• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Combo : van dof rozig tot glanzend rood.

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo mensen,
na een langere tijd low profile (ziekte en winterweer) een eerste job voor 2011.

te behandelen wagen : Opel combo uit 2003.
kleur : rood (ooit geweest) nu dof en roze.
staat van het voertuig : deze auto was echt een lappendeken. De oorspronkelijke lak (dak, motorkap en linkerkerzijde ) was dof en roze. De andere zijde was ooit herspoten en het linker voorspatbord was heel recent herspoten na een ongevalletje in de sneeuw.
De eigenaar (Tim) had een tijdje geleden op een andere autoforum de vraag gesteld of er van een doffe rode lak nog iets te maken viel. aangezien ik nog nooit de kans had gekregen om van iets roze terug iets rood te maken, had ik gereageerd op z'n bericht en van het ene kwam het andere :-" We hadden een prachtige hangar ter beschikking (met verwarming) van Tims vader zodat het weer geen invloed had op het werk.

plan van aanpak : 5 stappen plan. We zijn vroeg begonnen ( inderdaad wij, want Tim wou dit ook leren)

1) wassen : was al gebeurt door Tim in de plaatselijke wasbox.
2) kleien : ik had hier enorme vervuiling verwacht, maar het viel eigenlijk best mee.
3) polieren : testspot op de motorkap heeft me gebracht tot Monello inizio forza... op oranje...niet zo zeer voor het roze maar voor de onderliggende krassen. De rest van de wagen kon met Monello mezzo op wit. (buiten de later bijgespoten delen)
daarna de ganse wagen een tweede pas gegeven met Poorboys SSR1 op zwart om de hazing van de mezzo weg te krijgen.
4) glazen : met Poorboys Blackhole op rode kompressorpad.
5) sealant aangebracht : poorboys EX-sealant met carnauba op golden concorsopad.

Daarna de trims met APC gereinigd en gevoed met Poorboys trimdetailer. De velgen afgewassen met Meguiars APC en de bandjes voorzien van een laagje Bold' n bright gel van Poorboys.
De ruiten werden tot slot gereinigd met Meguiars next generation glasscleaner.

zo, genoeg geluld ; nu de foto's :
ze spreken voor zich ....
IMG_2754.JPG

IMG_2755.JPG

IMG_2763.JPG

Tim aan het kleien... :
IMG_2765.JPG

IMG_2766.JPG

een paar hits later, dezlfde testspot :
IMG_2771.JPG

de rest van de kap wacht nog :
IMG_2769.JPG

inmiddels een eindje gevorderd met mezzo (let op het matte middendeel en de haze van de combinatie op de hoek) :
IMG_2776.JPG

na de tweede pas met SSR1 : de haze is verdwenen :
IMG_2781.JPG

het dak voor de start :( :
IMG_2787.JPG

een stuk van dat zelfde dak wat later :
IMG_2789.JPG

en jawel hoor : Tim heeft de smaak te pakken :)^ ......
IMG_2793.JPG

Ik wil ook een dap.....
IMG_2795.JPG

Na de glaze :
IMG_2799.JPG

Ik mag gelukkig ook nog even...
IMG_2801.JPG

De oorspronkelijk doffe kant na de glaze :
IMG_2804.JPG

het eindresultaat buiten:
IMG_2810.JPG

Het verschil tussen de nieuwe lak op het spatbord en de oorspronkelijke lak op de motorkap is nog amper zichtbaar :
IMG_2811.JPG

De oorspronkelijk doffe zijkant :
IMG_2815.JPG

en tenslotte twee vermoeide maar voldane individuen :
mezelf :
IMG_2818.JPG

en Tim... de gelukkige eigenaar :
IMG_2824.JPG


Gelukkig was Tim erg leergierig en heeft hij me erg goed geholpen; alleen had ik dit nooit op één dag klaar gekregen :)^
 
prachtig resultaat!8-())

heel proffesioneel te werk gegaan :)^
je zou bijna denken dat je het vaker gedaan hebt :D
 
Mooi werk geleverd!:)^ het verschil mag gezien worden!

Nu goed bijhouden, zodat hij ook zo mooi blijft.
 
Laatst ook een roze wagen aangepakt die oorspronkelijk rood was geweest, je kan een hoop zeggen maar je hebt wel eer van je werk. Puik resultaat en hij staat er weer prima bij nu :)^
 
Bedankt iedereen voor de positieve reacties.....inderdaad een hoop werk maar het geeft enorm voldoening.
Ik schrik nog steeds wat je kan bereiken met die dapjes :heart_eyes:
 
Geweldig resultaat Wim en de foto's erbij completeren het verhaal.
Bedankt voor het opmaken van deze post!
 
Prachtig resultaat en fijn dat je weer genezen genoeg bent om de detailen.

Ben wel bang dat het raamrubber boven de voorruit van de week nog helemaal wit uit zal slaan, omdat dat deel niet afgeplakt is geweest tijdens het polijsten. En je kunt zien dat de polijstpad er flink overheen gegaan is.

Maar deze Combo ziet er wel weer top uit zeg!

(Wat zul je nog een werk gehad hebben van het wassen van de pads en doeken...)
 
Die raamrubber is daarna met pure APC gereinigd en na een uurtje was hij blijkbaar nog gewoon zwart.....ik hoop dat het blijft.