|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
zie net een nieuw product in de shop... Zelfde als de Iron-x maar dan in gelvorm zodat ie langer blijft hangen..? Carclean.nl Webshop schreef:101921 NIEUW! Iron.X Soap Gel - 1000ml € 24,99 101920 NIEUW! Iron.X Soap Gel - 500ml € 15,49 New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Ik zie geen webshop, dus een linkje moet kunnen Alleen het aanbevelen van een spons is dan weer jammer Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
thnx Hans  Had m inmiddels zelf ook gevonden, maar was niet zeker hoe/wat  overigens, dit topic kan verder toch gewoon gebruikt worden voor andere vragen over producten uit het C.Pro/Cquartz assortiment....  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Iron X cleaner is volgens de beschrijving niet veilig voor verchroomde metaal oppervlakte, ben dus wel benieuwd hoe dat dan zit met deze gel. De gel heeft immers de zelfde chemische "oplossings powers" in zich.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-10-2010 Locatie: Nijmegen
|
ivo's schreef:overigens, dit topic kan verder toch gewoon gebruikt worden voor andere vragen over producten uit het C.Pro/Cquartz assortiment....  Van Reload wordt opgegeven dat het een jaar goed zou blijven. Heeft iemand hier ervaring mee, dus dat de Reload het op een gegeven moment niet meer deed? Ik vraag me ook af in hoeverre je de tijd mee moet rekenen dat een verpakking bij de dealer heeft gestaan.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Reload is volgens mij nog geen jaar in de verkoop, vandaar dat je geen ervaringen zal tegenkomen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
ivo's schreef:zie net een nieuw product in de shop... Zelfde als de Iron-x maar dan in gelvorm zodat ie langer blijft hangen..?
dit is een shampoo, om tijdens het wassen ijzerdeeltjes te verwijderen. [b]bron: http://www.aquartz.net/iron-x-soap-gel.html[/b] Iron X Soap Gel Iron.X Soap Gel Another genuine idea for better cleaning the car surface, Clean your car and remove iron particles in same time! FEATURES: 1. Cleaning the iron on the car paint perfectly through chemical reaction with using car shampoo. Extreme well cleaning the paint surface from road dirt and salts. 2. Confirm exactly the cleaning effect by watching the color turn to purple while reacting with iron. 3. Cleaning the bodywork softly with rich foam. 4. Eco friendly ,save time and water while washing and removing iron dust. 5. Surface become very slippery and smooth. 6. Available to use on the glass and resin, clean Alloy wheels by gel agitating on surface. 7. pH Neutral ,without damaging bodywork and feeling soft in hands. How to use? 1. Rinse well the surface using water power wash to remove dust & contaminants. 2. Pour on wet sponge, and wash the surface well. 3. While rubbing the surface, the soap gel will start to change color. 4. Rinse thoroughly the surface. Done. Consumption: 20~30ml per average car. Cautions: Don’t use for other purposes (vehicles only) Don’t dilute with water!. Work in ventilated cool shade area. May be irritating to eye & skin. Keep away from children’s. Wash your hands well after finish. groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Almere
|
IJzerdeeltjes op de lak?????Misschien in een industriegebied,maar normaal toch niet???
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Spoorlijn in de buurt ( of als je er veel langs komt ) ? // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-6-2010 Locatie: Apeldoorn
|
Slijpsel van je remmen kunnen wel achterblijven op je lak denk ik. Zal me toch eens verdiepen in dit product. Mijn voiture moet ik dagelijks 50 meter naast een startbaan op Schiphol parkeren. Renault Laguna 2.2 dci Dynamique
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: Brielle
|
Ga binnenkort mijn autolak met Iron.X schoonmaken want deze zit redelijk vol met ijzerslijpsel van ijzerschroot laden en lossen aan boord van binnenschip. Plaats hier ook een Show-off van. Ga dak en motorkap doen. Was al bij Carclean.nl geweest voor info en zij dat het ook op de auto lak kon.. Less = More
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Ben wel benieuwd naar de gel. De stank van de spray vind ik al  en nu zou je dit product moeten bewerken en inwerken op de ganse wagen. Volgens mij stinkt 2 dagen later alles inclu jezelf nog naar het product. Maar wil het wel proberen want de spray ben ik zeer tevreden over.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Als ik het goed begrijp is dit een shampoo die je dus niet in een emmer water oplost maar rechtstreeks op een natte washmitt doet en daarmee je hele wagen inwrijft? Dan zou ik dus denken dat je best eerst de wagen wast op de conventionele manier en met de gebruikelijk shampoo...afspoelen....dan op de propere wagen de Iron.x gel gebruiken...en dan terug afspoelen.... Is dit de correcte manier om dit product te gebruiken? Want de manier die de producent blijkbaar voorstelt: gewoon afspoelen/afspuiten dat het vuil eraf is en dan de gel op een spons doen en daarmee de wagen inwrijven (want je mag het niet verdunnen met water dus kan je het niet in een emmer oplossen)....zonder dat er sprake is van washmitt, emmers,etc... lijkt me maar "zozo"... Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-7-2009 Locatie: Belgie(Gent)
|
