Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Steenslag Volkswagen ca. 3 jaar oud zwart metallic Opties
mkur
#1 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 22:57:06
Rang: Lid

Hallo,

Ik ben redelijk onervaren mbt het poetsen en lees allerlei termen op dit forum waar ik nooit van heb gehoord.
In het verleden heb ik al eens goede tips van dit forum gehaald dus ik waag nog eens een poging.

Ik ben in het bezit van een Golf Variant uit 2008 met inmiddels ca. 75.000km waar ik erg trots en zuinig op ben.
Ca. 1 jaar geleden heb ik de auto samen met een vriend die hier (veel) ervaring mee heeft helemaal gepoetst.
Doordat er wat poetsmiddel in de steenslag is blijven zitten (recedu?) is deze sindsdien duidelijker zichtbaar geworden.
Ik heb hier wel een middel voor aangeschaft maar nog geen gelegenheid voor gehad dit te gebruiken.

Omdat de steenslag op de kop me, met name wanneer ik hem weer helemaal heb gewassen en hij er top uitziet zo stort loop ik soms met de gedachten d ekop opnieuw te laten spuiten.

Nu begrijp ik dat dit het laatste redmiddel is maar ben benieuwd of er andere, goedkopere middelen zijn om deze steenslag beet te pakken??

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr. Maarten
LB
#2 Gepost : zondag 13 maart 2011 9:32:18
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Wat voor middel heb je aangeschaft waarvoor je nog geen tijd gehad hebt?

Je kan de chips vullen met lak tot er een bolletje ontstaat, daarna het bolletje wetsanden en weer tot glans polijsten. Je kan het bolletje ook weer vlak proberen te krijgen met Langka The Blob Eliminator. Een leuke review vind je op:

www.Detailingworld.co.uk
mkur
#3 Gepost : zondag 13 maart 2011 11:25:11

Hallo LB,

Bedankt voor weer voor je reactie.
Het middel wat ik heb aangeschaft om het recidu te verwijderen uit de steenslag is Meguiar's Mirror Glaze.

Welke middelen heb ik nodig om het bovenstaande uit te voeren?

Gr. Maarten
Virus
#4 Gepost : zondag 13 maart 2011 12:20:27

Mirror Glaze is een verzamelnaam voor de professionele lijn van Meguiar's....om welk product uit die lijn gaat het?weetniet

Progress is a slow process
mkur
#5 Gepost : zondag 13 maart 2011 17:28:52

Sorry ...
The Professional Final Inspection 34
DKBM
#6 Gepost : zondag 13 maart 2011 22:28:11

LB schreef:
Wat voor middel heb je aangeschaft waarvoor je nog geen tijd gehad hebt?

Je kan de chips vullen met lak tot er een bolletje ontstaat, daarna het bolletje wetsanden en weer tot glans polijsten. Je kan het bolletje ook weer vlak proberen te krijgen met Langka The Blob Eliminator. Een leuke review vind je op:

www.Detailingworld.co.uk

Nederlandse ervaringen staan ook op dit forum. Enige tijd geleden heb ik een topic hierover opgestart. Even zoeken bij de reviews knipoog
Vrienden noemen me Martin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire