• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 - wintervelgen cleanup - eind resultaat

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.629
140
Winter / zomer wissel:
Afgelopen weekend behoorlijk aan de slag geweest met het lekkere zonnetje :). Eerst de winterbanden geswapped voor de zomerbanden want het is weer hoog tijd met de huidige temperaturen. Tijdens de wissel meteen de kans gegrepen om de wielkuipen uit te mesten en de naaf / remklauwen mee te pakken. De naaf en klauwen zijn in de winter een beetje "roestig" van kleur geworden, dit ging helaas niet meer weg met de velgenreiniger bilberry. Het roestige uiterlijk doet afbreuk aan de schone set zomervelgen imho, dus werk aan de winkel..8d

Gebruikte middelen:
- Collinite - Insulator 845
- Meguiar's - APC
- Meguiar's - Super Degreaser
- Meguiar's - NXT Generation All Metal Polysh
- Menzerna - Intensive Polish PO85 RD 3.02
- Woflgang - Finger mitt

Ik ben gestart met de wielkuipen uit te spoelen en daarna behandeld met APC en Degreaser, dat is een kwestie van even inborstelen en weer na spoelen. De meeste troep komt er dan gewoon uit rollen. Vervolgens de "roestige" naaf behandeld Menzerna op de light cutting finger mitt. De vervuiling loste daarna bijzonder snel op met als resultaat een schone naaf. De remklauwen daarna ook een menzerna beurtje gegeven, dit gaf een behoorlijke reinigende effect. Om beter resultaat te behandel de metal polish gebruikt voor een strakke glans.

Tot slot de klauwen en naaf in de wax gezet met Collinite 845.

winterzomer1.jpg


Schone naaf en blinkende remklauwen
winterzomer2.jpg



Wintervelgen cleanup:
De wintervelgen waren opzich "redelijk" schoon, alleen de voorste velgen hadden een "ring" van troep op het velgenbed. Ik denk dat er troep van het gestooide pekel / sneeuw / asfalt zich verzameld heeft rondom de remschijven. Daarna heeft de centrifugale kracht zijn werk gedaan]-0.

Gebruikte middelen:
- Diverse borstels en washmit
- CarPro - Iron.X Cleaner
- Meguiar's - APC
- Meguiar's - Super Degreaser
- Valet Pro - Bilberry
- Valet Pro - Tar & Glue remover

Before: Vervuiling op de wintervelgen
2.jpg


Regulier wassen met shampoo en de banden reinigen met APC/Degreaser
3.jpg


De "ring" op het velgenbed, niet te verwijderen de reguliere shampoo wash / velgenreiniger / teer verwijderraar
5.jpg

7.jpg

8.jpg


IronX uit de kast gepakt, dat werkt...
9.jpg

10.jpg


Bijna dan... een tweede behandeling was nodig
11.jpg


Opnieuw even wassen
12.jpg


Aaaah... das beter
13.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg


De totale cleanup heeft ongeveer 2,5 uur in beslag genomen, met het zonnetje was dat prima te doen. Nog een keer de velgen nalopen met een paintcleaner en daarna in de wax, dan zijn ze weer klaar voor het nieuwe winterseizoen. :)_[]
 
Man.... wat zien die remklauwen er mooi uit (net zoals de velgen! :)^ ) Dat blinkt echt enorm :cool:

Maar wat is dat voor een rare 'ringvervuiling' op de winterwielen zeg!
 
Die zien er weer als nieuw uit SkyBump! Iron X saves the day!

Kleine opmerking: leg je je velgen zo met de voorkant op stenen? Beschadigen ze niet dan?

En heb het al vaker gezegd: wat een prachtige wagen!
 
Thanks all, ben ook zeer content met het resultaat. Denk als ik IronX nog niet in de collectie had zitten dat ik naar een "zure" velgenreiniger had gegrepen zoals een wheelbrightner. Dan was het altijd nog de vraag of alle vervuiling afgebroken zou worden.

Ik ga de velgen nog eens kleien (zal mij benieuwen of er nog wat af komt) en daarna met de blauwe cone nalopen met "finale". Ik twijfel nog of ik het velgen bed behandel met Cquartz of weer met de poorboys wheel sealant. Ik wil volgende winter niet weer van die zwarte ringen ook al liggen de velgen onder een Audi :D

Paulus de Boskabouter zei:
Die zien er weer als nieuw uit SkyBump! Iron X saves the day!

Kleine opmerking: leg je je velgen zo met de voorkant op stenen? Beschadigen ze niet dan?
De banden hebben een behoorlijke velgrandbescherming dus de velg raakt nooit de grond. Los daarvan was de grond daar van rubber :-b. Thanks voor het mee denken!

10 april is er een audiforum poetsmeeting in lelystad, ben je er ook bij?
 
Wonderlijk spul dat Iron x
Mede door jouw show-off ga ik hem nu ook aanschaffen.

Je velgen zien er weer gelikt uit.
Erg netjes!:)^
 
Dat ziet er weer uit als nieuw. Goed bezig!! iron x staat bij mij ook in de bestelling, vorige week geprobeerd op een set velgen en was gelijk verkocht
 
En wederom een top resultaat met behulp van iron-x. Helaas nog niet in mijn bezit, maar hoop dat het morgen weer op voorraad is bij CC.
 
Ziet er weer top uit.
Mooi resultaat.
iron-x bewijst zichzelf weer eens...

offtopic;
De winterbanden kunnen er binnenkort weer af :party: :party:
 
Sky, lekker resultaat man! :cool:

Mijn wintervelgen moeten nog. Zodra ik weer normaal kan hurken is mijn Iron-X ook wel binnen en kan ik aan het werk ,^^
Heb mijn motorkap gisteren en vandaag onder handen genomen. Zal daar nog even een topic voor aanmaken.

@Tim: Goede reclame voor Iron-X, hoef je zelf niets meer aan te doen ;)