|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
ik wou vandaag weer even een onderdeel klei'n maar nu trof ik in het bakje schimmel aan. ik doe de klei altijd "droog" in een tupperware bakje met een spray spray&wipe of speedwipe (CG). dit is de tweede keer dat ik het heb, de eerste keer was een paar details eerder. dus tussen door wel gebruikt met zelfde routine. weet iemand hoe ik dit verhelp/voorkom? ps. het betreft de SN klei  groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-9-2008 Locatie: St. Annaland
|
Ik heb dit een poosje terug ook gehad. Ik dacht toen dat ik de klei te vochtig had opgeslagen. Ben benieuwd naar de verdere reacties!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Ik doe na gebruik mn klei in lauw water en s&w spoelen en dan kneden en dan gaat hij in een boterham zakje in mn claybakkie VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Ik herinner me nog de Asperdingus Niger in iemand zijn fles S&W Ik denk dat het beter is de klei gewoon droog weg te leggen. Doosje dicht, klaar Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Hans doe het al jaren zo,voorheen deed ik het met last touch,citrus bling dus..... VAG rules
|
|
|
|
Dan moet Bartje zijn fikkies beter wassen Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
grmpfff, dus je beweerd dat de handen van een detailer smerig zijn? nee maar ik houd alle opties open, hoe bewaar jij ze hans? ik ben niet zo van de boterham zakjes.. groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2010 Locatie: Oosterbeek
|
Ik spray mijn klei in met een beetje Megs quick detailer en dan in een boterhamzakje in m'n claybakje. Nergens last van. Maar m'n Quick Detailer is bijna op en heb nog 2 flessen Spray & Wipe staan dus eens kijken of ik dan de zelfde tafrelen krijg. Driving a: Twilight Blue Metallic '91 Mitsubishi Colt C52 1.5 12V GLXi Super TopDriving a: Sophia White '89 Mitsubishi Lancer C77 1.8 8V GLXi 4WD
|
|
|
|
Ik doe de Mothers klei droog in een afsluitbaar (snack)doosje van de Hema Hans Bijlagen:  DSC04450.JPG 948 KB, aantal downloads: 33.The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2009 Locatie: brasschaat
|
Ook nog niet voor gehad In de SN-klei zit er misschien een of ander natuurproduct? Ford focus Econetic Black Magic 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-7-2010 Locatie: Zuid Holland
|
Kan het door condensvorming komen ? Wisselende temperatuur ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Heb ook de SN klei.Spray ze ook altijd in met S&W.Maar heb hier nog geen last van. ( mischien gebruik ik ze wat vaker ) Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ik berg ze ook gewoon droog op in het originele bakje. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-6-2010 Locatie: Zoetermeer
|
Hmmm, nooit eerder gezien, ik bewaar m'n clay gewoon in het bakje van meg, welke bij de clay zat. Verder bewaar ik m'n producten op kamer temperatuur. En dit is ook niet zo'n klein beetje schimmel, pluisjes eerste klas Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Pluisje is volgens mij groter dan het brokje klei Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-10-2010 Locatie: De Krim, OV
|
Ik weet niet precies wat de ingrediënten van S&W zijn, maar ik denk dat daar toch een beetje de oorzaak gezocht moet worden (in combinatie met lange periodes tussen gebruik?). Niet zozeer bij de klei.
Dit vraagt eigenlijk om een proefje. 3 tupperware-bakjes. Eén met klei met S&W, één met klei en een andere detailspray (last touch o.i.d. of misschien een clay lube als de DJ Born Slippy) en één met een brokje droge klei.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Dit kan toch alleen maar komen doordat het vuil, wat door de klei opgenomen is, is gaan schimmelen? Das logisch bij elk product bij juiste temp/vochtigheid en in contact met zuurstof. Dus schone en vuile klei niet samen. Vuile klei in afgesloten zakje met zo min mogelijk lucht. --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
klinkt logisch, de schimmelde klei is hun leve begonnen icm born slippy. dus dat kan ook nog. ik snap wel dat het ergens aan licht, hoop alleen niet aan de combinatie detailer + SN klei. voor nu zijn ze goed uitgespoeld en in een afgesloten zakje weggestopt. bedankt voor de reactie tot zover groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Almere
|
D-J schreef:Dit kan toch alleen maar komen doordat het vuil, wat door de klei opgenomen is, is gaan schimmelen? Das logisch bij elk product bij juiste temp/vochtigheid en in contact met zuurstof.
Dus schone en vuile klei niet samen. Vuile klei in afgesloten zakje met zo min mogelijk lucht. Inderdaad!Zo'n dop er in maken als van de wijnflessen en dan met dat pompje de lucht er uit pompen!Bedenk ik zomaar even,zo uit de mouw!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Bartjebart schreef:Ik weet niet precies wat de ingrediënten van S&W zijn, maar ik denk dat daar toch een beetje de oorzaak gezocht moet worden (in combinatie met lange periodes tussen gebruik?). Niet zozeer bij de klei. Onwaarschijnlijk, wij bewaren klei ook 'nat' en gebruiken daarvoor verschillende detailers, waaronder Spray & Wipe en Born Slippy. Het schimmelen lijkt me eerder de oorzaak van iets organisch. De klei is ook synthetisch en is onwaarschijnlijk de oorzaak. Er zal iets organisch opgepakt zijn van de lak en dat heeft de klei gebruikt als woonplaats. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Schimmelende klei heb ik nog niet gehad....wel merk ik dat de gebruikte klei na verloop van tijd "een geurtje" heeft (misschien wel de voorbode van schimmel?  ) Ik doe gebruikte klei met een spraytje LT 1:1 in een plastic folie en dan in een afsluitbaar doosje. Progress is a slow process
|
|
|
|
Virus schreef:Schimmelende klei heb ik nog niet gehad..... En klei met een virus Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Progress is a slow process
|
|
|
|
Tim schreef: De klei is ook synthetisch en is onwaarschijnlijk de oorzaak.
dit is de bevestiging die ik wou. Tim schreef: Er zal iets organisch opgepakt zijn van de lak..
bedankt, dit is ook de conclusie die ik kan trekken uit bovenstaande reactie's dank jullie voor de reacties groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-7-2009 Locatie: Detail Shed
|
Ik ken het, met Last Touch heb ik nergens last van. Met oa spray and wipe ook last van schimmel. Met Born Slippy gaat mn klei ontbinden/oplossen. LT is dus voor mij de beste spray voor het opbergen van mn klei, zelfs met behoorlijk vervuilde klei die al best oud (twee jaar) is geen last. Glansofiel
|
|
|
|
Guest
|