Hallo mensen,
na een langere tijd low profile (ziekte en winterweer) een eerste job voor 2011.
te behandelen wagen : Opel combo uit 2003.
kleur : rood (ooit geweest) nu dof en roze.
staat van het voertuig : deze auto was echt een lappendeken. De oorspronkelijke lak (dak, motorkap en linkerkerzijde ) was dof en roze. De andere zijde was ooit herspoten en het linker voorspatbord was heel recent herspoten na een ongevalletje in de sneeuw.
De eigenaar (Tim) had een tijdje geleden op een andere autoforum de vraag gesteld of er van een doffe rode lak nog iets te maken viel. aangezien ik nog nooit de kans had gekregen om van iets roze terug iets rood te maken, had ik gereageerd op z'n bericht en van het ene kwam het andere :-" We hadden een prachtige hangar ter beschikking (met verwarming) van Tims vader zodat het weer geen invloed had op het werk.
plan van aanpak : 5 stappen plan. We zijn vroeg begonnen ( inderdaad wij, want Tim wou dit ook leren)
1) wassen : was al gebeurt door Tim in de plaatselijke wasbox.
2) kleien : ik had hier enorme vervuiling verwacht, maar het viel eigenlijk best mee.
3) polieren : testspot op de motorkap heeft me gebracht tot Monello inizio forza... op oranje...niet zo zeer voor het roze maar voor de onderliggende krassen. De rest van de wagen kon met Monello mezzo op wit. (buiten de later bijgespoten delen)
daarna de ganse wagen een tweede pas gegeven met Poorboys SSR1 op zwart om de hazing van de mezzo weg te krijgen.
4) glazen : met Poorboys Blackhole op rode kompressorpad.
5) sealant aangebracht : poorboys EX-sealant met carnauba op golden concorsopad.
Daarna de trims met APC gereinigd en gevoed met Poorboys trimdetailer. De velgen afgewassen met Meguiars APC en de bandjes voorzien van een laagje Bold' n bright gel van Poorboys.
De ruiten werden tot slot gereinigd met Meguiars next generation glasscleaner.
zo, genoeg geluld ; nu de foto's :
ze spreken voor zich ....
Tim aan het kleien... :
een paar hits later, dezlfde testspot :
de rest van de kap wacht nog :
inmiddels een eindje gevorderd met mezzo (let op het matte middendeel en de haze van de combinatie op de hoek) :
na de tweede pas met SSR1 : de haze is verdwenen :
het dak voor de start :
een stuk van dat zelfde dak wat later :
en jawel hoor : Tim heeft de smaak te pakken ^ ......
Ik wil ook een dap.....
Na de glaze :
Ik mag gelukkig ook nog even...
De oorspronkelijk doffe kant na de glaze :
het eindresultaat buiten:
Het verschil tussen de nieuwe lak op het spatbord en de oorspronkelijke lak op de motorkap is nog amper zichtbaar :
De oorspronkelijk doffe zijkant :
en tenslotte twee vermoeide maar voldane individuen :
mezelf :
en Tim... de gelukkige eigenaar :
Gelukkig was Tim erg leergierig en heeft hij me erg goed geholpen; alleen had ik dit nooit op één dag klaar gekregen ^
na een langere tijd low profile (ziekte en winterweer) een eerste job voor 2011.
te behandelen wagen : Opel combo uit 2003.
kleur : rood (ooit geweest) nu dof en roze.
staat van het voertuig : deze auto was echt een lappendeken. De oorspronkelijke lak (dak, motorkap en linkerkerzijde ) was dof en roze. De andere zijde was ooit herspoten en het linker voorspatbord was heel recent herspoten na een ongevalletje in de sneeuw.
De eigenaar (Tim) had een tijdje geleden op een andere autoforum de vraag gesteld of er van een doffe rode lak nog iets te maken viel. aangezien ik nog nooit de kans had gekregen om van iets roze terug iets rood te maken, had ik gereageerd op z'n bericht en van het ene kwam het andere :-" We hadden een prachtige hangar ter beschikking (met verwarming) van Tims vader zodat het weer geen invloed had op het werk.
plan van aanpak : 5 stappen plan. We zijn vroeg begonnen ( inderdaad wij, want Tim wou dit ook leren)
1) wassen : was al gebeurt door Tim in de plaatselijke wasbox.
2) kleien : ik had hier enorme vervuiling verwacht, maar het viel eigenlijk best mee.
3) polieren : testspot op de motorkap heeft me gebracht tot Monello inizio forza... op oranje...niet zo zeer voor het roze maar voor de onderliggende krassen. De rest van de wagen kon met Monello mezzo op wit. (buiten de later bijgespoten delen)
daarna de ganse wagen een tweede pas gegeven met Poorboys SSR1 op zwart om de hazing van de mezzo weg te krijgen.
4) glazen : met Poorboys Blackhole op rode kompressorpad.
5) sealant aangebracht : poorboys EX-sealant met carnauba op golden concorsopad.
Daarna de trims met APC gereinigd en gevoed met Poorboys trimdetailer. De velgen afgewassen met Meguiars APC en de bandjes voorzien van een laagje Bold' n bright gel van Poorboys.
De ruiten werden tot slot gereinigd met Meguiars next generation glasscleaner.
zo, genoeg geluld ; nu de foto's :
ze spreken voor zich ....
Tim aan het kleien... :
een paar hits later, dezlfde testspot :
de rest van de kap wacht nog :
inmiddels een eindje gevorderd met mezzo (let op het matte middendeel en de haze van de combinatie op de hoek) :
na de tweede pas met SSR1 : de haze is verdwenen :
het dak voor de start :
een stuk van dat zelfde dak wat later :
en jawel hoor : Tim heeft de smaak te pakken ^ ......
Ik wil ook een dap.....
Na de glaze :
Ik mag gelukkig ook nog even...
De oorspronkelijk doffe kant na de glaze :
het eindresultaat buiten:
Het verschil tussen de nieuwe lak op het spatbord en de oorspronkelijke lak op de motorkap is nog amper zichtbaar :
De oorspronkelijk doffe zijkant :
en tenslotte twee vermoeide maar voldane individuen :
mezelf :
en Tim... de gelukkige eigenaar :
Gelukkig was Tim erg leergierig en heeft hij me erg goed geholpen; alleen had ik dit nooit op één dag klaar gekregen ^