|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-8-2010 Locatie: belgie
|
Titel vraagt het al , ik ga mij eventueel een machine aanschaffen, graag jullie advies. Als dit al ergens besproken is in één of andere topic , sorry , ik heb het niet gevonden . Moet dienen voor het polijsten en waxen van mijn "wagenpark" , heb een VW Sharan , BMW Z3 en firmawagen Renault Kangoo. Misschien nog enkele wagens van familie en vrienden , maar zal zeker niet intensief gebruikt worden. Ik denk dat er hier op Carclean.nl het meest met dap 900 gewerkt wordt , welk is hiervan de reden ? Is het enkel de kostprijs (G220 is bijna het dubbel , als je pads ed meerekent ) of zijn er nog andere voordelen tov. de G220 ? Ik dank jullie reeds bij voorbaat. GRTN. Tony
ps. Ik heb op 12 maart een detaillingday gevolgd bij Meguiar's en heb werking van de G220 dus gezien (bij navraag ivm problemen van de G220 kreeg ik als antwoord dat de "nadelen" die de G220 vroeger bleek te hebben, opgelost zijn. ) Graag jullie advies.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Ik zou zeker gaan voor een DAP900, de G220 is een prima machine maar voor minder geld heb je een krachtigere machine en nog pads en polijstmiddel erbij ook. De G220 heeft een constant speed system maar met een DAP900 draait hij minstens net zo snel omdat je meer vermogen hebt. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
kies zeker voor de dap900; heeft een pak meer vermogen en de prijs is een stuk lager. De service (voor en na de verkoop) die Carclean.nl geeft is daarenboven onberispelijk. Ik heb ooit ook getwijfeld hoor....en ik heb van de dap's (eerst 500 nu 900) nog geen moment spijt gehad Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2011 Locatie: Belgie
|
Super ik vroeg het me ook af wat ik hier zou bestellen de DAP900 of de G220. Ik merkte al in veel topic's dat de meeste mensen hier de DAP gebruiken en verkiezen. Ik ben zeer tevreden van Meguiar's maar voor dit ga ik toch de DAP900 bestellen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
Meguiar's produkten zijn goed hoor...alleen ontdekten de meesten (waaronder ikzelf) dat er evenwaardige ( en soms zelfs betere) produkten bestaan voor heel wat minder geld. Met die dap ga je zeker verslavende tijden tegemoet...zeker de 900 is een beest Groetjes, Wim
|
|
|
|
Thnx , voor de antwoorden , 't zal wel een DAP 900 worden. Binnenkort mijn verjaardag
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
+1 voor de Dap900...prima apparaat, de Dap500 ook trouwens (ik heb beiden) De Meguiar's machine zal vast ook een prima apparaat zijn maar met het prijsverschil zou ik niet twijfelen. Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-10-2010 Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
|
Ik zou toch ook niet twijfelen , vind de Dap 900 een fantastisch aparaat , en zoals hier al aangehaald de service bij Carclean.nl is it's better to live for something then to die for nothing
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
dap900 dap500 Glans is een keuze
|
|
|
|
zouden ze binnenkort zonet voor de zomer geen mega actie's doen rondt de dap 500 en 900? 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Who knows .... maar in vergelijking met de G220 is het al 1 groot mega-actie-festijn  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Extra vraag:
Ik heb het forum doorzocht , (maar vind het niet ) ik ben zinnens "dap 900" starterskit aan te schaffen (voor bmw Z3). Heb ik genoeg met de pads die in deze kit zitten? Kan ik ergens een uitleg vinden van de kleuren vd. pads. Forum is zeer interessant maar door de bomen zie ik het bos niet. Mijn auto heeft enkele lichte krasjes en swirls (krasjes verdwijnen na nat maken) heb mijn Z3 al onderhanden genomen met 5 stappenplan (met de hand) maar swirls en krasjes zijn dus niet volledig verdwenen. Grtn. Tony
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Tony, kijk eens bij forumlid mk-us in zijn onderschrift. Daar vindt je genoeg informatie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
http://forum.carclean.nl...-Audi-A6-en-verder.aspx en dan naar post 19 scrollen. Als je overzicht pads in de zoekfunctie typt krijg je bovenstaand gelijk. Misschien kan je beter wat extra pads bijbestellen, afhankelijk van je budget natuurlijk. Zou zonde zijn als ze niet het resultaat geven wat je wilt. edit: Nicknameless zijn info is natuurlijk een goede verwijzing. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
thnx addy ,nicknameless en mk-us voor de snelle antwoorden. Hier heb ik wat aan. Bedankt
|
|
|
|
Als ik dap900 starterkit bestel heb ik: CCS oranje , wit en zwart , monello raffini mezzo en finale. Ik heb Meguiar's ultimate compound , heb ook SSR1 , misschien moet ik ook nog iets zwaarder bestellen voor mijn Z3 bvb : gele pad en inizio of toch maar inizio forza ? Elke pad 2 maal ? of is dit overdreven ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Inizio Forza is de vervanger voor de Inizio als ik het goed heb. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-4-2011 Locatie: apeldoorn
|
ik heb idd ook de inizio forza en de gele pad bij mn dap900 kit bijbesteld , heb een volvo v70 , en die heeft volgens de verhalen ook een redelijk harde lak en anders komt ie vanzelf een keer van pas als ik een keer een andere auto mag detailen .als ik ga beginnen wil ik niet dat ik er achter kom dat ik toch zwaardere middelen nodig had gehad , en ach .....er is geen betere raad dan .........
