• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitlaat oplappen

Avenger012

Detailing addict
3 dec 2013
53
65
Hallo !

Ik heb hier een foto van een uitlaat van een porsche boxster, model 987.
De uitlaat is erg vuil/verweerd... Hij ziet er zowat bruin uit ...
Hoe kan ik dit het best aanpakken ??

Wat ik in gedachten heb....

Handmatig opschuren met wat staalwol 00
Behandelen met belgom chroom ? weet niet juist welk materiaal het is....

Wat denken jullie na het zien van de foto ? Hij ziet er inderdaad niet zo heel fris meer uit..

Alvast bedankt !

conv_1925.JPG
conv_1926.JPG
 
Ik zou persoonlijk niet meteen naar de staalwol grijpen voor de buitenzijde (kans op krassen). Ik heb vroeger dezelfde wagen met eveneens "bruine" uitlaat gehad, en gewoon met een AF Mercury en Mothers Mag en Aluminium polish zo goed als nieuw gekregen. Als dat niet lukt kan de staalwol nog steeds.
 
Ik denk ook dat staalwol niet nodig zal zijn. Even flink met belgom alu of een andere goede metaal polish poetsen, en ik denk dat de uitlaat dan al behoorlijk op knapt
 
Dan zal ik maar snel eens de Mothers Mag en Aluminium polish bestellen bij CC en dan uittesten... Hopelijk weer een blinkende uitlaat :)
 
Wat ik zo zie op de foto's is grotendeels viezigheid, iets verkleuring, en wat roet aanslag. Dat poets je met een beetje degelijke polish zo weg. Kan nog niet echt putjes ofzo zien waarvoor je zou moeten schuren.
 
Neem de fijnste staalwol die je kunt vinden en de uitlaten zien er snel weer prachtig uit.
Groet,
Jan