|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-9-2010 Locatie: Breda, Roosendaal e.o.
|
Een tijdje terug ben ik door de eigenaar van een Daihatsu Charade, waarmee naar shows wordt gegaan, gevraagd of ik zijn auto eens een keertje onder handen wil nemen. Heb de auto al eens in het echt gezien, geen overbodige luxe dat die eens een keertje wordt aangepakt. Ik heb nog geen idee wanneer ik deze auto zal doen, het zal ergens de komende weken zijn. Heb er onwijs veel zin in weer wat van deze lak te maken. Het is wel een uitdaging hoor! Dat is tevens de reden dat ik hier een topic aanmaak. Auto staat in de buurt van Eindhoven en daarom heb ik de eigenaar gevraagd wat foto's te maken van de staat van de lak. Dit zijn foto's van de auto zoals ie er altijd bijstaat (het gaat om de auto links):   Achterkant:  Zij/achterkant:  Auto ziet er vanaf een afstandje best goed uit...op de foto's. Nu wat foto's die van zeer dichtbij zijn gemaakt: Volgens mij niet alleen vervuiling, maar zeker ook oxidatie  Portier  Vreemde, doffe reflectie  Hopelijk kan ik hier binnenkort een verslagje plaatsen van hoe het in zijn werk is gegaan. Uiteraard gaan er nog meer vooraf foto's worden gemaakt en foto's tijdens het wassen, kleien, polijsten e.d.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ben benieuwd Maaike (mag je zo noemen toch  ) Wel een tupperware wagen zeg. Succes! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Ja Paulus (?)  dat mag inderdaad! Mijn smaak is het ook niet. Er zijn echter genoeg mensen die hier wel van houden....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Klik mijn naam maar eens aan, dan zie je mijn echte naam! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Mja, smaken verschillen natuurlijk....maar het lijkt me in elk geval een leuk project! Progress is a slow process
|
|
|
|
Thanks voor de tip Gideon! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Leuke klus Balena. Niet te groot. Reken wel op prachtige rode pads en doeken, wanneer je met deze klaar bent. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
Mooi project om mee aan de slag te gaan. Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Da's een interessant klusje  Inderdaad wel rekining mee houden dat je pads/doeken waarschijnlijk rood worden (en blijven...) Ennuh, mocht je er niet uitkomen, Eindhoven - Deurne is ongeveer 20/25min  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
wit uitgelagen rode auto's???? super voor een show off! we gaan wachten op de foto's en idd doeken en pads herken je niet meer terug. ennuh in roosendaal zitten 2 ervaren detailers!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Rotterdam e.o.
|
Leuke uitdaging! Ben benieuwd naar de 50/50 foto's op die nu nog behoorlijk witte delen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
He, een charade....hie heb ik ook gehad. Niet zo'n dikke hoor. Dat rood....ooooo, damn, daar heb ik wat op gepoetst. Met van die kleur wax, was na een week al weer weg.... Deze ga ik volgen! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
|
@ cruiser: I know! Altijd goed om te weten dat ervaring wat dichter in de buurt zit. Ik verwacht dat het goed gaat komen. Heb van die Saxo krassenbak ook weer wat weten te maken waarbij ik geen moeilijkheden heb ervaren.
Natuurlijk weet ik nu niet exact wat de staat van de auto en lak werkelijk is, maar heb al wel een stappenplan gemaakt:
- Auto afspoelen (heb helaas nog geen HD en foamkit) en inspecteren op krassen, swirls, lakimperfecties, verkleuringen e.d. met de Brinkmann. - Auto ontvetten met APC waarbij banden, velgen, rubbers en kunsttofdelen goed worden geborsteld. - Auto afspuiten - *optie* Iron-X - Auto afspuiten - Auto wassen met 2-emmermethode en een flinke hoeveelheid PB's slick & suds - Velgen in de Bilberry wheelcleaner, borstelen en schoonmaken, afspuiten, *optie* Iron-X, afspuiten - Drogen en nog eens nalopen met de Brinkmann - Kleien met Bilthamber en Dodo lube - Stappenplan doorlopen
Vervolgens hierop de volgende stappen afstemmen. Ivm de volgens mij aanzienlijke oxidatie op bepaalde plekken:
Menzerna Powergloss POS100 (inizio) op geel en/of oranje pad Menzerna Intensive polish 85RD3.02 (mezzo) op oranje en/of witte pad Menzerna Final finish PO85RE5 (finale) op lichtgroene en/of zwarte pad
Omdat ik nu niet weet hoe en wat, is dit een mooi uitgangspunt denk ik.