Iemand al ervaring met de soap gel?Zou het gebruiken op lak?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Is zeker te gebruiken op de lak. Het is meer een onderhoudsproduct om het bij te houden. IronX is krachtiger. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
om even terug te komen op de Reload, ik ben ERG onder de indruk van dit product! Tijdje gelezen aangebracht op de Golf V van mijn 'zwager' (en die heeft genoeg zout en troep gezien...) maar na een wasbeurtje weer INSTANT beading!  Afgelopen weekend als test ook op de ruiten van de Lupo gezet (na een IPA wipedown). Eens kijken hoe het zich daar houdt... Wat mij betreft een blijvertje voor het lakwerk!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Goed nieuws: http://detailingworld.co...showthread.php?t=200082
IronX en de soap gel krijgen een nieuw luchtje. Geen rotte eieren of ammoniak meer, maar nu iets fris. En IronX wordt dikker, zodat het betere hecht op de plek van het vuil. Enig idee wanneer Carclean.nl deze verfrissende nieuwe IronX krijgt? (dan kan ik nl. m'n bestelling plaatsen  )
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Dat zal met een week of 4 tot 6 zijn. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-11-2010 Locatie: oss
|
Wou de ironX ook bestellen, maar wacht wel paar weekjes op de frisse variant! www.dubclub-online.nl
|
|
|
|
schat zo dat Carclean.nl eerst de oude voorraad opmaakt hoor....  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Zojuist kwam ik weer een nieuw product van C.Pro tegen met de naam: Pearl CoatCitaat:PERL Coat Plastic - Engine - Rubber - Leather coat
PERL is water based silicon oxide, solvent-free, hydrophobic, that provides great satin shine and revives faded P.E.R.L surfaces. While it can easily spray, it has great cling to keep it on the surface with life time up to 3 months.
PERL has no chemical solvents which can cause damage to tires; furthermore PERL contains high degree UV protecting to keep the surface from yellowing, cracking and sun damage fading. PERL will stop leather from cracking and protect from dirt and stains penetrate the surface. Treated surfaces require less cleaning and will remain in like-new condition. It restores the original finish to vinyl, rubber, plastic, acrylic, and leather. P.E.R.L and vinyl surface stay supple, flexible, and retain their color with regular use of PERL.
All surface coated create satin shine, non greasy, non oily absorbing substance, and with great smell as well. PERL water based formula provides great durability on all tires, interior and exterior trim, vinyl and dashboards.
How to use? Dilute PERL with water; pour into sprayer, ready for use. Clean well the surface from dirt,oil and dust, Shake well before use, spray on surface from 20cm distance and wipe off with MF . On tires and rubber can be applied with sponge applicator.
Recommend dilution ratio: External plastics - 1: 3 (1 quantity PERL : 3 quantity water). Engine – 1:1~3 Tires - undiluted ~ 1:1 Interior rubber / dashboard / leather / vinyl – 1:5    
|
|
|
|
Correct, introductie is er bijna en het komt met onze volgende zending direct mee. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Ziet er veelbelovend uit. Leuk ook zo'n tempo in de ontwikkelingen. Over die geuren, lekker belangrijk. Mijn neus houd ik wel boven de Monster Peat Hans (incidenteel whisky drinker)The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: Brielle
|
Ziet er idd goed uit. Less = More
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Das idd wel heel interessant, langhoudende "bandendressing" mag wel een plekje komen opvullen in de kast hier.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
GMToyota schreef:Goed nieuws: http://detailingworld.co...showthread.php?t=200082
IronX en de soap gel krijgen een nieuw luchtje. Geen rotte eieren of ammoniak meer, maar nu iets fris. En IronX wordt dikker, zodat het betere hecht op de plek van het vuil. Enig idee wanneer Carclean.nl deze verfrissende nieuwe IronX krijgt? (dan kan ik nl. m'n bestelling plaatsen  ) De verfrissende IronX stinkt nog steeds naar rotte eieren. Wellicht minder dan de vorige versie, maar ik ruik wel degelijk de zwavel.
|
|
|
|
ben ik de enige die de Pearl er op het eerste gezicht wat nep vind uit zien? dus te plastic achtig? bovendien wel jammer dat ze het laten zien op een band met een Te ranzige velg eronder groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Ach, het gaat niet om de velg, maar om de band. Vind je de uitstraling misschien te zwart? I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
het gaat hier inderdaad niet om de velg, maar toch. jullie weten ook dat het soms gaat om details. misschien is hij te zwart. of te vettig. het ziet er in ieder geval uit als trekdrop. vind de black diamond nog steeds het mooist samen met miglore tire glaze. ik ga hem wel proberen! groeten Bart
|
|
|
|
Iron.X 5 liter komt eind april bij ons binnen en zal €105,- gaan kosten. Dat is dus omgerekend € 21,- per liter en 10,50 per 500ml. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Er staat dus nu een 5literkannetje op het lijstje hier Mar zie hem nog niet in de shop staan Tim?? Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
|
Hij is nog niet bestelbaar, omdat hij pas over een maand hier zal zijn. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Komen deze ook naar nederland???  VAG rules
|
|
|
|
Guest
|