bartr123 schreef:Ik denk,en vind dat Carclean.nl hier zelf ook een bijdrage in kan leveren.
Van vele producten is het voor velen niet te weten hoe producten te verwerken.
Neem een A-quartz,C-Quartz ik kan me hierin herrinneren dat B.K. overspoelt werd met vragen omdat niemand wist hoe dat te verwerken.
Volgens mij was die conclusie al gevormd, voor wat betreft het polijsten van glas dan. Zie een paar reacties hierboven:
Tim schreef:We zullen proberen een how-to te maken en deze op het forum te zetten. Ik ben het met je eens dat het niet heel duidelijk is.
A.Quartz is en blijft bedoeld voor de professional of gewortelde hobbyist, dus dat vind ik nog een ander verhaal. C.Quartz is niet lastig: polijsten, ontvetten, aanbrengen in rechte banen, 45 minuten laten drogen, afnemen met een microsuede doek en 3 uur laten curen, klaar. Maar ook C.Quartz is alleen bedoeld voor professioneel gebruik.
Lexusfreak schreef:Glas kan ontzettend veel warmte verdragen (2 verffohnen samen gebonden en beide in de hoogste stand om de folie te vervormen, en dan kon je het glas echt niet meer aanraken....
Dat klopt, maar let op dat de verdraagzaamheid sterk afneemt wanneer je een oppervlak verhit en daarbij ook flink druk uitoefent op het opperlvak. De tolerantie is/wordt ook een stuk kleiner als er een breukje, putje of sterretje in het glas zit (al dan niet zichtbaar).
rodders schreef:Ik ga ergens deze week nog eens wat spullen bestellen en dan ga ik het nogmaals proberen, dan met deze tips in het achterhoofd. Kijken hoe het dan lukt.
Geduld is het devies, het duurt op glas (en zeker op hard glas) gewoon heel erg lang. De leveling disc zeer regelmatig (veel vaker dan met foam of wool) schoonmaken (borstelen) en dan zou het goed moeten komen.

I'm the Master of Bling!