• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Mircovezel reinigers?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik wil binnenkort bij mijn bestelling op Dwaz Dodo Donderdag "iets" voor het reinigen/onderhouden van microvezeldoeken bestellen. Voornamelijk voor het reinigen van mijn droogdoek (nu nog Poorboys Wafle Weave, denk erover om de "Micracle-Dryer-achtige doek" van Carrand te bestellen).

Op de carclean site heb ik de volgende producten gevonden:
Cobra Micro-Restore Concentrate - 946ml (€16,49)
Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate - 473ml (€15,49)
Chemical Guys Microfiberwash+ (Microfiber Cleaning Detergent Concentrate) - 473ml (€12,95)

Weet iemand of er verschil zit in deze producten of is het eigenlijk hetzelfde "goedje" in een andere verpakking (Cobra is sowieso Pinnacle niet)?
Is het product van Cobra geconcentreerder dan de overige twee producten?
Staan er soms nog andere soortgelijke producten op de cc-site "verstopt"?
 
CarClean Verkoop Wepzaait zei:
Typhoon
Dit is nou typisch zo'n product waarvan je denkt dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft ten opzichte van gewone wasmiddelen, totdat je het een keer gebruikt hebt.
Doeken worden echt schoon en voelen weer even zacht als toen ze nieuw waren. Ook is het product zeer zuinig in het gebruik: 2oz (=60 ml) voor een volle wasmachine ! Ofwel 63 volle wasmachines !
Mijn vriendin heeft de Cobra Micro-Restore Concentrate ondertussen ook ontdekt (altijd leuk als je je aankopen bij Carclean op zo'n manier kunt rechtvaardigen ;) ) en gebruikt het regelmatig voor bijvoorbeeld fleece-truien en -dekens.
Kortom: een top-product dat niet mag ontbreken in je detail-collectie. 5 / 5


Tinus
wat een goed spul dit; al mijn dure microfibre doeken en zelfs m'n machinale (schuim) poetspads weer schoon en heerlijk zacht zoals ze nieuw waren.
Waste de boel altijd voorzichtig en in de wasmachine, maar echt schoon en zacht werden ze nooit meer. Nu wel; grote verpakking dus per wasje kost het maar weinig en je doet er een jaar mee.
Gebruik het als voorwas/inweek in een emmer of rechtstreeks in de wasmachine.
Aanrader als je van je doeken houdt! Niet te vergelijken met wasmiddel...

Zegt genoeg denk ik zo :)
 
Nici zei:
"Micracle-Dryer-achtige doek" van Carrand

Carrand is DE fabrikant van al deze Miracle-dryer'achtige doeken :grinning:

Om terug te komen op je vraag: ze doe allemaal een beetje hetzelfde dus neem de meest prijsbewuste. In dit geval een gallon van Cobra; zeer aan te raden :heart_eyes:
 
Ik gebruik die van chemical guys naar alle tevredenheid.
Doet zijn werk echt prima en heeft een lichte citrusgeur.

Enkel zou ik het wel in gallon verpakking kopen als je vaak je doeken wast, want een flesje van bv 500ml gaat er snel door.
 
Enig idee wat een gallon van dit spul moet gaan kosten? En of dit ook bij CC te bestellen is?

Citrusgeur is wel fijn. Mijn Cobra Micro Restore stinkt, de Pinnacle schijnt nog viezer te ruiken.
 
Als CC dat merk verkoopt zal het wel aan de gallon verpakking kunnen komen ook normaal gezien zeker?

Die van chemical guys ruikt zeer aangenaam, geen chemische stank want dat wil ik zelfs niet.
Mijn doeken hebben een citrusgeur en zijn er echt superzacht mee.
 
De Cobra stinkt niet, maar ruikt ook niet lekker. Beetje naar groene zeep