgehaald in Soest. Ik hou er niet van als alles vettig en smerig is dus het eerste wat ik heb gedaan is alles eraf gehaald. En met diesel schoongemaakt, om te checken wat ik moet reviseren. Het kwam erop neer dat ik de klauwen moest doen en nieuwe schijfjes, blokjes en ontluchting nippels. Fuseekogels en wiellagers zijn allemaal goed. Een paar foto`s wat ik de afgelopen dagen heb gedaan, morgen komen nog meer foto`s van hoe het eerst was... Dit is nog na het schoonmaken met diesel en ontvetten.  Wiellagers schoongemaakt en opnieuw ingevet en fuseekogels doorgevet.  Bah  Klauwtje na een grondige schoonmaakbeurt En er is een stukje afgebroken precies waar het pen door het remblok gaat. Me vader gaat het lassen op z`n werk vanavond  Zuigertje heb z`n beste tijd gehad....  Morgen weer verder
|
|
|
|
Goed bezig , hier hou ik wel van Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
Zozo ben net thuis na een avondje knutselen Het is zo lekker als ik in de garage kom en de kacheltje aanzet + radio, heerlijk voor mezelf ga friemelen Hier wat foto`s! Zoals je ziet behoorlijk aangekoekt vuil..  Keering eruit  Binnenkant afgenomen met thinner en daarna met Autoglym metal polish schoongemaakt  Smerig, ook bij deze de keering eruit want ze worden allemaal vervangen.  Nieuw ontluchtingnippel erop en ook de cilinder met Autoglym metal polish schoongemaakt. Ben niet echt tevreden dus ik doe het morgen over met 2000 licht wetsanding en daarna metal polish.  Stuurarmpje  Die ouwe Bosch kan het nog wel haha  2 klauwtjes bij me kaar Ik wacht nog steeds op de nieuwe RVS zuigers en andere spulletjes...  Morgen verder met de fusee en 2 stofschildjes. Mvg Aroutin
|
|
|
|
Heerlijk En goed bezig Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
Klauwen zijn weer als nieuw, netjes! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Mooi werk, echt heerlijk om dit te volgen. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Dankje voor de reacties Afgelopen dagen niet veel gedaan, behalve om me gemakkie alle cilinders nat schuren met 2000 en opglimmen met metal polish van Autoglym. Morgen komen ook mijn spullekes binnen :D 4x RVS zuiger 2x Keering set 2x Remslangen 4x Pennen door de remblokjes Kan ik morgen weer lekker verder Hier een foto van wat ik bereikt heb. Voor  Voor  Na, en helaas niet alles is perfect te krijgen Toch wel netjes voor een klauw van 42 jaar oud!  Tot morgen maar!
|
|
|
|
Vandaag de spulletjes binnen gekregen . En gelijk de zuigers in de klauwen geschoven! Alle keeringen en zuigers aan de buitenkant ingesmeerd met rooie remvet. En hier de resultaat, en deze klauwtjes kunnen weer jaren mee  Hier de nieuwe schijfje met naaf en complete nieuwe trommel  Morgen hopelijk alles in mekaar zetten, en dan kunnen we vrijdag hopelijk alles monteren op de mini
|
|
|
|
Zo vandaag even alles in mekaar gezet en klaar gemaakt voor vrijdag Pa heeft vrijdag vrij genomen om alles kwa remmerij te gaan vernieuwen In totaal aan beide kanten moeten we 6 moertjes los draaien aan de voorkant tis niet veel, hopen dat het allemaal meewerkt haha Mijn plan is om alles goed schoon te borstelen en goed inweken met wd40 en een paar keer herhalen En dan grof geweld gebruiken    Tot vrijdag!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-5-2010 Locatie: Salland
|
Wauw wat een werk, tijd en liefde is en zal daar ingestopt worden prachtig project
|
|
|
|
Wat ben je heerlijk bezig kerel Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
|
Dankje heren! Zoveel tijd en geld gestopt in de Mercedes dat ik 1 maand niet meer kon rijden in mijn mini Nu eindelijk wel , na het wisselen van de remmerij! Ik ben nog opzoek naar oude zwarte skai kuipstoeletjes... Laatst was ik nog bij de sloop in Soest en heb een achteruitrijlamp unit gekocht, die komt op de kofferklepje precies naast en midden het kenteken. Hier een voorbeeld ervan :  Mvg Aroutin
|
|
|
|
Zozo. Wat een rot dag was het vandaag 7:30 waren we begonnen om 8:00 hadden we de eerste fusee los. De `nieuwe` wou niet erin gaan....... Wat blijkt de kop van de aandrijfas is groter, nou weer de oude erbij halen om daarvan af te tikken en over te zetten. Dat was gelukt, alles klaar gemaakt aan die kant en overgestap naar de andere kant. Precies hetzelfde verhaal en zonder moeite ook die af gekregen. Toen naar achteren gegaan, om die complete trommels te vervangen. 1 kant ging super en de andere kant ook totdat we de remleiding in de remcilinder moesten draaien. Lukte voor geen meter! Draadeind was verschillend Morgen even naar de Brezan in soest om een nieuw stukje te maken ... Na alles te hebben opgeruimd en weer de achterste trommel helemaal los hebben gehaald om als voorbeeld mee te nemen. Heb ik even snel de thermostaat pakkingen vernieuwd en mijn Hella reverse light opgehangen Al met al een leuk dagje van gemaakt! We waren lekker net voor het eten thuis rond 16:30 heerlijk         Morgen de remleiding derop ontluchten en testen haha!
|
|
|
|
Prachtig remrevisie, heb er van genoten Wel balen van de tegenslagen, maar heb er zelf samen met mijn broer ook veel gehad met de oer quattro  Je komt altijd weer dingen tegen. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Blijft een prachtig verslag om te lezen! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
Guest