|
|
|
|
addy schreef:Inizio Forza is de vervanger voor de Inizio als ik het goed heb.
?? In deze topic "Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900)" staat het als 2 verschillende produkten
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Toen waren er ze allebei nog, zal ik binnenkort aanpassen. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
De Meguiar's machine kost €249,- "kaal" en heeft minder vermogen. Ik heb na de clinic van 28 mei een DAP 900 Raffini startersset gekocht. Een machine met meer kracht, 3 pads, Monello Mezzo en Monello Finale. Tel daar de gedrevenheid, passie en service van de Carclean.nl crew bij op en de keuze is razendsnel gemaakt!
|
|
|
|
Hoi, Heb een jaar lang de G220 Meguiar gebruikt super machine maar de prijs ... Nu ik kon de machine niet blijven houden (was niet van mij) maar ik ben het werken met zo'n DA machine nu gewoon en kan niet meer zonder alles gaat gewoon veel vlotter en sneller dus heb ik mij een dap900 lite pakket besteld. Ondertussen is de Dap 900 al een goeie maand in mijn bezit en heb ze al meermaals bovengehaald en tis een super machine! Is ze beter of de G220 ja dat is ze zeker ze is wel iets zwaarder maar kan ik mee leven want is nu ook niet overdreven zwaarder ik merk meer kracht en de kabel is iets langer een meter denk ik en dat is super! de verpakking (tas) is beter je kan de backinplate laten zitten dat kon je met de g220 niet die moest er altijd af om in de koffer te passen en die prijs! van de dap is gewoon schitterend Ik heb bij deze lite pakket wel nog dit besteld : Monello - Kompressor Finishing Pad - 6.5inch - Rood voor de wax en in de toekomst wil ik allemaal van die kompressor 6.5 pads daar voel ik me veiliger mee
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2009 Locatie: Duffel - B
|
corsawim schreef:Meguiar's produkten zijn goed hoor...alleen ontdekten de meesten (waaronder ikzelf) dat er evenwaardige ( en soms zelfs betere) produkten bestaan voor heel wat minder geld. Met die dap ga je zeker verslavende tijden tegemoet...zeker de 900 is een beest Fouke schreef:De Meguiar's machine kost €249,- "kaal" en heeft minder vermogen. Ik heb na de clinic van 28 mei een DAP 900 Raffini startersset gekocht. Een machine met meer kracht, 3 pads, Monello Mezzo en Monello Finale. Tel daar de gedrevenheid, passie en service van de Carclean.nl crew bij op en de keuze is razendsnel gemaakt! Ik kan deze commentaren van medeBelg 'Corsawim' en mede Qashqai-Passionist 'Fouke' beamen. Ben zelf ook begonnen als Meguiar's liefhebber en heb ook ooit een detailing-day bij hen bijgewoond Ik zag toen die G220 ook wel zitten maar de prijs, toen op die dag met iemand effe apart een praatje gedaan en die vertelde me over de DAP. "Je moet maar eens zoeken op het net" zei de persoon in kwestie me toen, thuis gekomen gezocht en zo Carclean.nl gevonden, en deze zijn nu mijn "hofleverancier" En hierbij kan ik ook nogmaals herhalen wat 'Fouke' hier zegt; Tel daar de gedrevenheid, passie en service van de Carclean.nl crew bij op en de keuze is razendsnel gemaakt!
|
|
|
|
Guest
|