Afgelopen weekend een poging gedaan om de mishandelde laklaag van mijn nieuwe auto te herstellen.
Heb de wagen nu een maand in het bezit stoorde mezelf dagelijks aan de vele krassen, in het zonnetje leek hij wel matzwart
Na twee weken met jeukende handen te hebben rondgelopen had ik vorige week eindelijk een weekend de tijd voor een kleine behandeling. Door de weeks nog ff een tussenstop gemaakt bij Carclean.nl en na een gedegen advies met twee volle tassen naar huis vertrokken.
Het betreft een lakzwarte Audi A5 Coupe die na nieuw levering maandelijks door de krasstraat is gehaald.
Ben nog niet echt thuis in alle poetstermen dus leg het allemaal even kort op z'n boerenfluitjes wat ik heb gedaan.
Wassen- Schrik niet, gewoon ordinair door de krasstraat. Het kwaad was toch al geschied dus weinig te verliezen
Drogen- Blowers van de krasstraat
Kleien- Poorboys World Elastic Clay
- Poorboys World spray and whipe
Polijsten- Excentrische PEX van Bosch. (Een nieuwe Dap zat er ff niet meer in)
- Monello Ininzio met Kompressor pad geel
- Monello Mezzo met Kompressor pad oranje
- Monello Finale met Kompressor pad groen & wit
Glaze- Poorboys World Black Hole
Sealen- Poorboys World EXP Pure Sealant
Wax- Poorboys World Natty's Paste Wax Blue
Ondanks dat ik niet alle krassen heb weg gekregen ben ik blij met het resultaat. Het was voor mij het eerste project met grondig polijsten. Bij de volgende full detail zal ik beter mijn best doen.
En de plaatjes voor

:

Een de plaatjes na

: