Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

5 Pagina's «<345
Quincy: VW Passat Variant 3BG 2003: Freshly Juiced pag 5 Opties
Paulus de Boskabouter
#133 Gepost : woensdag 10 augustus 2011 10:22:42
Rang: Lid

Ik heb de prijslijst update van januari 2011.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Quincy
#134 Gepost : woensdag 10 augustus 2011 10:49:54

Ik heb ook even dezelde vraag uitgezet op het vwpassat.nl forum knipoog

Mocht ik daar de goede onderdeelnummers kunnen krijgen, dan meld ik dat hier uiteraard ook nog even!
Quincy
#135 Gepost : zondag 21 augustus 2011 14:27:14

Weer een update: augustus 2011

Begin juni heb ik de auto behandeld met C-Quartz van C.Pro, dit met name met het oog op de vakantie naar Spanje en de invloeden die de auto te verduren kreeg tijdens deze reis.

Nu zijn we twee maanden verder, in die twee maanden heb ik niet veel meer gedaan dan de auto wassen en een keer voorzien van een laagje Reload spray. De sheeting viel me ook steeds meer tegen, vandaar dat ik met de gedachten liep om de C-Quartz te verwijderen ja en de auto weer fijn voorzien van mijn favoriet wax: Dodo Juice lief

Gisterochtend ben ik begonnen met het wetsanden van de koplampen, daarna wou ik de auto even lekker wassen maar dat werd noodgedwongen iets meer werk..

Bij mijn koplampen had ik hele fijne aanslag, het meeste had ik al eens verwijderd met gewoon polijsten op de Pro900, maar toch bleef er nog het nodige zichtbaar, waar ik mij dus aan stoorde, vandaar nu de lampen maar wetsanden..

Hele fijne barstjes.. niet echt fraai dus

Tijdens het wetsanden

Lekker dof

O.a. met deze middelen weer netjes gemaakt

En tot slot het resultaat, niet alles is weg maar zeker 90%, ik denk zelf dat de lampen te veel zijn aangetast om ze voor de volle 100% strak te krijgen

Omdat er natuurlijk overal smurrie zat van het wetsanden, wou ik de auto graag wassen. De laatste wasbeurt was ook al weer 2 weken geleden, dus ze kon het hebben knipoog

Eerst heb ik de wielen schoongemaakt met een sopje en nadien ingesprayed met Iron X

Na even ingewerkt te zijn, borstelen om alles goed te reinigen

Al tijdens het wassen merkte ik overal zwarte spetters welke er met moeite af gingen, sommige bleven zitten, zo ontstond het idee om de auto in ieder te kleien na het wassen.
Dit is gedaan met gele klei en DJ Born Slippery, daarna de auto nog even afgespoeld en vervolgens insprayed met Iron X, dit omdat sommige vervuiling zich ook moeilijk liet verwijderen met kleien.
Na een aantal minuten kleurde toch redelijk grote delen paars van de Iron X, dus er zullen wel op de een of andere manier ijzerdeeltjes op de lak zijn vastgehecht, vermoedelijk tijdens de vakantierit weetniet

In de veronderstelling dat de C-Quartz nu in ieder geval is aangetast, na kleien en Iron X er maar voor gekozen om de auto te ontdoen van de laag. Ik had vorige week al wat advies ingewonnen bij Carclean.nl voor wat betreft het verwijderen, zie hier het antwoord:

Citaat:
Verwijderen kan met polijsten (wit+mezzo) moet al voldoende zijn

Ook onder de kap heb ik nog even wat schoongemaakt met APC en nadien ingespoten Valet Pro Interior Revived, deze had ik eens kado gehad van Carclean.nl en ik moet zeggen dat het goed werkt, mooie look en handig zo'n spuitfles

Na het hele was, iron X en kleigebeuren de auto gedroogd en klaar gemaakt voor de volgende stap, polijsten ja gekozen om dit te doen met de Pro900 en een witte Kompressor tesamen met Monello Mezzo, de kleine hoeveelheid swirls verdween hierdoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel het idee heb dat de C-Quartz coating hier aan bij heeft gedragen dit te reduceren tot een minium cool

Na deze sessie, de wagen volledig afgenomen met 1:1 IPA en omdat ik geen hologrammen zag onder de carport en lampen, de auto in het zonnetje gezet om te kijken of ze dan zichtbaar waren, maar ook hier zag ik niets en het resultaat was simpelweg perfect. Terug onder de carport nog de motorkap onderworpen aan een hit met een groene Kompressor voorzien van een paar druppies Monello Finale, maar ik zag geen verschil met de overige delen van de auto en heb het dus hierbij gelaten. Natuurlijk de motorkap ook weer afgenomen met IPA om de wax zo goed als mogelijk te laten hechten aan het lakwerk, maar dat kwam er niet meer van op de zaterdag , daar ben ik vanmorgen mee bezig gegaan.

Ik zat nog te twijfelen over welke wax ik zou gebruiken, ik had de keuze uit DGPS, Collinite 845 en Dodo Juice SN (panel pot) en de nieuwste aanwinst, de Dodo Juice Rainforest Rub (Thanx Ivo), toch gekozen voor de laatstgenoemde, heerlijk ruikend en lekker smeerbaar!
Terwijl ik aan het smeren was, dacht ik nog"Hoe lang moet deze wax "curen" ? Even gekeken op het potje en daar las ik 5-10 minuten, do not allow to cake on, eigenwijs als ik ben, heb ik de auto toch helemaal gewaxed en daarna pas begonnen met uitbuffen en dat ging zonder problemen zoals mijn ervaring ook is met andere waxen van Dodo Juice. Er kwam een mooie, natte glans en een spiegelglad lakwerk onder de waas vandaan lief

Tijdens het afnemen van de wax begon ook nog eens te onweren, maar de regen bleef gelukkig uit totdat ik klaar was met het lakwerk, de rest moest nog wel gedaan worden. Het kunststof had ik gisteren ook al behandeld met PB Trim Restorer, maar dat het nodig was bleek vandaag wel, op sommige plaatsen was het helemaal ingetrokken, het kunststof heeft wel meerdere applicaties nodig om weer mooi vol van kleur te zijn en vooral blijven!

Toen het weer droog was ben ik verder gegaan, de velgen behandeld met PB Wheel sealant, banden voorzien van Endurance gel van Meguiar's en het kunststof dus nog eens met TR. De raampjes ook meegepakt met GCC van Meguiar's en daarna het dashboard even vrij gemaakt van stof met de Dodo interieur mitt. Natuurlijk ook even de stofzuiger erdoor gehaald en voor het lekkere, een paar spraytjes met PB Pina Colada great

Dan nu, na een stuk tekst ook nog foto's .. enjoy!

De nieuwe velgen lief

Getracht een close up te maken van de metallic flakes

Het zonnetje even vastgelegd..

Vorige week een start gemaakt met het "wrappen" van wat interieurdelen. Op de foto komt het wat "Johnny-achtig" over maar in "real life" ziet het er mooi en OEM uit

Tot slot..

picasso
#136 Gepost : zondag 21 augustus 2011 15:12:30

Staat er weer prachtig bij , en vind de koplampen toch heel goed gelukt . great
it's better to live for something then to die for nothing
AudiA3
#137 Gepost : zondag 21 augustus 2011 15:24:42

Mooi werk Quincy, koplampen zijn zeker goed opgeknapt. Mazzel hebben (of talent natuurlijk great ) dat polijsten met Mezzo op wit op de Pro goed uitpakte zonder nabewerken.

Maar over de CQuartz, ben je daar toch wat minder tevreden over? 2 maanden is niet heel erg lang toch.
Paulus de Boskabouter
#138 Gepost : zondag 21 augustus 2011 15:56:10

Prachtig resultaat Quincy, vooral de koplampen zijn weer prachtig helder geworden great En Dodo Juice: great lief jippie Dus C-quartz is jou niet 100% bevallen? Ik heb het hier ook liggen, maar nog niet gebruikt. Wilde het voor de winter gebruiken. Maar de SNII heeft zijn werk afgelopen winter ook zeer goed bewezen en doorstaan, en twijfel nu tussen het aanbrengen van of de SN hybrid of c-quartz. weetniet

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Quincy
#139 Gepost : zondag 21 augustus 2011 16:11:55

