• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen mooie schuimlaag met een Nilfisk Alto foamlans, wat doe ik verkeerd?

Clemens

Detailing rookie
31 dec 2010
6
0
Hallo,

ik ben in bezit van een nilfisk hogedrukreiniger met een orginele foamlans van nilfisk. Als ik hier gebruik van met met SUPA SNOW FOAM van CC krijg ik geen mooie schuim laag op mijn auto. Het schuimt wel een beetje maar daar is dan ook alles mee gezegt. Ik vul mijn reservoir met een verhouding van 1:6. Kan mij hier iemand meer over uitleggen.

Alvast bedankt:)^
 
Jij doet niets verkeerd, die foamlans is gewoon crap....
even kijken naar de Autobrite kit voor Nilfisk :cool:
 
Bedankt voor je reactie ik ga zeker even kijken en dan zal het wel geld gaan kosten.

PRETTIGE JAARWISSELING ALLEMAAL. :party:
 
Als tussenstap: probeer eens een scheutje andere shampoo erbij, dit kan nog wel eens schelen ( Meg's Hyper Wash is een topper, maar kan ook met wat ander doen om te testen )
 
Heb / had ook zo'n schuimding van nilfisk, deze heb ik weggegooid en hier een autobrite gekocht.
Daarin gebruik ik de Nilfisk reiniger ...........geloof me het lijkt net slagroom8-())
 
ik ben ondertussen in het bezit van een autobrite foamlans voor mijn nilfisk. werkt inderdaad prima. heeft er iemand meer een probleem bij de koppeling aan de spuitlaans van de nilfisk. het past allemaal goed in elkaar alleen blijft er wel een klein beetje water uitlopen als aan het spuiten bent. heeft er iemand dit probleem opgelost laat dat even weten.
 
als er schroefdraad zit is dat wel de oplossing :D , alleen is het een soort bajonetsluiting met een O-ring. heb al een dikkere O-ring geprobeerd maar werkt niet.:confused:
 
Voor de duidelijkheid:

Je hebt hem dus niet enkel en alleen voorop de hele spuitlans proberen te monteren he? Je moet echt het deel wat na het handvat en nog een stuk of 30 cm erna gebruiken, de rest dus afkoppelen bij gebruik van de schuimlans. Just checking though, maar je weet t maar nooit natuurlijk.....

Zelf vorige week een schuimlans binnen gehad(ook nilfisk/alto) en past perfect ! :)
 
cybersijp zei:
Voor de duidelijkheid:

Je hebt hem dus niet enkel en alleen voorop de hele spuitlans proberen te monteren he? Je moet echt het deel wat na het handvat en nog een stuk of 30 cm erna gebruiken, de rest dus afkoppelen bij gebruik van de schuimlans. Just checking though, maar je weet t maar nooit natuurlijk.....

Zelf vorige week een schuimlans binnen gehad(ook nilfisk/alto) en past perfect ! :)

Geen idee wat je hier precies probeert uit te leggen...Maar de Autobrite Foamlans word direkt aan de pistoogreep bevestigd.
Alleen daar zit de juiste bajonetsluiting die op de lans past.
 
Voor Alto moet je volgens mij wel wat meer demonteren, bij Karchers direct op de pistoolgreep.
 
Centoquarantasette zei:
Geen idee wat je hier precies probeert uit te leggen...Maar de Autobrite Foamlans word direkt aan de pistoogreep bevestigd.
Alleen daar zit de juiste bajonetsluiting die op de lans past.

Dan maar een plaatje bij t praatje:

full.jpg


Daar waar het midden van de rode vierkant is, daar moet de spuitlans losgekoppeld worden, en kun je de autobrite schuimlans erin bevestigen. Misschien dat dit duidelijker is ?
 
Heb vandaag ook de HD foamlans van nilfisk, De bevestiging is zoals cijbersijp heeft laten zien doormiddel van het plaatje, Heb geen last van lekkage of wat dan ook, Werkt perfect
 
even offtopic, wat is je voornaam evdven, grote kans dat we hetzelfde heten.... ben zelf ook evdven namelijk ;)
 
Dat ik het daar moet aansluiten was meteen wel duidelijk, daar komt bij mij ook het water uit. om dit op te lossen ga ik een iets grotere O-ring plaatsen. ondanks het kleine beetje lekken is het wel een geweldig apparaat om mee te werken. Mijn zwarte auto was getransformeerd naar een witte. :party: :party: