Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Op zoek naar een GOEDE banden applicator Opties
nicknameless
#1 Gepost : zondag 6 maart 2011 21:46:30
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik ben op zoek naar een GOEDE banden applicator aangezien de Meguiar's uit een valt.... grrr
Dit is de 2de die naar z'n grootje is in korte tijd.

Erg ruw ga ik er niet mee om, de wanden van de banden zijn normaal en niet 'grof' van structuur.

Ik heb onderstaande applicator nu zo'n 6 keer gebruikt (x4 banden), maar slijt als een idioot....

Uiteraard gaat er ook nog een emailtje richting Meguiar's van de applicator, want dit kan gewoon niet nee

corsawim
#2 Gepost : zondag 6 maart 2011 21:54:24
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

da's straf; ik gebruik die van mij al meer dan twee jaar en die is nog als nieuw.
Welke bandengel gebruik jij?
Groetjes, Wim
poetsertje
#3 Gepost : zondag 6 maart 2011 21:59:22

Wegwerp schuursponsjes, 10 voor weinig.
Ik koop die grote en knip ze in tweeen
dan wegkukelen of hooguit 2 keer gebruiken.
Virus
#4 Gepost : zondag 6 maart 2011 22:06:31

Hier worden ook gewone sponsen gebruikt, ooit es een aantal gratis gekregen, in 2 knippen en gebruiken...voor het autowassen kunnen ze toch niet dienen...weg
Progress is a slow process
nicknameless
#5 Gepost : zondag 6 maart 2011 22:16:45
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik gebruik de Wolfgang Black Diamond.

Eigenlijk zijn de banden applicators gewoon veredelde schuursponsjes.

Misschien die maar eens proberen dan. Kost ook niet de hoofdprijs hehe
jjonkie
#6 Gepost : zondag 6 maart 2011 22:23:01

ik heb eens een applicator van Carclean.nl gekregen maar kan em in de shop niet vinden.

Rood, ronde knop, dun schuimlaagje met een ronding in de vorm van de band. Ideaal ding...

Alleen het schuim laat los, dus wil wel een nieuwe. Deze is inmiddels wel een jaar of 3 oud en heel vaak gebruikt dus dan mag het een keer,

Eelco
#7 Gepost : zondag 6 maart 2011 22:31:59

Dit is geen slijtage lijkt me, beetje hetzelfde idee als de applicatorpads die afbrokkelen bij Provision rain-clear als je ze niet schoonmaakt.

Ik ben ook maar overgestapt op de grootverpakking schuursponsjes, en ook die lossen op, dus meestal is het eenmalig gebruik.

Ik gebruik overigens geen Wolfgang tiregel.
marike
#8 Gepost : zondag 6 maart 2011 22:46:16

Ik gebruik gewoon de sponsjes waarmee je je schoenen 1 of 2 keer kan laten glimmen. Hierna gebruik ik ze gewoon om de banden te voorzien van conditioner. Deze sponsjes zijn bij verschillende kruidenierswinkels te koop. Zit net zoals bij de Meguiar's applicator een dekseltje op, dus makkelijk af te sluiten. Bij mij slijten ze niet hard maar anders is het ook geen ramp voor dat geld. Ik heb nu voor de eerste keer de wolfgang gebruikt, dus daar weet ik nog niks van of het invreet, maar met de Poorboys bold & Bright slijt het sponsje alleen door gebruik en niet door het middel.
Jeroen
#9 Gepost : zondag 6 maart 2011 22:46:36

Ik gebruik nou deze:

http://www.carclean.nl/p...ator_SM-505_100824.aspx

Ook weer een veredelde schuurspons, maar ik doe hem wel altijd uitspoelen onder dr kraan, en laat ik hem drogen voor ik hem opberg.

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Tim
#10 Gepost : zondag 6 maart 2011 23:20:35
Rang: Moderator

Het lijkt erop dat in de Wolfgang een lichte solvent zit, die de foam in opgesloten toestand aan lijkt te tasten? Want normaal blijven de Meguiar's applicators juist lang hun werk doen.
I'm the Master of Bling!
GMToyota
#11 Gepost : zondag 6 maart 2011 23:48:25

Ik gebruik nu al ongeveer een jaar een oude "schoenensponsveeg ding" met Wolfgang's black diamond. Ziet er nog ok uit, vreemd om die van Megs zo te zien.
RedCat
#12 Gepost : maandag 7 maart 2011 7:10:23
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Als je hem lang heel wil houden na gebruik met iets met een destilaat zal je goed moeten uitspoelen.
De gewone van Carclean.nl doet het prima met Poorboys Trim Restorer en ook met Valet Pro protectant

