|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
misschien een rare vraag maar zou mij graag een velgenborstel bestellen maar op de foto's kan ik moeilijk beoordelen of deze makkelijk in gebruik zijn met mijn velgen. Bij deze even een foto van mijn velgen, misschien dat iemand een idee heeft welke velgenborstel daar best zou bij passen. Zou niet graag een aankoop doen en dan achteraf ontdekken dat deze te onhandig is tussen de spaken  VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
EZ Detail Brush is hier ideaal voor mijns inziens, evt. kun je de Mini versie overwegen... Enige wat een probleem kan opleveren is dat de borstel niet tussen je velg en je remklauw past. Zo op de foto te zien is er daar ERG weinig ruimte.... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
De EZ detail brush: KlikFantastische velgenborstel! Gebruik hem al jaren en komt overal tussen. Voor hele fijne velgen zoals slangentongvelgen e.d. heb je ook nog de mini versie. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Ik zou inderdaad gaan voor een ez-brush, misschien best de mini aangezien de ruimte tussen de spaken nogal klein lijkt. Eventueel er nog een kwastje bijnemen voor het zuiver maken van de kleine kantjes en rond de bouten. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Rotterdam e.o.
|
Zoals de rest al zei: tussen de spaken de EZ-brush. Voor de buitenzijde zou je de Mothers Wheel Brush kunnen overwegen als je daar geen mitt voor hebt.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Ik heb zelf 20-spaaks velgen en gebruik daarop de EZ detail mini. Ook de 'grote' EZ detail ging nog wel, maar op sommige stukken was deze net iets te groot. Op jouw velgen zou je denk ik zowel de EZ detail als de mini kunnen pakken. Beetje om het even.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Heel eentonig... EZ Wheelbrush! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
dan wordt het de EZ Wheelbrush, tnx all VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2009 Locatie: Safe Sex
|
Ik zou even kijken hoeveel ruimtje je hebt tussen velg en remmerij. Ik heb zelf de EZ brush. Nooit problemen gehad, tot mijn huidige auto (VW Golf 6), daar is de ruimte tussen de ankerplaat en de velg zo minimaal dat de stukken van de EZ brush afgaan (zonde) Ik heb nu een EZ detail mini gekocht en die is voor mijn auto ideaal, vooral voor het velgbed. Voor de grotere delen heb ik de Mothers wheel Brush.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-4-2009 Locatie: Limburg, België
|
Spijtig genoeg niet bij carclean.nl te verkrijgen maar ik vind de Eimann Fabrik Wheel Woolies enorm fijn werken. Je hebt er 3 verschillende maten in zodat je deze velgen er ook supergemakkelijk mee kan behandelen. Natuurlijk zoals hierboven al vermeld is de EZ Wheelbrush hier ook enorm geschikt voor...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
+1 voor de EZ detailbrush! Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
|
D20VT schreef:Ik zou even kijken hoeveel ruimtje je hebt tussen velg en remmerij. Ik heb zelf de EZ brush. Nooit problemen gehad, tot mijn huidige auto (VW Golf 6), daar is de ruimte tussen de ankerplaat en de velg zo minimaal dat de stukken van de EZ brush afgaan (zonde) Ik heb nu een EZ detail mini gekocht en die is voor mijn auto ideaal, vooral voor het velgbed. Voor de grotere delen heb ik de Mothers wheel Brush. de ruimte tussen de spaken gaat van 5 naar 2cm VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
De haren van deze borstel zijn erg flexibel! En na gebruik even onder de warme kraan en hij hersteld zichzelf. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Paulus de Boskabouter schreef:De haren van deze borstel zijn erg flexibel! En na gebruik even onder de warme kraan en hij hersteld zichzelf. dus eerder gaan voor de grote ipv de mini ? VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
De ruimte tussen je remklauw en velgbed is wel erg minimaal. Ik zou ze eigenlijk allebei aanschaffen, want met de grote kun je ook goed achter velgbed meenemen. Heb ze ook allebei, omdat bij veel wagens de klauw erg dicht op de velg zit. Bij mijn 80 zit de klauw ook erg dicht op het velgbed. Daar gebruik ik de mini voor. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Okidoki, tnx Paulus VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
De EZ-mini is nu in de aanbieding .... sla je slag zou ik zeggen! // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-6-2010 Locatie: Arnhem
|
Ik heb de EZ mini brush + mothers wheelbrush laatst beiden besteld maar nog niet gebruikt Nu is de Mothers brush best wel hard, is dat niet echt een probleem om de velgen mee te schrobben/poetsen? "Scooby Doo is less confusing than you"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Mag het hopen van niet  Leg anders even in warm/heet water wellicht scheelt dit een beetje, wellicht dat de 1e stugheid er dan even vanaf is // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Ondertussen heeft mijn EZ mini brush vandaag de geest gegeven tijdens het detailen. Het ijzer juist boven het handvat was zo slap geworden dat het gewoon afkraakte. Best wel vroeg. Ik denk dat de brush zo'n 10 maal gebruikt is VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2009 Locatie: Safe Sex
|
Dan heb je echt teveel kracht gezet denk ik, de steel moet je nl. niet buigen bij het borstelen, ook niet droogzwieren of uitschudden. Mijne heb ik nu al 50+ x gebruikt en doet het nog super
|
|
|
|
volgens vele filmpjes kun je die gebruiken in alle bochten dus dan is plooien echt wel nodig dacht ik VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
Ik heb ook beide , al zo'n 40 wagens mee gedaan en nog geen problemen. Ik gebruik voor de achterzijde wel een handschoen.... dat plooien is natuurlijk niet ideaal koop er anders 2 , 1 die recht blijft en 1 die krom blijft staan! Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-10-2010 Locatie: West-Friesland
|
Stofke schreef:Ondertussen heeft mijn EZ mini brush vandaag de geest gegeven tijdens het detailen. Het ijzer juist boven het handvat was zo slap geworden dat het gewoon afkraakte. Best wel vroeg. Ik denk dat de brush zo'n 10 maal gebruikt is Bij mij idem. Er wordt in zo'n geval snel naar de gebruiker gewezen. Flauwekul, borstel is door mij normaal behandeld maar brak in de steel af. Het is ook niet voor niets dat de borstel al een upgrade heeft gehad, de oude braken nog eerder af. Een kritische noot aangaande verkochte spullen lijkt wel niet te kunnen. Het ligt dan aan zogenaamd verkeerd gebruik.