Na het polijsten wil ik de auto voorzien van de Jetseal sealant, omdat de rode lak de eigenschappen heeft snel te verkleuren. Omdat ik de sealant optimaal wil laten hechten twijfel ik nog over een glaze. Na de sealant ga ik aftoppen met Natty's red.
Trims behandelen met pearlcoat van C.Pro, banden in de bandengel van Wolfgang. Ramen binnen en buiten met Citrus Bling van ValetPro en de Dodo juice mint merkin.
Overige zaken als in interieur, deurlijsten, sponningen, binnenzijde tankklepje, uitlaat worden uiteraard ook allemaal gedaan. Het is streven is de lak weer in goed conditie te krijgen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Ziet er goed uit. Dat wordt een drukke dag. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
|
Zeker weten dat dat een drukke dag wordt! De avond tevoren alle spulletjes al klaarzetten. Mengverhoudingen e.d.
Heb al heel vroeg afgesproken, want ik moet 's avonds weg en wil niet maar half werk afleveren. Enne...mijn fotocamera zit al in de oplader, want foto's gaan zeker gemaakt worden!
A.s. vrijdag is het zover...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-1-2010 Locatie: Omg eindhoven
|
de auto van ben leuke auto die witte waas is een blanke lak laag die dof is dat is met je stappen plan te verhelpen ik kom zelf uit nuenen, naast geldrop  The German Pure, Powerful, Perfect
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
Met dat stappenplan gaat het zeker goed komen!
ik ben erg benieuwd naar de resultaten!
|
|
|
|
@ Thijs: gevalletje van oxidatie  En ja inderdaad, is de auto van Ben! @ cruiser: ik hoop het! Verwacht van wel. Eerst wat "mooie" plaatjes schieten. Afspuiten, ontvetten en een rondje met de Brinkmann. Uitgebreide show-off gaat zeker volgen. Hoop vrijdagavond al.
|
|
|
|
Klaar met de Charade. Behoorlijk wat werk aan gehad. Tipje van de sluier: Per paneel eerst: - Menzerna Powergloss op een gele pad - Menzerna Intensive polish op een oranje pad - Menzerna Intensive polish op een witte pad (*op de ergste delen zoals dak en spatborden) - Final Finish op een zwarte pad Tweede tipje van de sluier: Rood is weer rood Derde tipje van de sluier: Was goed en wel klaar met de final finish toen de meneer van de ANWB (Ben had problemen gekregen onderweg met de auto) vertelde dat er een nieuwe dynamo voor de Daihatsu klaar lag in Oudenbosch. Het was ondertussen tussen 14:00 en 15:00 uur ergens en aangezien alles om 17:00 uur sluit heb ik besloten nog de ramen te doen, de velgen een finishing touch te geven en de lak te finishen met de EX-P sealant. Ik had graag nog met een wax afgetopt, maar de final finish gaf al een sublieme glans en de EX-P sealant biedt ook een prima bescherming! Foto's? Ja hoor... Vanavond volgt een show-off. Leuke klus en weer erg leerzaam!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-4-2011
|
Thijs schreef:de auto van ben leuke auto die witte waas is een blanke lak laag die dof is dat is met je stappen plan te verhelpen ik kom zelf uit nuenen, naast geldrop Oeioei, bekend? Ken jou zo 123 niet :p Of bekende van een ander forum?
|
|
|
|
Guest
|