Aankondiging

Inklappen
No announcement yet.
X
  • Filter
  • Periode
  • Toon
Clear All
nieuw bericht

• Vocht in de auto wegkrijgen.

Hallo,

Heb sinds kort een nieuwe auto, alleen met dit weer slaan de ramen meteen aan wanneer ik vertrek. Wat is een simpele en effectieve manier om dit te verhelpen en te voorkomen?

Max

Een vochtvreter in de auto zetten.

Let er wel op dat het opgeloste zout zeer aggresief is en flinke vlekken in de bekleding achter laat.

Desnoods ergens mee vast of klem zetten en voor het rijden leeg gooien.

Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red

Commentaar

+ 1, kan je ook in een emmer zetten tegen het knoeien / omvallen

De oorzaak van de condens gaat er helaas niet mee weg
      Dus wel even zoeken of er ergens lekkage is, of een oud interieurfilter
      Zo niet, bij het wegzetten even de deuren wat langer open laten
      Warme lucht bevat veel meer vocht dan koude, tenzij het regent
      The lurking suspicion that something could be simplified is the world's richest source of rewarding challenges, Edsger Dijkstra

Commentaar

Hier zat ik ook aan te denken. Enig idee hoe lang dat dingetje nodig heeft om het vochtvrij te krijgen?

Edit, , rubbers zijn goed. Auto heeft +/- 8000km een beurt gehad waarbij de filter is vervangen

Commentaar

Hoe oud is deze "nieuwe" auto?
          Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
          I'm not crazy. My mom had me tested.

Commentaar

Het is ook wel giga vochtig weer. Vochtvreter en even tijdje de airco aanzetten. Als je lekkage heb gehad gewoon de kachel goed heet stoken en ramen op een kiertje, anders gewoon een elec kacheltje erin voor paar uur (wel oppassen, wordt heet en zeker niet bedekken). Gaat ook zeer goed.
            Vocht vreter heeft eigenlijk pas na een tijdje zin.

Commentaar

Je hebt ook wegwerp-vochtvreters bij de gamma.
              Dit is een soort zakje die langzaam opzwelt naarmate die meer vocht opneemt.
              Hiermee loop je geen risico dat het spul eruit kan vallen op je tapijt zoals bij de normale variant
              BMW 750i 1996 5.4 V12

Stom hè, ik vind het gewoon lekker.....

Commentaar

Heb nog snel even een vochtvreter en een emmer gehaald. Hopen dat het werkt.

@ Stimpy Het gaat om een Volkswagen passat uit 2002.

@ Aardporsche meestal wanneer ik de wagen start en ik zet alles op de voorruit is het wel vertrokken na enige tijd. Alleen irriteer ik me mateloos aan al het vocht in de auto. Zal de tip met de kachel onthouden, binnenkort eens de verwarming op standje sambal en een flinke toer maken. Kijken of het wat uitmaakt.

@Rogier Ik heb er meteen een emmer bij gekocht, ben erg zuinig op de wagen en moet er niet aan denken dat die rotzooi dor de auto vliegt.

Commentaar

Ik moet zeggen dat mijn vochtvreter regelmatig op zijn kant in de auto ligt, op me mooie velours matjes. Behalve dat de matjes niet droog willen worden krijg ik er geen vlekken van. Ook niet op het tapijt eronder. Na een beurtje extractor of een avond voor de houtkachel weer heerlijk droog. Helpt heel goed in een vochtige auto. (regelmatig water onder de achterbank gehad)

Commentaar

Vlak voordat ik mijn auto ga parkeren doe ik altijd de laatste zeg maar 50 meter dat ik nog moet rijden meerdere elektrisch bediende ramen tegen elkaar open.

Meestal rijd ik dan al zeer langzaam, omdat er bij mij in de buurt redelijk veel kinderen spelen. Ik wil er vooral niet uit waaien.

Door dit ventileren neemt de temperatuur in de auto drastisch af, waardoor er veel minder condensvorming in de auto zal zijn.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
                    K L I K K E R D E K L I K
                    I am the King of bling!

Commentaar

@Maxvw

Die rotzooi kan er niet uitvliegen, het is gewoon een soort pakje wat je onder je stoel legt en er kan niks uit.
                      De bovenkant moet wel boven blijven liggen dat is het enige
                      BMW 750i 1996 5.4 V12

Stom hè, ik vind het gewoon lekker.....

Commentaar

Ik gebruik een Pingi Zakje, dit zijn herbruikbare vocht vreters.
                        Op het zakje zit een afbeelding die van blauw naar roze verkleurd als de vochtvreter verzadigd raakt.
                        Als het plaatje roze is 5min in de magnetron en weer terug in de auto
                        BMW E46 330 Coupé 2001

Commentaar

+1 voor Pingi. Ziet er ook iets beter uit dan zo'n vochtvreter. En herbruikbaar dus erg makkelijk

Commentaar

Ik heb na het lezen van dit topic zo een Pingi aangeschafd.
                            Maar de eerste dag werkte dit, geen vocht meer op de voorste ruit.
                            Nu merk ik dat er weer vocht in de wagen zit, gisteren was de ruit zelfs lichtjes bevroren langs binnen.
                            Vandaag gemerkt dat weer vocht op voorste ruit zat ( redelijk veel zelfs, worden druppels als ik airco bij op zet. )
                            Laat auto tans elke dag 'luchten' door ruit open te doen laatste 500 meter eer ik stop.

Wat kan ik hieraan doen?

Commentaar

De oorzaak van dit aardige vochtprobleem op sporen
                              Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , word je van zelf wel verSmurft"

Commentaar

Forumtopic Ad Module

Inklappen
                              Bezig...
                              X