|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-8-2010 Locatie: Lansingerland
|
Gisteren heb ik voor de 2de keer de sn klei gebruikt. Ik heb een stukje van 80gr door het midden geknipt en met dit stukje voor de 2de keer een auto gekleid. Zowel de eerste keer als de 2de keer bleef de klei als het ware als kauwgom aan mijn vingers kleven. Hoe zachter de klei werd, hoe erger de klei aan mijn vingers bleef plakken. Ik gebruik voor het kleien s&w 1:1. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Valt hij tenminsten niet zomaar op de grond VAG rules
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
@Zuidwest10: Gaarne serieus en on-topic reageren Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
De SN klei is idd iets meer plakkerig van zichtzelf, doe je weinig aan. Ik spray meestal zelf het blokje klei ook een klein beetje in, of maak mn handen een beetje vochtig, dan heb ik er geen last van. Ik gebruik meestal Born Slippy of Last Touch.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Dat helpt echt wel vindt ik zelf. Als je handen vochtig maakt. Dan blijft de klei niet zo vaak meer plakken!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Ik heb dezelfde ervaring met Supernatural klei. Met het licht insprayen van je vingers, zoals Eelco aangeeft, heb ik er bijna geen last meer van.
|
|
|
|
bedankt voor de reactie's  Zal de volgende keer ook mijn vingers eens insprayen. Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
Zelfde effect heeft de Meg (wit) ook als de temperaturen wat hoger zijn. Inderdaad je hand even insprayen, help tegen het plakken.
|
|
|
|
Heb dit juist niet met de meg's gehad. Heb de klei van de kit, weet niet of dat hetzelfde is. Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Lelystad Haven
|
ff een weetje  : Zachte klei verminderd de kans op marring. Er zijn harde/stugge soorten voor het zwaardere werk maar ook de zachtere varianten voor lichtere vervuilingen en zachte lakken. Je vingers insprayen wil dan ook wel helpen, maar je kunt van te voren je handen ook licht in vetten (hand creme). Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
Ik doe met kleien altijd nitril handschoenen aan. Maar niet alleen met kleien. M.n. buiten de zomerperiode trek ik zelfs de nitril handschoen aan, als ik de auto was met een washmitt of spons. En ook als ik de banden reinig met APC. Doe ik dat niet, dan zijn daarna mijn vingers ontzettend uitgedroogd en pijnlijk en dan zit ik dagen daarna met vaseline te smeren. Autopoetsspullen zijn niet zo huidvriendelijk, vind ik.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Persoonlijk vind ik die SN geen prettige klei en geeft af en toe wel marring. De Meg's is iets duurder maar 'k vind het toch nog altijd de beste klei om mee te werken. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Daar ben ik na een aantal keren de sn gebruikt te hebben, nu ook wel achter. Ook krijg ik stellig de indruk dat de megs iets meer vervuiling uit de lak trekt. Achja, tis gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Met welke megs klei vergelijken jullie de SN clay nu? De witte consumenten clay of de blauwe uit de detailerlijn?
Tot op heden nog geen problemen gehad met de SN clay, goed kneden met detailer spray en gaan!
|
|
|
|
Ik had het over de witte consumenten clay. Ik vind deze tot nu toe het fijnste werken, maar zoals eerder gezegd, is dat een kwestie van persoonlijke voorkeur. Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,278 seconden.