@ Audi A3, klopt inderdaad, 2 maanden is niet heel erg lang. Ik merkte dat de sheeting al stukken minder was dan de eerste keer dat ik de auto ging wassen en dat na 2 maanden al, terwijl dit product een veel langere duur zou moeten hebben. Wel denk ik dat de laag het nodige te verduren heeft gehad tijdens de reis, maar ik vind het gewoon leuker om lekker te waxen, dat kan op zich met C-Quartz ook wel alleen neemt de lak dan de eigenschappen van de wax aan en dan heb je simpelweg niet meer de sheeting waar C-Quartz zo bekend van is, dan kun je mijn ogen beter gewoon waxen

@Paulus, ik ben niet overtuigd geraakt in deze twee maanden van een dergelijke coating nee laat mij maar lekker waxen, vooral Dodo Juices lief
Joost
#140 Gepost : zondag 21 augustus 2011 17:00:25
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik vind het een hele mooie Passat en je bent er mooi zuinig op. Die zonneschermen zijn ook erg strak.
Denk je trouwens dat je een keertje in de gelegenheid bent om een stukje op mijn achterklep te wetsanden? Daar zit namelijk de vieze resten van een NL sticker.
Snitser
#141 Gepost : zondag 21 augustus 2011 17:41:53

staat er weer netjes bij Q
BlackPassat
#142 Gepost : zondag 21 augustus 2011 19:01:32
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ziet er erg netje uit Quincy, de koplampen hebben en goeie upgrade gekregen van je. Dat Carbon wrappen, met welke folie heb je dat gedaan? Zou het zelf niet doen bij mijn Passat maar ik heb wel een kennis die aan me voeg om het bij de interieurdelen van zijn Mini te doen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
IbizaSigno
#143 Gepost : zondag 21 augustus 2011 20:49:57

Ziet er heel erg mooi uit! blij geniet
Seat Ibiza signo 1.4 16v
ron1965
#144 Gepost : zondag 21 augustus 2011 21:48:02

Zijn die koplampen van een passat ook weer netjes te krijgen met de hand-dus zonder een DAP!
Quincy
#145 Gepost : maandag 22 augustus 2011 7:56:26

Citaat:
Denk je trouwens dat je een keertje in de gelegenheid bent om een stukje op mijn achterklep te wetsanden? Daar zit namelijk de vieze resten van een NL sticker.

Normaliter krijg je resten van stickers wel weg met een stickerverwijderaar of wasbenzine o.id. maar mocht dat niet lukken, kun je nog polijsten en als dat niet werkt kun je uiteindelijk wetsanden.

Citaat:
Dat Carbon wrappen, met welke folie heb je dat gedaan? Zou het zelf niet doen bij mijn Passat maar ik heb wel een kennis die aan me voeg om het bij de interieurdelen van zijn Mini te doen

De folie heb ik van mijn vader, hij heeft deze via MP besteld bij iemand in Arnhem, het is stevige folie welke heel soepel word als je er even de föhn ophoud, de reden waarom ik het bij mijn Passat heb gedaan is omdat het DIN frame door de vorige eigenaar is gemolesteerd waardoor alles niet meer mooi aansluit. Een nieuw netzoptik frame is prijzig en van mijn vader kon ik dit krijgen, via VWPassat kreeg ik een nieuw zwart inbouwframe, nieuwe asbak voor niets, m.a.w. dit kost me niets en is het proberen waard knipoog

Citaat:
Zijn die koplampen van een passat ook weer netjes te krijgen met de hand-dus zonder een DAP!

Dat betwijfel ik, als ik zie hoeveel moeite dit heeft gekost met wetsanden en de rotary sarcastisch ligt er natuurlijk ook aan hoever je koplampen zijn aangetast..
Joost
#146 Gepost : maandag 22 augustus 2011 17:49:57
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Quincy schreef:
Normaliter krijg je resten van stickers wel weg met een stickerverwijderaar of wasbenzine o.id. maar mocht dat niet lukken, kun je nog polijsten en als dat niet werkt kun je uiteindelijk wetsanden.

