Aankondiging

Aankondiging Module
Inklappen
No announcement yet.
X
Conversation Detail Module
Inklappen
  • Filter
  • Periode
  • Toon
Clear All
nieuw bericht

• Hoe verwijder ik waterdruppels / kalkvlekjes op de ruiten?

Hey iedereen

Deze voormiddag de wagen nogmaals gewassen. Maar ik krijg dus steeds van die kleine vlekjes op de ruit, net alsof het regendruppels zijn...

Ze zijn zichtbaar als de zon juist erop schijnt... Zowel op de voorruit als de zijruiten...
    Iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe je dit kan voorkomen?

De ruiten zijn droog gemaakt met de Mirycle dryer en Pb's spray and wipe.

Grtz

Probeer eens de Pro Vision Glass Scrub
    Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
    I'm not crazy. My mom had me tested.

Commentaar

Dan ga je het oplossen, maar wat is de oorzaak ervan?
      Dan kan het misschien vermeden worden...?

Commentaar

Kalk wat zich in de ruit ge√ętst heeft, gebeurd wel eens vaker.
        Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
        I'm not crazy. My mom had me tested.

Commentaar

Is iets waar ik ook veel last van heb, vooral in de zomer. Nu heb ik het onder controle door eerst (na het wassen en na afspoelen) de ramen grotendeels te drogen alvorens de rest van de wagen af te drogen.
          Ik vind de Dodo doek voor ruiten trouwens ideaal om kleine kalkvlekjes op ruiten te verwijderen, die doek heeft wat bite.
          Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.

Commentaar

Originally posted by -Vanquish-
            Is iets waar ik ook veel last van heb, vooral in de zomer. Nu heb ik het onder controle door eerst (na het wassen en na afspoelen) de ramen grotendeels te drogen alvorens de rest van de wagen af te drogen.
            Ik vind de Dodo doek voor ruiten trouwens ideaal om kleine kalkvlekjes op ruiten te verwijderen, die doek heeft wat bite.
            Inderdaad de Dodo doek heb ik thuis ook, maar heb hem vandaag niet gebruikt.
            Dus een oplossing zou kunnen zijn eerst de ruiten te doen, en dan pas de rest van de wagen?

Krijg je eigenlijk die vlekken nog weg door middel van bvb wat Spray and wipe en de Dodo doek of...?

Grtz

Commentaar

Ik had er op een gegeven moment echt veel last van en heb uiteindelijk met verschillende stappen de ruiten weer proper gekregen (kleien werkt ook goed bv). Moest ik het nu opnieuw doen zou ik het met een glass scrub proberen zoals Stimpy hier al schreef.

Wat bij mij ook al een beetje hielp was gewoon ruitenreiniger met de Dodo doek en flink wrijven. Maar da's enkel goed voor een paar vlekjes, niet om elke ruit volledig mee te doen als die er allemaal erg aan toe zijn.
              Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.

Commentaar

als je glass scrub heb gebruikt, kan je je ramen ook verzegelen met de provision rain kleer (neem dan de gel, de liquid verwerkt beroerd)

mooie van de scrubb is ook dat meteen de strepen van je ruitenwisser weg zijn, vind ik zelf wel een mooi gezicht!

hier een kleine review: klikkie doen
                as for me no more sigs.. im not cool like that.

Commentaar

Ok morgen dan eens proberen met de klei en erna de dodo doek met wat ruitenreiniger...

Zou eventueel wat azijn ook niet helpen tegen de kalkvlekken?

Als het dan niet moest lukken kan ik nog altijd naar de Provision spullen grijpen!

Commentaar

een flesje glass scrub kost 6,45...
                    wasmitje van de action of zeeman zit rond een euro (die van mij was 30 cent in de mega uitverkoop bak bij zeeman)
                    microvezel doekje heb je vast wel...

lijkt mij het veiligste, en het beste..

plus het is gewoon een heel goed product, ik gebruik hem vaker dan dat ik had gedacht eigenlijk

Commentaar

Ja inderdaad daar heb je gelijk in!!!

Die provision Rain clear wat je erna aanhaalt, is dan eigenlijk gewoon een beschermlaag die de kalkplekken in de toekomst tegengaat?

Commentaar

Als je SSR 1 in huis hebt gaat dat ook rima hoor op een witte pad en gaan met die banaan
                        Lees maar klikkerdeklik

Commentaar

provision rain kleer is een soort van coating..
                          vergelijk het met de waxlaag op een auto.. een water / vuil afstotende laag, die waarschijnlijk inderdaad kalk resten tot een minimum beperpt (aangezien water eraf glijdt)

Commentaar

Originally posted by ThaBird
                            Als je SSR 1 in huis hebt gaat dat ook rima hoor op een witte pad en gaan met die banaan
                            Lees maar klikkerdeklik
                            Yep SSR1 heb ik in huis...
                            Kan dat dus ook proberen

hehe zoveel oplossingen!

Maar zou een onthardingsfilter niet meer oplossing bieden, want ik vrees dat het steeds gaat terugkomen.

bvb

http://www.carclean.nl/product/Carclean.nl/Filterset_Reservoir_+_onthardingscartridge_0_10086 2.aspx

Commentaar

Originally posted by aron147
                              provision rain kleer is een soort van coating..
                              vergelijk het met de waxlaag op een auto.. een water / vuil afstotende laag, die waarschijnlijk inderdaad kalk resten tot een minimum beperpt (aangezien water eraf glijdt)
                              Maar misschien ook de stotterende ruitewissers die erbij komen dan?

Commentaar

Forumtopic Ad Module

Forumtopic Ad Module Module
                              Inklappen
                              Bezig...
                              X