• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

olie spetters op lak

RV

Detailing rookie
17 mei 2009
1
0
Hallo,

Ik heb op de voorkant van mn auto heel veel kleine olie spetters zitten. Met mn nagel kan ik ze er af krabben, maar dat is geen doen gezien de hoeveelheid. Met wassen blijft het er geen op zitten. Wie heeft er voor mij een tip om de olie eraf te krijgen??

Alvast bedankt!
 
Als je ze eraf kan krabben met je nagel, dan zul je vast teerspetters bedoelen.

Deze kun je perfect met Meguiars Bug&Tar Remover of met Poorboys World Bug Squah Remover te lijf gaan.
 
Ik zou het proberen met milde of agressieve klei indien de milde niet volstaat. Nog beter zou Tardis zijn, even deppen met een doekje en het puntje teer is verdwenen. Deze laatste is nogal moeilijk te verkrijgen!
 
Intensive Tar Remover zou ik wel eens willen vergelijken met Tardis, ik denk dat ze beiden goed werken en dat ze beiden gemakkelijk in de fik gestoken kunnen worden. :D
 
Mocht het gewoon olie zijn kan je gewoon een heet sopje maken van dreft daar je mf doek in gooien en zijknat op de plekken leggen.

Eventjes 5 minuten er op laten liggen zodat je olie smelt afvegen en daarna wel een nieuw laagje wax zetten.

mocht het toch teer zijn en je hebt die producten die bovenstaande heren niet in huis hebben kan je het ook oplossen door met een katoenen doek en wasbenzine het er afkrijgen.
Wel heel goed na spoelen.

Succes :)^
 
https://www.Carclean.com/product/Valma/Harsverwijderaar_250ml_A64_100190
deze werktte bij mij uitzonderlijk goed bij hars en teer vlekken,

hier hebben we zo een boom staan waar van die nagel's uitkomen,
hier komt een of andere geel achtige hars vandaan.

na een week eronder te hebben gestaan en totaal niet gewassen, met een brakke schildpadden waxlaag kreeg ik het zelfs met me nagel er niet af!

met dat spul vloog het er haast vanaf, de hele buurt heeft er last van, en heb al van alles op autolakken zien gaan (van terpetine tot alcohol tot dreft, tot de gekste combi's)
met minder resultaat..

wel lijkt het alsof het gewoon pure alcohol is, tenminste, zo ruikt het