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Quincy
#13 Gepost : maandag 7 maart 2011 10:40:19

Ik gebruik nog steeds een kwast en / of rollertje om de banden te behandelen
Mr MvD
#14 Gepost : maandag 7 maart 2011 12:22:29

Een rollertje? Hoe doe je dat dan?
Spuit je het direct op het rollertje of eerst in een bakje dan?
Werkt dit goed?
stimpy68
#15 Gepost : maandag 7 maart 2011 14:24:51
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Ik gebruik deze al ruim anderhalf jaar met de wolfgang Tire dressing en werkt nog steeds perfect, het enige is dat de lijm van het gele gedeelte nu gedeeltelijk los gaat laten aan de rand, maar dat mag wel na zo'n tijd. Voor dat geld een prima applicator wat mij betreft!
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Quincy
#16 Gepost : maandag 7 maart 2011 15:10:25

Mr MvD schreef:
Een rollertje? Hoe doe je dat dan?
Spuit je het direct op het rollertje of eerst in een bakje dan?
Werkt dit goed?

Inderdaad wat bandengel in het bakje gieten, vervolgens met een klein rollertje het meeste eraf rollen op het geribbelde vak en vervolgens over je banden rollen.
Een kwast is wat minder zuinig, maar een rollertje is goed te doen naar mijn idee
Down Town
#17 Gepost : maandag 7 maart 2011 15:53:03

Hier zelfde combi als Stimpy, ruim een jaar zonder probleem, 8 banden/week.ja
I was the master of bling 'till Tim came!
McShine
#18 Gepost : maandag 7 maart 2011 16:28:21

Ik vind het wel vreemd want ik heb mijn Meg bandenapplicator al jaren, die ziet er nog altijd goed uit. Heb onlangs er een nieuwere cadeau gekregen van Carclean.great En de oude aan mijn schoonbroer gegeven, die er nog altijd heel blij mee is.
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

qatsanqat
#19 Gepost : maandag 7 maart 2011 16:53:32

Heb mijn Meg's al een jaar of 2 en ik herken wel jouw verhaal; op enig moment gaat ie wat brokkelen. Maar zo snel als bij jouw...! Dat niet. Ik gebruik overigens ook gewoon een schuursponsje. Kost niks, werkt prima.
B-Buster
#20 Gepost : maandag 7 maart 2011 19:36:54

Ik gebruik ook zo'n Meguiar's applicator i.c.m. de Wolfgang tire gel en ook hier eigenlijk geen probleem. Maak hem ook nooit schoon, doe als ik hem gebruikt heb altijd een scheutje in het bakje zodat het kan intrekken.

Heb mijn applicator nu bijna 2 jaar en hij is nu ong. 1 a 2 mm afgesleten. Ik merkte wel dat hij wat sneller slijt van mijn winterbanden, die wat meer ribbels op de zijwang hebben dan mijn zomerbanden.

Opel Omega 2.0 16V Onyx

Opel Omega 3.0 V6 Executive Irmscher
DB9
#21 Gepost : maandag 7 maart 2011 19:43:21

damn, die ziet er gehavend uit.
Ook ik heb nog geen problemen ondervonden met de meg's applicator en deze is nu bijna een jaar oud.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
corsawim
#22 Gepost : maandag 7 maart 2011 19:50:03

het zal de wraak van Megs zijn omdat je hun applicator gebruikt met een concurrerend produkt LoL
Groetjes, Wim
Focusio
#23 Gepost : maandag 7 maart 2011 20:11:17

Heel vreemd!
Ik gebruik ook de Meguiar's applicator in combinatie met Mothers Wax Tire Shine en dit werkt perfect.
Ik spoel het sponsje nooit uit en spray het een beetje in voor de volgende beurt.
Ook breng ik het aan zonder veel druk uit te oefenen.
Moest hij verslijten koop ik mij direct dezelfdeja
Ford focus Econetic Black Magic
Jeroen
#24 Gepost : maandag 7 maart 2011 20:55:42

Eigenlijk he, schiet me nu pas te binnen dat mijn Meg's Banden applicator, in een grijs verleden toen ik die destijds gekocht had.
Niet veel later, in de container heb gesodemieterd. Dit omdat inderdaad, de schuimrubberen pad, gewoon begon te vernaggelen.
Al was het lang niet zo erg als die van Patrick. Bij mij kwam het destijds zeker door het structuur op de wangen van de banden.

