• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken en spikkels op mijn velgen, hoe krijg ik deze weg?

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Heb volgende spikkels op mijn velgen en deze zijn er bijna niet af te krijgen met gewoon te wassen. Wat zou dit zijn en hoe krijg ik dit proper ?

038.jpg
 
Ingebrande remslijpsel is dat! Goede velgenreiniger bied hier uitkomst of het wondermiddel IronX.
 
WD40 kwam ik ook al ergens tegen. Ik zou gaan voor een goede velgenreiniger of APC 1:4. Zoals genoemd Iron-X, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
 
Zou idd eerst met velgenreiniger aan de gang gaan ( kijken hoe ver je komt ) en dan eventueel de Iron-X.
Met beetje mazzel dan red je gewoon daar al mee.
Je kan de velgen eventueel ook kleien, haal je de minivervuiling ook vaak mee weg.
Als velgenreiniger ben ik zéér tevreden over de Valet Pro Bilberry
 
Bij mijn wintervelgen heb ik ook WD40 gebruikt, nadat ik Meguiar's Wheel Brightener gebruikt had, kreeg met beide nog steeds niet alles weg (ze waren echt smerig).
Zomervelgen waren er net zo aan toe, heb deze toen met Poorboys Spray and Rinse gedaan en daarna Iron-X. Dit gaf sneller resultaat. Nadeel van WD40 is dat het vettig is en blijft.

Maar ik denk dat je het ingebrande remstof alleen echt goed weg krijgt met Iron-X.
 
en moet ik de Poorboys Spray and Rinse verdunnen om dat remslijpsel weg te krijgen of gewoon de volle lading =-o
 
Ik lees dat er meestal gebruik word gemaakt van meerdere velgreinigers na elkaar

vb.eerst pb spray & rinse en dan nog met iron x
of eerst de valet bilberry en dan de iron x

maar is dit echt nodig , kan je dan niet beter direkt de iron x nemen ? kwestie van maar één produkt te moeten kopen om de velgjes prober te krijgen .

Ik wil één produkt op mijn lijst zetten


Nu als je met deze produkten werkt ben je dan steeds je waxlaag kwijt ?
 
Ik zou het puur gebruiken, insprayen, even in laten werken, dan met een kwast lekker inwerken en afspoelen.
 
iron x is niet te vergelijken met een normale velgenreiniger. Het is ook geen specifieke velgenreiniger, maar een middel om ijzerdeeltjes weg te halen.

waar menig velgenreiniger zuur is, daar is iron x ph neutraal en geen bedreiging voor je wax laag. Verder gebruikt men dus een velgenreiniger en iron x, voor de diverse soorten viezigheid die op je velgen komen. het ene middel vult het ander aan en ze zijn dus geen vervangers van elkaar.
 
:eyes: :)^ Top spul!

Even met een velgborstel de volgende keer het velgbed meenemen en ze zijn helemaal als nieuw!
 
Vandaag nog geen 20km gereden met de auto en al terug remslijpsel aanwezig :sob: Een wax zal een must zijn denk ik. Heb voor de moment nog geen velgenwax, kan ik dit voorlopig met iets anders behandelen ? Autowax op de velgen gaat niet veel effect hebben zeker. Heb hier enkel de NXT 2.0 staan.
 
Al doe je er autowas op, allicht beter dan geen bescherming. Iig totdat je velgenwas binnen hebt.

alleen binnen 20km remslijpsel op je velgen, dan zou ik je remmen maar eens na laten kijken, kan niet gezond zijn