|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
Ik wil graag ter voorbereiding van het nieuwe seizoen al mijn doeken weer lekker zacht en fris maken. Ik hoor wel is wat over een nachtje weken in schoonmaakazijn. Iemand die hier ervaring mee heeft? En kunnen de doeken in de droger op lage temperatuur?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Geen ervaring ermee wat betreft de doeken, alleen kranen enz. Citaat:Het wordt gebruikt om vetten te verwijderen en om kalkaanslag op te lossen. Bron: Schoonmaakazijn
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-12-2010 Locatie: Helmond
|
Heb dit wel gedaan en je doeken worden er inderdaad zachter door... ik heb ze hierna nog wel gewassen, aangezien ik dit geen firsse geur vind!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Doeken was ik op lage temperatuur met wasmiddel zonder wasverzachter + half kopje schoonmaakazijn in het vakje bedoelt voor wasverzachter. En erg vieze vlekken op doeken spray ik voor het wassen eerst even in met Dasty ontvetter Tip die ik hier eens las (geloof dat die van Redcat kwam trouwens): wasmiddel in een bolletje doen ipv in de lade van de wasmachine. Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-10-2010 Locatie: Bergen op Zoom
|
Maar wat werkt nu beter schoonmaak of natuurazijn?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-7-2008
|
balsamico......
Altijd schoonmaakazijn natuurlijk!
|
|
|
|
Hmm balsamico klinkt ook niet gek, opgediend met een vleugje mothers detailerspray voor de kaneel en een heerlijk stukje zongerijpte waffle weave gevuld met pb's clay.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ooit keuringsdienst van waarde gezien? Schoonmaakazijn en natuurazijn zijn hetzelfde: azijn. De enige verschillen: de een is chemisch gemaakt, de andere d.m.v. bacterieen en het percentage azijnzuur in schoonmaakazijn is hoger  Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
|
|
|
Rang: V.I.P. Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Carclean.nl
|
Heb geen ervaring met schoonmaakazijn; hoor wel vaker klanten over een nachtje in een emmer met Snappy's/Quick Clenz praten. Wassen met goed waspoeder (bijv. Ariël) of vloeibaar wasmiddel in het hoofdwasvak; doeken mogen gewoon op 60 graden, en Micro-restorer werkt inderdaad het beste in een wasbolletje bij de was. In geval van sterk vervuilde doeken wil ik ook nog weleens een schepje Vanish Oxi-Action erbij doen (bij het wasdpoeder in het hoofdvak). Doeken mogen overigens in de droger,; zou 'm inderdaad wel op lage temperatuur zetten. Alles met een schuimkern NOOIT in de droger doen (denk aan Megs WashMitt, Mothers Drying Towel, machinaalpads, handpads, applicators..). Mocht je een schaapswollen washmitt hebben: NOOIT in de droger en NOOIT centrifugeren. Je kunt 'm dus wel eventueel in de wasmachine doen, maar dan moet het centrifugeren helemaal uit staan. Als je wol hard rondslaat, dan wordt het namelijk vilt  .
|
|
|
|
Ik zal wel is een testje doen met 1 doek, als dat goed bevalt prop ik ze allemaal wel in een badkuip 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Mijn DJ Wookie is al meerdere malen in de wasmachine geweest (is een wollen washmitt) en gecentrifugeerd , geen enkel probleem! Wordt wel in een kussensloop gedaan, dat dan weer wel... Wassen in de wasmachine kan ook volgens de instructies van Dodo, maar dus alleen in een kussensloop. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: België antwerpen
|
ik gebruik er de gewone blauwe hand azijn voor(keuken azijn) werkt echt vlekkeloos, heb hierthuis zelfs een ware verandering teweegebracht hierdoor, nu gaan alle badhandoeken om de maand een nachtje in een emmer met een scheut azijn erbij, alles is zoveel malen zachter erna, heb dus de indruk dat wij hier beenhard water hebben he, alles met pluisjes aan dat je wast word rug/schuurpapierachtig nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-8-2008 Locatie: Budel-Dorplein
|
Ik breng mijn doeken gewoon naar Dana toe Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-10-2009 Locatie: Op nivo.
|
Inderdaad tussen schoonmaakazijn en gewone azijn (wat je ook in je eten doet) bestaat totaal geen verschil. Als je Googled op "tips van oma" o.i.d. zul je zien dat als je vervuilde doeken een nachtje in azijn legt (en daarna wel moet wassen) een wonder betekenen voor je doeken. Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl <--------------------------------------
|
|
|
|
Maar dan azijn gemengd met water of puur azijn? Dan kan ik wel even 20 liter azijn gaan kopen nameliljk...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
water met een scheut azijn... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Of koop de Cobra Micro Restore Concentrate als je op save wilt spelen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
+1 die gebruik ik ook, werkt perfect! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
ik heb m ook  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Gisteren al mijn doeken (incl. nieuwe delirium droogdoek) even uitgespoeld en daarna ongeveer 8 uur laten weken in een emmer water met een flinke scheut schoonmaakazijn. De doeken zitten as we speak in de wasmachine en gaan daarna even de droger in (op koude stand). Ben benieuwd...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2010 Locatie: Eindhoven
|
daarna voor de zachtste doekjes ,een keer uitkloppen met zweepslag en op het droog rekje hangen tot ze droog zijn.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-10-2009 Locatie: Op nivo.
|
markprinsen schreef:Maar dan azijn gemengd met water of puur azijn? Dan kan ik wel even 20 liter azijn gaan kopen nameliljk... Zoals gezegd met een flinke scheur azijn, niet puur in ieder geval, dan meuren ze daarna wel hèèl erg. Allemaal nieuwe pads, in alle kleuren., een heel klein beetje van de Wibra, een beetje van mezelf maar het meeste komt van Carclean.nl <--------------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-8-2010 Locatie: Hoofddorp
|
DivingDisaster schreef:Gisteren al mijn doeken (incl. nieuwe delirium droogdoek) even uitgespoeld en daarna ongeveer 8 uur laten weken in een emmer water met een flinke scheut schoonmaakazijn. De doeken zitten as we speak in de wasmachine en gaan daarna even de droger in (op koude stand). Ben benieuwd... Droger al klaar  ? Oscar Wilde: To assume makes an ass out of U and Me
|
|
|
|
Ja de droger heeft een paar dagen gedraaid om zeker te weten dat ze droog waren  Maaaaaaar mijn doeken zijn super schoon, super zacht en ruiken fris. Heb ook meteen van de week een auto gedroogd met een oudere pb waffle weave en je merkt goed het verschil. Die droogt weer zoals het hoort.
|
|
|
|
Bij mij heeft het ook prima geholpen alleen een tweede behandeling is nog noodzakelijk om ze helemaal 'nieuw' te maken.
|
|
|
|
Guest
|