• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe kras in auto, hoe beste verwijderen?

suus1983

Detailing rookie
6 dec 2009
1
0
Hallo,

Ik heb een vraag: Gisteren heeft iemand een diepe kras op mijn auto gemaakt, over de gehele lengte van de auto. Kras is door de lak heen. Kras is uit baldadigheid gemaakt, dader is dus onbekend. Ben all risk verzekerd, maar als ik het aan de verzekering opgeef ga ik dus flink omlaag in mijn no-claim. Laten spuiten is denk ik dus geen oplossing ivm de kosten.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste deze kras wegwerken zodat hij zo min mogelijk te zien is? Het gaat om een zwarte auto.

Iemand tips?
 
Het antwoord ligt in deze How to geschreven door Tinus

https://forum.Carclean.com/cc_postst3690/How-To-diepe-en-lange-kras-wegwerken-auto-gekeyed.aspx

Het is dus mogelijk een kras weg te (laten) werken zonder spuiten.
 
Cento was me al weer voor :)^

Je hebt geluk met een zwarte auto; daarop zijn dit soort dingen het beste weg te werken. Je blijft het ALTIJD zien, zeker als je een metalic lak hebt. Het wordt wel minder zichtbaar tot ca. 80%, en je moet wel goed kijken of weten waar het zit.

Er gaat ook veel tijd in zitten om de kras goed op te vullen, en als je dat niet doet (dikke lagen kort achter elkaar) dan spat het er zo weer af. Moeilijk is het echt niet, maar je moet wel de techniek beheersen.