|
|
|
|
JosB schreef:Bij mij idem. Er wordt in zo'n geval snel naar de gebruiker gewezen. Flauwekul, borstel is door mij normaal behandeld maar brak in de steel af. Het is ook niet voor niets dat de borstel al een upgrade heeft gehad, de oude braken nog eerder af. Een kritische noot aangaande verkochte spullen lijkt wel niet te kunnen. Het ligt dan aan zogenaamd verkeerd gebruik. ja idd, ik heb deze borstel normaal gebruikt, zeker niets verkeerd mee gedaan. Het ijzer is gewoon zwak. Op de site staat dat deze heel flexibel is, welja dan moet hij er ook tegen kunnen dat hij flexibel gebruikt wordt natuurlijk Vanaf nu gebruik ik nog enkel de Valmaborstel, als die kapot gaat kost het mij veel minder voor een nieuwe. Enigste nadeel is dat hij zo veel spat VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
Maak anders ff een demo-filmpje met zo'n borstel , daarop kunnen we echt oordelen of je deze natuurlijk wel goed gebruikt......... maar............'t is te laat , want hij is reeds stuk Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
ben toevallig niet de enige met dat probleem VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
Die van mij is 2 weken terug ook afgebroken direct boven het handvat. Maar het is wel een fijne borstel, ipv metaal een glasfiber kern gebruiken?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Bij normaal gebruik én met beleid gaat de borstel goed lang mee. De borstel gebruik ik al ruim 2 jaar zonder problemen. Ik heb destijds de borstel ingekort zodat deze in m'n emmer met deksel past. Ik heb via mijn werk een handvat van een rasp erop gemonteerd en deze 5 lagen 2 componenten blanke lak gegeven. Ik gebruik de borstel met recht op en neer gaande bewegingen. Voor achter de spaken gebruik ik de mini EZ brush Hier een filmpje die ik gemaakt heb. De velgen zijn eerst afgespoten met een HD in de wasbox, zónder gebruik van een velgenreiniger, puur alleen water en shampoo, in dit geval Wolfgang Bath. Let wel, de velgen zijn goed beschermd met een velgenwax waardoor het schoonmaken heel simpel en snel is. Ik heb black chroom velgen, de vervuiling is niet zo erg te zien als bij gewone l.m. velgen. Als ik mijn vinger over de spaak heen haal, zie je wel degelijk de vuiligheid. Ik begin altijd eerst bovenin, zo kan het schuim naar beneden zakken en eventueel de vuiligheid losweken. Geen idee of het echt werkt, maar zo werk ik nou eenmaal
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
JosB schreef:Bij mij idem. Er wordt in zo'n geval snel naar de gebruiker gewezen. Flauwekul, borstel is door mij normaal behandeld maar brak in de steel af. Het is ook niet voor niets dat de borstel al een upgrade heeft gehad, de oude braken nog eerder af. Een kritische noot aangaande verkochte spullen lijkt wel niet te kunnen. Het ligt dan aan zogenaamd verkeerd gebruik. Een kritische noot mag bij ons altijd, zolang hij redelijk en terecht is. De uitval van deze borstels is minder dan 3% en het afbreken bij de handgreep wordt meestal veroorzaakt door onbewust verkeerd gebruik. Op de borstel moet geen druk worden uitgeoefend en hij behoort alleen heen en weer gehaald te worden. Als zoiets kort na aanschaf gebeurt, geven wij ook nog cloulance. Na langere tijd bieden we soms een nieuwe met korting aan. Feit blijft dat de borstels door de lengte en het gewicht (zeker nat) gevoelig zijn. We overwegen een aparte handleiding hiervoor te gaan leveren. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Komende donderdag heb ik mijn EZ Detail Brush, jawel, alweer drie jaar! Gekocht op 29 september 2008. (waar blijft de tijd,...) Echter werkt die nog even goed als sinds het begin! Altijd en alleen maar op en neer bewegen, en door de wrijving van de Fiber achtige borstel poetst die de velg prima schoon. Gebruik heb ook alleen maar voor het velgbed aan de binnenzijde, en op de moeilijke plekjes tussen de spaken in. Overweeg voor het laatste daarom ook de mini EZ-detail brush, echter moet daarvoor eerst de huidige sneuvelen, anders is het weer zonde. Want met de kleine kan ik net zo goed ook het velgbed aan de binnenzijde schoonmaken. Tot die tijd blijf ik lekker werken zoals ik altijd al doe! En dat gaat zo prima met de borstel "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Guest
|