Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Wat heb ik nodig om mijn 16" Renault Clio - Canasta velgen te polijsten? Opties
willemkorver
#1 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 13:17:12
Rang: Lid

Halllo,

Ik ben van plan om voordat ik mijn zomerset weer ga monteren mijn velgen eerst te polijsten en vervolgens in de wheelsealant te zetten. Ik heb onder mijn Renault Clio 16" lichtmetaal liggen (type Canasta). Ik wil voor het polijsten de cone gaan aanschaffen, welke cone (kleur) kan ik hiervoor het beste gebruiken) En welk monello product?

nicknameless
#2 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 13:33:06
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Afhankelijk van de staat van de velgen (swirls) zou ik een blauwe of zwarte cone nemen. Allebei hebben ze geen cuttingfactor, dus het polijstmiddel bepaalt de cuttingfactor.

Ik zou geen gele nemen, die is echt grof.

Ik heb destijds de velgen van een Audi roterend gepolijst met een spot buff pad en bijbehorende backingplate i.c.m. Monello Mezzo.

Links de 7 inch Kompressor, in het midden de 4 inch spott buff en rechts de 3 inch spott buff pad van Festool

Ome Robert
#3 Gepost : woensdag 30 maart 2011 13:24:24

Late reactie, maar ik heb de blauwe cone omdat de zwarte toen in bestelling stond. Deze werkt prima met mezzo. De kans op beschadigingen of hologrammen e.d. is erg klein. De velg knapt er goed van op! Zeker qua glans en kleur van de coating.

Gaan we de foto`s nog zien?

Robert
SkyBuMp
#4 Gepost : woensdag 30 maart 2011 14:51:26

De blauwe is prima om glans en diepte terug te krijgen. Ik heb mijn wintervelgen met Finale verwerkt en dat was toppie!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire