• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verwijder ik waterdruppels / kalkvlekjes op de ruiten?

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Hey iedereen

Deze voormiddag de wagen nogmaals gewassen. Maar ik krijg dus steeds van die kleine vlekjes op de ruit, net alsof het regendruppels zijn...

Ze zijn zichtbaar als de zon juist erop schijnt... Zowel op de voorruit als de zijruiten...
Iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe je dit kan voorkomen?

De ruiten zijn droog gemaakt met de Mirycle dryer en Pb's spray and wipe.

Grtz
 
Dan ga je het oplossen, maar wat is de oorzaak ervan?
Dan kan het misschien vermeden worden...?
 
Is iets waar ik ook veel last van heb, vooral in de zomer. Nu heb ik het onder controle door eerst (na het wassen en na afspoelen) de ramen grotendeels te drogen alvorens de rest van de wagen af te drogen.
Ik vind de Dodo doek voor ruiten trouwens ideaal om kleine kalkvlekjes op ruiten te verwijderen, die doek heeft wat bite.
 
-Vanquish- zei:
Is iets waar ik ook veel last van heb, vooral in de zomer. Nu heb ik het onder controle door eerst (na het wassen en na afspoelen) de ramen grotendeels te drogen alvorens de rest van de wagen af te drogen.
Ik vind de Dodo doek voor ruiten trouwens ideaal om kleine kalkvlekjes op ruiten te verwijderen, die doek heeft wat bite.

Inderdaad de Dodo doek heb ik thuis ook, maar heb hem vandaag niet gebruikt.
Dus een oplossing zou kunnen zijn eerst de ruiten te doen, en dan pas de rest van de wagen?

Krijg je eigenlijk die vlekken nog weg door middel van bvb wat Spray and wipe en de Dodo doek of...?

Grtz
 
Ik had er op een gegeven moment echt veel last van en heb uiteindelijk met verschillende stappen de ruiten weer proper gekregen (kleien werkt ook goed bv). Moest ik het nu opnieuw doen zou ik het met een glass scrub proberen zoals Stimpy hier al schreef.

Wat bij mij ook al een beetje hielp was gewoon ruitenreiniger met de Dodo doek en flink wrijven. Maar da's enkel goed voor een paar vlekjes, niet om elke ruit volledig mee te doen als die er allemaal erg aan toe zijn. :p
 
als je glass scrub heb gebruikt, kan je je ramen ook verzegelen met de provision rain kleer (neem dan de gel, de liquid verwerkt beroerd)

mooie van de scrubb is ook dat meteen de strepen van je ruitenwisser weg zijn, vind ik zelf wel een mooi gezicht!

hier een kleine review: klikkie doen
 
Ok morgen dan eens proberen met de klei en erna de dodo doek met wat ruitenreiniger...

Zou eventueel wat azijn ook niet helpen tegen de kalkvlekken?

Als het dan niet moest lukken kan ik nog altijd naar de Provision spullen grijpen!
 
een flesje glass scrub kost 6,45...
wasmitje van de action of zeeman zit rond een euro (die van mij was 30 cent in de mega uitverkoop bak bij zeeman)
microvezel doekje heb je vast wel...

lijkt mij het veiligste, en het beste..

plus het is gewoon een heel goed product, ik gebruik hem vaker dan dat ik had gedacht eigenlijk
 
Ja inderdaad daar heb je gelijk in!!!

Die provision Rain clear wat je erna aanhaalt, is dan eigenlijk gewoon een beschermlaag die de kalkplekken in de toekomst tegengaat?
 
Als je SSR 1 in huis hebt gaat dat ook rima hoor op een witte pad en gaan met die banaan
Lees maar klikkerdeklik
 
provision rain kleer is een soort van coating..
vergelijk het met de waxlaag op een auto.. een water / vuil afstotende laag, die waarschijnlijk inderdaad kalk resten tot een minimum beperpt (aangezien water eraf glijdt)
 
ThaBird zei:
Als je SSR 1 in huis hebt gaat dat ook rima hoor op een witte pad en gaan met die banaan
Lees maar klikkerdeklik

Yep SSR1 heb ik in huis...
Kan dat dus ook proberen :)

hehe zoveel oplossingen!

Maar zou een onthardingsfilter niet meer oplossing bieden, want ik vrees dat het steeds gaat terugkomen.

bvb

https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Filterset_Reservoir_onthardingscartridge_0_100862
 
aron147 zei:
provision rain kleer is een soort van coating..
vergelijk het met de waxlaag op een auto.. een water / vuil afstotende laag, die waarschijnlijk inderdaad kalk resten tot een minimum beperpt (aangezien water eraf glijdt)

Maar misschien ook de stotterende ruitewissers die erbij komen dan?
 
Dat filter kan ik je van harte aanbevelen, wekt echt heel goed. Ik heb 90% minder kalkvlekken sindsdien.
 
hmmmz heb hem op mijn verlanglijstje gezet :)

Eerst eens wat info verder inwinnen...
Heb je nog wat verdere bevindingen over de ontharder?
Want op mijn donkergrijze Carbon lak zie je elke kalkvlek enorm :(

De ruit is er ook erg aan toe :(
 
Het is zeker 1 van de beste aankopen die ik heb gedaan op detail gebied wat mij betreft en ik heb al best wat gekocht!!
 
HLE-99 zei:
Het is zeker 1 van de beste aankopen die ik heb gedaan op detail gebied wat mij betreft en ik heb al best wat gekocht!!

hmmmz duidelijk het overwegen waard...
En is het gewoon plug en play bij wijze van spreken, tussen de kraan en de waterspuit?
 
Zo ongeveer wel ja, je moet wel zelf de bijgeleverde gardena koppelingen erop schroeven. De ene is heel makkelijk de andere moet je met meer kracht en beleid doen maar ook dat is goed te doen. Hiervoor adviseer ik een griptang te gebruiken als je die hebt maar anders een waterpomptang. Hier kun je zien hoe die is aangesloten: Klikken hier.