Ik heb een paar andere applicators gehad, en die waren gewoonweg ook versleten door het gebruik. Nu met de huidige, ga ik er wat
spaarzamer mee om, en dit bevalt me nu toch prima.

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Peter
#25 Gepost : maandag 7 maart 2011 21:03:43

Hier ook precies dezelfde combo als Stimpy great
jim
#26 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 0:02:45
Detailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Zelf gebruik ik nu een gewone keukenspons of het Meguiar's ding voor grote bandenwangen.
En voor laag profielbanden gebruik ik een wolfgang finger applicator, dat werkt fijn op die dunne bandjes ja
jeffrey rallye
#27 Gepost : donderdag 10 maart 2011 14:56:38

Bij mij gaat die ook langzaam afbrokkelen.
Ik gebruik hem soms.
Duw niet hard ofzo gewoon met beleid!
Gebruik die bandenzwart van meg.
AudiA3
#28 Gepost : donderdag 10 maart 2011 15:36:22

Hier ook een Megs applicator die na een keer of 10 gebruiken eigenlijk de vuilnisbak in kan. Zelfde probleem als hierboven, brokkelt gestaag af..

Ik blijf denk ik maar bij de schuursponsjes. (1x gebruiken dan weggooien, so what, 150 schuursponjes voor de prijs van één Megs applicator zo ongeveer...)
denniST
#29 Gepost : vrijdag 11 maart 2011 13:35:08

ik gebruik de mijne al een jaar of 3, misschien zelfs 4... Maar die is nog goed. Gebruik het in combi met endurance gel, en nu met smartgel. En hij begint ook nu pas een beetje gebruikers sporen achter te laten. Wat mij wel opvalt is dat ik met de applicator met een grijze handvat en box eigenlijk nog nooit problemen heb gezien, maar de nieuwe met een zwart handvat en box wel problemen geven. Heb het bij mij in de zaak ook al een paar keer meegemaakt dat klanten er mee terug kwamen.

Groeten Dennis
Ford Focus ST 2.5T
nicknameless
#30 Gepost : vrijdag 11 maart 2011 13:53:52

denniST schreef:
Wat mij wel opvalt is dat ik met de applicator met een grijze handvat en box eigenlijk nog nooit problemen heb gezien, maar de nieuwe met een zwart handvat en box wel problemen geven.

+1 pas op

Is mij ook opgevallen. Toevallig van de week kwam ik de grijze tegen in de schuur, deze is nog in 'goede' staat.

grandscenicman
#31 Gepost : woensdag 20 april 2011 1:17:07

hey,
ik gebruik een....borstel om mee te schilderen,niet te groot natuurlijk,anders kan je niet tot aan het randje van de velg komen,en breng het aan door in de borstelharen te spuiten en vervolgens de banden ermee in te smeren.duurt misschien wat langer,maar zit er nu al meer dan 2 weken op en staan nog lekker zwart(rubber care van mothers,is eigenlijk voor interieur maar ook voor rubber en is echt goed!is een beetje als schilderen,je moet een beetje aanvoelen hoeveel en hoelang je door moet gaan en voordeel is :je komt inalle cijfers en letters!
groeten gsm.
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
AMG
#32 Gepost : woensdag 20 april 2011 22:07:30

hoi , ikzelf gebruik zo een smal ( 5 cm ) schuimrolletje om mee te schilderen en zo een bakje
werkt heel makkelijk en kost ook bijna niets .great
eerst gebruikte ik endurance gel van megs maar dat is wat aan de vettige kant , vandaar dat ik ben overgeschakeld
naar autoglym ( bumper care ) niet vettig en ook mooi zwart
grtz johan
Dominic
#33 Gepost : zaterdag 14 mei 2011 20:00:46

AMG schreef:
hoi , ikzelf gebruik zo een smal ( 5 cm ) schuimrolletje om mee te schilderen en zo een bakje
werkt heel makkelijk en kost ook bijna niets .great
eerst gebruikte ik endurance gel van megs maar dat is wat aan de vettige kant , vandaar dat ik ben overgeschakeld
naar autoglym ( bumper care ) niet vettig en ook mooi zwart
grtz johan

Autoglym bumper care ik leesde onlangs dat de banden snel bruin uitslaan klopt dit bij jou ? ik ga het ook eens proberen heb beiden (meg en autoglym) staan

Ik ben ook opzoek naar een banden pad vervanger momenteel heb ik deze van Meguiar maar is versleten is ongeveer 1 jaar oud .
Heb in mijn winkelmandje opnieuw deze van Meguiar genomen ik zie wel nog of ik het wijzig of niet ...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire