• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vocht in de auto wegkrijgen.

MaxVW

Detailing rookie
12 jun 2011
13
0
Hallo,

Heb sinds kort een nieuwe auto, alleen met dit weer slaan de ramen meteen aan wanneer ik vertrek. Wat is een simpele en effectieve manier om dit te verhelpen en te voorkomen?

Max
 
Een vochtvreter in de auto zetten.

Vochtvreter%20-%20Ultra450%20gramnavulbaarBison.jpg


Let er wel op dat het opgeloste zout zeer aggresief is en flinke vlekken in de bekleding achter laat.

Desnoods ergens mee vast of klem zetten en voor het rijden leeg gooien.
 
+ 1, kan je ook in een emmer zetten tegen het knoeien / omvallen

De oorzaak van de condens gaat er helaas niet mee weg
Dus wel even zoeken of er ergens lekkage is, of een oud interieurfilter
Zo niet, bij het wegzetten even de deuren wat langer open laten
Warme lucht bevat veel meer vocht dan koude, tenzij het regent :(
 
Hier zat ik ook aan te denken. Enig idee hoe lang dat dingetje nodig heeft om het vochtvrij te krijgen?

Edit, , rubbers zijn goed. Auto heeft +/- 8000km een beurt gehad waarbij de filter is vervangen
 
Het is ook wel giga vochtig weer. Vochtvreter en even tijdje de airco aanzetten. Als je lekkage heb gehad gewoon de kachel goed heet stoken en ramen op een kiertje, anders gewoon een elec kacheltje erin voor paar uur (wel oppassen, wordt heet en zeker niet bedekken). Gaat ook zeer goed.
Vocht vreter heeft eigenlijk pas na een tijdje zin.
 
Je hebt ook wegwerp-vochtvreters bij de gamma.
Dit is een soort zakje die langzaam opzwelt naarmate die meer vocht opneemt.
Hiermee loop je geen risico dat het spul eruit kan vallen op je tapijt zoals bij de normale variant
 
Heb nog snel even een vochtvreter en een emmer gehaald. Hopen dat het werkt.

@ Stimpy Het gaat om een Volkswagen passat uit 2002.

@ Aardporsche meestal wanneer ik de wagen start en ik zet alles op de voorruit is het wel vertrokken na enige tijd. Alleen irriteer ik me mateloos aan al het vocht in de auto. Zal de tip met de kachel onthouden, binnenkort eens de verwarming op standje sambal en een flinke toer maken. Kijken of het wat uitmaakt.

@Rogier Ik heb er meteen een emmer bij gekocht, ben erg zuinig op de wagen en moet er niet aan denken dat die rotzooi dor de auto vliegt.
 
Ik moet zeggen dat mijn vochtvreter regelmatig op zijn kant in de auto ligt, op me mooie velours matjes. Behalve dat de matjes niet droog willen worden krijg ik er geen vlekken van. Ook niet op het tapijt eronder. Na een beurtje extractor of een avond voor de houtkachel weer heerlijk droog. Helpt heel goed in een vochtige auto. (regelmatig water onder de achterbank gehad)
 
Vlak voordat ik mijn auto ga parkeren doe ik altijd de laatste zeg maar 50 meter dat ik nog moet rijden meerdere elektrisch bediende ramen tegen elkaar open.

Meestal rijd ik dan al zeer langzaam, omdat er bij mij in de buurt redelijk veel kinderen spelen. Ik wil er vooral niet uit waaien.

Door dit ventileren neemt de temperatuur in de auto drastisch af, waardoor er veel minder condensvorming in de auto zal zijn.
 
@Maxvw

Die rotzooi kan er niet uitvliegen, het is gewoon een soort pakje wat je onder je stoel legt en er kan niks uit.
De bovenkant moet wel boven blijven liggen dat is het enige
 
Ik gebruik een Pingi Zakje, dit zijn herbruikbare vocht vreters.
Op het zakje zit een afbeelding die van blauw naar roze verkleurd als de vochtvreter verzadigd raakt.
Als het plaatje roze is 5min in de magnetron en weer terug in de auto :cool:
 
Ik heb na het lezen van dit topic zo een Pingi aangeschafd.
Maar de eerste dag werkte dit, geen vocht meer op de voorste ruit.
Nu merk ik dat er weer vocht in de wagen zit, gisteren was de ruit zelfs lichtjes bevroren langs binnen.
Vandaag gemerkt dat weer vocht op voorste ruit zat ( redelijk veel zelfs, worden druppels als ik airco bij op zet. )
Laat auto tans elke dag 'luchten' door ruit open te doen laatste 500 meter eer ik stop.

Wat kan ik hieraan doen?
 
De pingi moet je als ie verzadigd is met vocht weer drogen in de magnetron of een tijdje op de kachel leggen.
 
vind ik wel een goede "truc" van die ramen naar beneden maar.................

krijg je dan niet sneller strepen(lees:krassen:-b )op je ramen ??

ik mijd als de pest om mijn ramen naar beneden te doen , zeker als de auto wat vuil is.

net dan heb je veel meer kans op zandkorreltjes die van die lekkere streepjes "trekken" :-"
 
superduck1 zei:
Ik heb na het lezen van dit topic zo een Pingi aangeschafd.
Maar de eerste dag werkte dit, geen vocht meer op de voorste ruit.
Nu merk ik dat er weer vocht in de wagen zit, gisteren was de ruit zelfs lichtjes bevroren langs binnen.
Vandaag gemerkt dat weer vocht op voorste ruit zat ( redelijk veel zelfs, worden druppels als ik airco bij op zet. )
Laat auto tans elke dag 'luchten' door ruit open te doen laatste 500 meter eer ik stop.

Wat kan ik hieraan doen?

Heb je graag de verwarming aan in de auto tijdens het rijden? (Ik in ieder geval wel hoor).
Wat ik ook vaak doe (ik heb een vierdeurs auto) is bijvoorbeeld aan de rechterzijde van mijn auto de beide ramen op een klein kiertje zetten. Door het rijden ontstaat er een trek tussen die twee ramen die warme lucht en verdampt vocht uit de auto trekt. Daarnaast doe ik natuurlijk wel lekker de verwarming aan op een graad of 21, zodat het ook nog een beetje comfortabel is.
En doordat ik die twee achter elkaar geplaatste ramen op een kiertje zet, waai ik niet uit de auto.
 
Ik zou toch je auto (laten) nakijken of er niet een rubbertje niet goed zit ofzo of misschien afwateringsgaatje wat dicht zit.
Zoveel vocht is echt niet normaal en al helemaal niet in een nieuwe auto!


Ik heb zelf ook een tijdje vocht in de auto gehad en het bleek dat de vorige eigenaar voor het vervangen van een raammotor in de binnenste deurbekleding/isolatie had zitten snijden.
Hierdoor liep er water tussen mn deurpaneel door zo mn tapijt in en had ik vaak beslagen ramen.
 
De volgende dagen deze tips eens proberen.
@ grandscenic : van streepjes nog geen last gehad, maar nu je het zegt ga ik hier zeker rekening mee houden.

@ Aficior : ik rij altijd met verwarming op, rond de 20° ong. ( niet te warm, moest het te warm worden dan zet ik deze wat minder. )
Ook soms zet ik deze op het icoontje voeten en ruiten tesamen ( is voor vocht van ruiten af te krijgen. ) want merk als ik van een rit van 20km de laatste km moet doen dat de achterste zijruiten al lichtjes terug vochtig worden. misschien gewoon te veel verwarming op tijdens de koude avonden ( dit komt alleen voor als ik post 2-10 hebt )

@ Rogier : nu eerst nog een weekje opvolgen en dan zeker eens langs gaan bij garage moest het niet beter zijn.