• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe hogedrukreiniger maar welke?

Tierrie

Detailing addict
1 nov 2013
64
55
30
Zoals de titel al een beetje zegt ben ik op zoek naar een andere hogedrukreiniger. Ik had er al een beetje één uitgezocht, en dat is de nilfisk E 130.39 X-TRA. Zijn er misschien mensen hier die er ervaring mee hebben of een andere adviseren?
 
Ik gebruik al een jaar of vier de Nilfisk E 140.2 en die bevalt nog steeds erg goed, terwijl hij goed gebruikt wordt. Volgens mij is een groot voordeel van Nilfisk dat het de enige is met een metalen motor in de huis/ tuin en keuken modellen.
 
Hier al lange tijd een nilfisk C 110 gebruiker en ben er zeer tevreden over. Gebruik hem voor d eauto, bestrating en buitenmuren.
 
Bedankt voor de reacties! De E140.2 vind ik eigenlijk net te duur, en een c klasse schijnt voor af en toe gebruik te zijn ben ik net achter gekomen. 1 zal de eerste moeten zijn die de E130 probeert dus dat zal ik worden ;) Straks ff bestellen en zaterdag proberen
 
Voor je bestelt :

welke slang neem je : gewone of versterkte...? ( eens er een knik is .........)

oprolsysteem of niet , waar ga je blijven met je slang als dit er niet op zit ?

lengte van de slang ( een versterkte is er vanaf 10 meter en is ruim voldoende )

gewicht/grootte : gaat ie mee op verplaatsing ?

Bij Nilfisk zit je goed maar met een versterkte slang zit je wel aan een prijs vanaf 265/290 € ( maar dan heb je wel een zeer degelijk toestel )
;)
 
Heb de volgens mij een gewone slang van 6 meter, met oprolsysteem. Als deze slang versleten is kan er altijd nog een versterkte op van 10 meter. Ik denk dat ik een aardige keus gemaakt heb. Toch bedankt voor je tips, ik kon nog wijzigen.
 
Ik denk niet dat je zomaar een andere soort slang op die HD krijgt , anders zou iedereen een goedkope versie nemen en een andere slang erop zetten.....maar zeker weten doe ik dit niet .
ps : 6 meter is echt te kort volgens mij.......
 
Ikzelf heb de P160 van Nilfisk, het oprolsysteem is enorm handig, vroeger zag ik er tegen op om de HD uit te halen, puur om dan achteraf de slang op te rollen. Nu ruim je hem op in 2min.

Akkoord, dit toestel is voor de meesten wel overkill,die 160 bar is voor het afspuiten en foamen van een auto niet nodig.

Ik denk wel dat als je hem wekelijks gaat gebruiken zal je op den duur wel meer plezier halen uit een model met een lange slang en een haspel.
 
Tierrie;een c klasse schijnt voor af en toe gebruik te zijn ben ik net achter gekomen. [/QUOTE zei:
Tja, daar ben ik het dan niet mee eens. Ik moet wel zeggen dat een haspel en lange slang mij als muziek in de oren klinkt.
 
Ik ben van plan om een NILFISK E 145.3-10 H X-TRA aan te kopen maar ik heb nu een Foam Lance voor Karcher.Kan ik deze ombouwen voor een Nilfisk?Wat betreft het koppelstukje is er verschil tss een 'gewone' Nilfisk en een Nilfisk 'Alto' of is dit hetzelfde? Bedankt!
 
Het ombouwen is geen probleem. Er is geen verschil tussen tussen Nilfisk of Nilfisk"Alto" aansluitingen.
 
B-DW;n396799 zei:
Het ombouwen is geen probleem. Er is geen verschil tussen tussen Nilfisk of Nilfisk"Alto" aansluitingen.
Alleen de professionele nilfisk heeft een andere aansluiting heb ik gemerkt.
 
Bedoel je de professionele machines, of de professional serie? Ikzelf heb de P160.2 X-TRA en deze bezit over dezelfde aansluiting van elke andere Nilfisk ;) [h=1][/h]
 
Nooit een Karcher nemen. Niet dan ellende. Mijn vorige was zo'n grotere luxe uitvoering. Heeft een euro of 250-300 gekost. Zeer snel stuk. Nu maar een goedkope gekocht voor 99 euro. Heb je werkelijk niets aan! Te weinig kracht te korte slang. Ding is ronduit gevaarlijk! Hogedruk slang klapt eraf terwijl hij toch echt goed aangedraaid zit. Net op een afstandje van 20cm van mn gezicht er weer afgeklapt!! Levensgevaarlijk!
 
JohnnyCage;n400730 zei:
Nooit een Karcher nemen. Niets dan ellende.....

Beetje kort door de bocht hoor , er zijn hier op het forum ( en elders ) veel mensen met een Kärcher die WEL tevreden zijn .

Je maakt gewoon een keuze omdat het KAN , ik heb er zelf ook voor gekozen ..........voor mijn Nilfisk.
Maar om nu te zeggen dat alles van Kärcher slecht is : NEE !

Soms ligt het ook aan de gebruiker , en dat is bij vele dingen zo.
 
  • Leuk
Reactions: livai