|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Net nog maar een beetje met een hark en m'n poetsgerei lopen spelen op een kofferklep die ik als testpaneel gebruik. Is pas de tweede keer dat ik een rotary vastheb trouwens. Dus als ik iets niet goed doe dan hoor ik het wel Krassen maken met de hark  Ik schrok er zelfs een beetje van, :-o krijg ik dat er nog wel uit?? Flinke krassen!    Spulletjes klaargezet op de werkplek, eerst ga ik met de PRO900 rotary aan de gang  Na 2 hits met een woolpad en monello inizio forza (standje 4)zijn de krassen er al bijna uit, maar wat een hologrammen heb ik gemaakt!  Hierna een hit met monello mezzo op oranje(standje 4-3) en de hologrammen zijn verdwenen en de krassen ook voor het grootste gedeelte  Omdat na inspectie bleek dat de diepste krassen er toch nog een beetje inzaten nog een keertje de woolpad erover en daarna oranje je moest echt heeeel goed kijken om die krassen te zien dus het was niet vast te leggen op de foto Hierna nog een keer met monello finale op wit en daarna de DAP900 erbij gepakt om te finishen met finale op zwart  Resultaat na het polijsten dus zonder glaze of wax aan te brengen  Daarna de Wolfgang prewax polish enhancer,Poorboy's black hole glaze en daarna effe een laagje Dodo supernatural wax erover  Nog een keer de swipetest in actie  Resultaat na uitpoetsen met de vacht van een Dodo  Linkse kant heb ik vorige keer alleen gepolijst na de vorige kras-sessie, rechts is resultaat van vandaag  En weer blootstellen aan de elementen om het verschil met wel- en niet waxen te kunnen laten zien.  Pfffff nu heb ik wel een pot bier verdiend vind ik ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-3-2010 Locatie: leerdam
|
Ziet er weer mooi uit en een mooie show off  ,Was de supernatural makkelijk aan te brengen en makkelijk uit te poetsen.
|
|
|
|
Ja hoor dat was geen probleem, na 40 min curen ging het uitbuffen heel makkelijk zoals altijd eigenlijk... ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-10-2010 Locatie: Reuver
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Ziet er goed uit Rogier, het lijkt er dus op dat het mee is gevallen, de rotary? Ik moet er ook maar eens aan beginnen
|
|
|
|
Het viel me idd erg mee die rotary Het kost wat meer moeite om 'm in bedwang te houden en alleen met de woolpad kreeg ik het voor elkaar om hologrammen te krijgen. Verwijderen van krassen gaat echt 100X beter Dus gewoon halen zo'n ding, je krijgt er geen spijt van ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dat is het 'm juist met een rotary, de machine in bedwang houden en dan op zo'n manier dat het "relaxed" gaat. Nu doe je een stukje op een kap. Een hele auto doen met een rotary is wat meer werk, ook heb je daar te maken met rondingen, deuren e.d. Dan is de moeilijkheidsgraad nog wat hoger. Maar je bent goed bezig zo, eerst oefenen, er achter komen wat de (on)mogelijkheden zijn van de machine en wat wel en vooral wat niet werkt. Zo kun je ervaring op doen! Met de foampads heb je waarschijnlijk ook wel hologrammen gemaakt (hangt ook van de lak af), maar die zie je wat lastiger, bij wol weet je 100% zeker dat je hologrammen krijgt Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Klep ligt nu buiten in de regen Hier het verschil in beading:  ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Netjes hoor, wordt weer tijd voor lekker weer...dan gaan de auto's hier ook in de SN!
|
|
|
|
Ik wil trouwens nog even m'n waardering uitspreken over het forum. Man, wat heb ik veel geleerd door het lezen van de vele topics echt niet normaal meer. Bedankt jongens! ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
mooie knickaas hoor rogier VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-10-2010 Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
|
He Rogier knap werk man . Ik ben ook op zoek naar zo een testpaneel , kan ik ook wat testen . En wat dit forum betreft , hier kan je idd veel leren . it's better to live for something then to die for nothing
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Mooi geoefend en wat een mooi testpaneel! Ik moet het met een oude autodeur in zilver doen voorlopig...  maar ben in blijde verwachting van iets in zwart of donkerblauw.. Progress is a slow process
|
|
|
|
Mooi he zo'n BMW 7 serie kofferdeksel Deze is laatst nog een keer overgespoten met blanke lak dus het zit er lekker dik op Ik weet er trouwens nog wel een paar te koop een donkerblauwe en binnenkort gaan we een donkergroene E38 demonteren en daar komt er ook een vanaf ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Goed bezig zo Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: @le garage
|
mn oude klep word steeds mooier veel poets plezier maatje grt.M@rt
|
|
|
|
Nog bedankt he Mart, ben echt heel blij mee met die klep. En ik leer steeds meer bij zo ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-2-2010 Locatie: anna paulowna
|
citaat: Het viel me idd erg mee die rotary Ik kan mijn sterk vergissen ,maar op de foto heb je een dap ipv een rotary
|
|
|
|
Dan zul je de onderschriften bij de foto's eigenlijk ietsie beter moeten lezen ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Dat ziet er goed uit Rogier! Vooral blijven oefenen. Valt niet mee om te finishen met een rotary, zelf finish ik ook nog steeds met de DAP. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Ik vraag me eigenlijk af waarom je met een rotary zou willen finishen terwijl je ook een DAP hebt liggen? Het echte lakcorrectie werk heb je dan al gedaan dus is die rotary power toch niet meer nodig of zie ik dat verkeerd? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Ik heb vorig weekend bij Eelco gezien dat je ook prima kunt finishen met een rotary zonder hologrammen. Ik zie het meer als een uitdaging; finishen zonder hologrammen. Maar er is inderdaad niks mis mee met het finishen met de DAP! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Dus is het eigenlijk meer een kwestie van skills dan dat het echt beter is? Het is natuurlijk ook wel makkelijker om gewoon dezelfde machine te gebruiken, even ander padje erop en gaan ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Het zit hem inderdaad in de techniek en vaardigheden! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Gewoon blijven oefenen , mij lukt het ook nog niet om te finishen met een rotary. Binnenkort denk ook maar weer ff langs de sloop hier Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Finishen met een rotary is ook voor een groot deel afhankelijk van de lak. Er zijn lakken waarbij het niet gaat lukken. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Zoals zachte lakken... Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-2-2010 Locatie: anna paulowna
|
RogierV12 je heb helemaal gelijk totaal er over heen gelezen  ,mijn excusses hiervoor
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Eens met Adrie hier, er zijn lakken genoeg waarbij ik het ook niet voor elkaar krijg. Als je maar een klein stukje hoeft te doen kun je er rustig wat meer tijd aan besteden. Dan lukt het vaak prima, maar als je veel meters moet maken en iets relaxter wilt werken pak ik ook gewoon de Dap hoor. Zachte lakken kunnen ook met de Dap nog heel tricky zijn, je hebt dan weliswaar geen hologrammen, maar als steeds een heel fijn waasje om de lichtbron houdt (micromarring) kan dat ook best vervelend zijn, ik meende dat ik afgelopen las dat Tim ook iets vergelijkbaars had op de kunststof lijsten op de Golf 6 http://forum.carclean.nl...ising-Blue--CQuartz.aspx
|
|
|
|
Guest
|