Klopt, ik heb zelf de emblemen verwijderd en de lijmresten met wasbenzine weggehaald. Daarna gepolijst en het is weer strak geworden. Maar de vorige eigenaar heeft ooit de NL sticker eraf getrokken en de resten laten zitten.
Dus dat is niet meer te verwijderen met het polijsten. En zelf heb ik geen middelen om te wetsanden vandaar mijn vraag of jij een keertje een poging wilde wagen.
martijn86
#147 Gepost : maandag 22 augustus 2011 22:21:08

netjes zeg gave filmpjes ook glasses
BMW4Life
#148 Gepost : dinsdag 6 september 2011 10:12:03

Hey Quincy,

Ik heb langs niks van me laten horen op het forum. Ik zie dat je de BMW hebt verkocht, jammer, want het was een hele mooie auto. Maar ik begrijp je keuze erg goed.

En de Passat? Geweldig! Ik weet uit ervaring hoe ontzettend fijn deze auto's zijn. Ik heb zelf een '99 Passat Variant 2.3 VR5 gehad. Wat een geweldige auto, heb hem zelf helemaal verfijnd (W8 velgen etc.), mijn broer heeft hem van me gekocht.

Heel erg veel plezier met de Passat, ik ga je weer volgen. great
Quincy
#149 Gepost : dinsdag 6 september 2011 20:19:41

Thanks cool

Het is nu zelfs zo dat de andere auto, de Twingo ook verkocht is. Vanaf oktober heb ik een andere baan en daar kan ik lekker op het fietsje naar toe knipoog

De Passat is nu enige bolide hier in mi casa, hij mag dus extra vertroeteld worden en hoeft de aandacht niet meer te delen LoL
BMW4Life
#150 Gepost : woensdag 7 september 2011 11:12:54

Ah okay! Veel wisselingen qua auto dus.

En vertroetelen zijn we goed in!hehehe

Veel succes met je nieuwe baan, we horen de verhalen wel. great
Mr MvD
#151 Gepost : woensdag 7 september 2011 12:07:55

Mooie Passat, heerlijke kleur ook!
In welke stappen heb je de koplampen geschuurd voor het polijsten?
Ben met een setje Bora koplampen bezig,
Wat een werk gaat niet snel ja
BMW4Life
#152 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 11:28:42

Ha Quincy, wie geht es dir?

Hoe bevalt de nieuwe baan? great
Paulus de Boskabouter
#153 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 11:57:11

Nog wat gedaan aan de Passat de afgelopen maanden?

Quincy
#154 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 15:59:01

BMW4Life schreef:
Ha Quincy, wie geht es dir?

Hoe bevalt de nieuwe baan? great

Het gaat hier ontzettend goed, mijn nieuwe baan is echt ontzettend leuk, achteraf had ik de keus veel eerder moeten maken ja wel is het zo dat ik nu veel minder tijd heb om op fora te zitten en zelfs de auto wekelijks wassen zit er niet altijd in, maar daar komt hopelijk snel verandering in als ik de opleiding etc heb afgerond cool

@ Paulus, helaas niet al te veel sarcastisch de winterbanden zitten er nu onder en voor ik dat deed heb ik de auto voorzien van een lekkere laag DGPS voor de wintermaanden.. het is geen excuus, maar het nieuwe werk heeft behoorlijk wat energie opgeslokt en dat had ik niet helemaal voorzien. In februari en maart ga ik in opleiding en als het goed is word dan alles wat rustiger en constanter waardoor ik weer meer tijd krijg voor de Passie. Daarnaast ben ik zo langzaam aan begonnen om een slaapkamer te creeëren voor mijn oudste dochter, op de zolder en dat wil ik ook graag netjes voor elkaar hebben cool kortom: fora en Passie staan momenteel wat op een lager pitje, maar dat komt ongetwijfeld weer in orde hehehe
fect
#155 Gepost : dinsdag 24 januari 2012 21:09:23

hoi quincy

Leuk topic heb hem net even helemaal doorgelezen en moet zeggen dan de passat er erg netjes bij staat.
kwam tijdens het doorlezen achter dat je vlakbij woont (50 meter verderop) volgens mij had je dat ook weleens verteld op passat forum.

kom je vast een keer tegen

Gr pascal
D-J
#156 Gepost : zondag 29 januari 2012 21:15:29

Mooi zeg. Blijft een fraaie en vooral tijdloze auto!
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
Quincy
#157 Gepost : zaterdag 14 april 2012 10:25:45

Van de week weer even met de Passat bezig geweest.. Ditmaal in de SN van Dodo Juice gezet
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
5 Pagina's «<345
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire