• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Riwax Titan Wax: Ervaringen/ Meningen

TheDude

Detailing trainee
23 apr 2011
21
47
Hallo,

Ik kreeg iets mee over Riwax Titan Wax, met Lakverzegeling en 1 jaar garantie biedt, incl. officieel certificaat welke oa. door verzekeringsmaatschappijen wordt geaccepteerd in geval van schade en dergelijken.
Nu ben ik helemaal niet bekend met deze Wax of methode, dus toen ik ervaringen wou opzoeken keek ik raar op toen de Search hier niks opleverde..

Nu is mijn vraag:

Wat is nou precies het verschil tussen dit en een wax/sealant (zoals DJ SuperNatural/ Wolfsgang DGPS)
Als je een auto goed voorbehandeld en na behandeld zou je toch een heel end moeten komen.


Iemand hier met ervaringen/meningen??




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=-Iz15uE476g

Bron:
Carpro.nl


Riwax Titan Wax

Titan Wax beschermt de lak
Gewone waxen en andere lakbeschermers bieden slechts tijdelijk bescherming tegen invloeden van buitenaf, omdat ze nauwelijks in het lakoppervlak doordringen. Denk bij-voorbeeld aan de invloeden van weer en milieu, zoals UV-straling en zure regen. De lak verliest al snel zijn glans.

Nooit meer poetsen, nooit meer waxen...
Als de Titan Wax eenmaal, met de speciale waxmaster, is aangebracht, is een wasbeurt* al voldoende om de auto als nieuw te laten glanzen. Door de Titan Wax hecht vuil zich minder snel en is daarom moeiteloos te verwijderen. * Mechanisch wassen versnelt de slijtage van de hoogglansbescherming.

Uitstekende eigenschappen
Titan Wax is met behulp van de nieuwste kennis samengesteld uit polymere grondstoffen. In tegenstelling tot de gebruikelijke waxen gaat Titan Wax een chemische verbinding aan het met lakoppervlak en biedt zo een langdurige bescherming. Door vorming van deze dunne laag wordt een optimale gladde oppervlakte gevormd met maximale bescherming.

Titan Wax gaat echter een verbinding aan met de laklaag. Op deze manier wordt een extreem glad oppervlak en diepe glans verkregen waarop vuil minder hecht*.
* Vogeluitwerpselen dienen binnen 24 uur met veel water verwijderd te worden.

Resultaat en werking
Dankzij een speciale formule wordt een voortreffelijke UV-bestendigheid bereikt die het lakoppervlak duurzaam conserveert. De buitengewoon diepe kleur heeft op het oppervlak een vernieuwende optische uitwerking. De maximale glans maakt het lakoppervlak tot een belevenis. Ook na meerdere wasbeurten blijft de oppervlaktebescherming behouden. Dit is duidelijk te zien aan het zogenaamde Water-parel effect.

Gebruik
Titan Wax kenmerkt zich door een eenvoudige verwerkbaar-heid en een gering verbruik. Hoe langer Titan Wax voor het uitpoetsen op het lakoppervlak zit, des te beter zijn de resultaten. De chemische verankering wordt door het bewerken met de RIWAX® Waxmaster extra bevorderd.

Bijzondere toepassingen
Dankzij de nieuwe formule is het mogelijk talrijke buitenkunststoffen, zoals bumpers, buitenspiegels, beschermlijsten en andere versieringen op te frissen en hun kleur voor langere tijd te verbeteren.

Duurzame bescherming: 1 jaar garantie
 
Ik kreeg iets mee over Riwax Titan Wax, met Lakverzegeling en 1 jaar garantie biedt, incl. officieel certificaat welke oa. door verzekeringsmaatschappijen wordt geaccepteerd in geval van schade en dergelijken.
Dat is echt helemaal super en leest indrukwekkend makkelijk weg! Ik word er gewoon blij van.
Ehu, wat kun je daarmee?

Nooit meer poetsen, nooit meer waxen...
Klinkt waanzinnig en bijna te mooi om waar te zijn...

Duurzame bescherming: 1 jaar garantie
In schril contrast met de stelling hierboven!

Wat is nou precies het verschil tussen dit en een wax (zoals DJ SuperNatural)
Als je een auto goed voor behandeld en na behandeld zou je toch een heel end moeten komen.


Op dit forum zitten bijna zonder uitzondering mensen die hun auto echt onderhouden en daar een beetje lol en eer uit halen. Jouw auto en zeker de kleur van jouw auto lenen zich daar perfect voor.

De productomschrijving lezende van die Titan Wax (sterke naam, straalt degelijkheid uit) doet vermoeden dat het hier een Sealant betreft met polymeren als een van de bestanddelen. Daarvan zijn er meer te koop, bijvoorbeeld Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant.

Hier op het forum staat ook een leuke en vooral leerzame ervaringstest m.b.t. Waxoil. Een soortgelijk product als Riwa Titan Wax.

Ik heb de volledige productomschrijving inmiddels gevonden op internet en ik moet zeggen dat het waanzinnig lekker weg leest en dat ik er helemaal enthousiast van wordt, ware het niet dat mij meteen ook het gevoel bekruipt dat het allemaal te mooi is om waar te zijn.

Een lak wordt pas echt mooi, wanneer deze uiterst precies en nauwgezet is gereinigd en gepolijst. Dat heb je helemaal goed.
Een Sealant op basis van polymeren kan tot een jaar houden, maar dan zijn er wel regels in acht te nemen m.b.t. het droogproces na aanbrengen en uitwrijven.

Als het jou erom gaat dat je een maximaal lange standtijd van een product wilt hebben, opdat je de lak zo min mogelijk hoeft te onderhouden, dan zou ik kijken naar een product van de firma Carpro, te weten CQuartz. Zeker op dit forum te vinden.

Wat is nou precies het verschil tussen dit en een wax (zoals DJ SuperNatural)
DJ Super Natural is een pure Carnaubawax met enkel en alleen natuurlijke bestanddelen. Een Sealant is de chemische versie van een wax, met vooral niet natuurlijke bestanddelen.
 
TheDude zei:
Ik kreeg iets mee over Riwax Titan Wax
Verklaar die eens wat meer, waaide er een folder in je hand, een enthousiaste collega of een promo praatje van een medewerker?
 
Ik gebruik titan wax zelf ben daar zeer tevreden over laat zich makelijk verwerken en geeft een goede bescherming met een lange
standtijd maar zoals zoveel waxen moet de lak wel goed voorbewerkt zijn

Nooit meer poetsen of waxen is natuurlijk niet zo en wat ook zo is waar was je de auto mee en hoe natuurlijk en of de titan wax
beter is dan andere waxen geen idee er zijn zeker meerdere goede waxen
 
Dibbuz zei:
Verklaar die eens wat meer, waaide er een folder in je hand, een enthousiaste collega of een promo praatje van een medewerker?

Dit word aangeboden op het Forum van het bedrijf waar ik geregeld kom met de Skyline..
Er werkt een goede bekende van ons, bij Riwax, en biedt dit daar dus aan.

Incl. dus de Voorbewerking.. quote:
Het gaat dus om een echt professionele Lak verzegeling met 1jaar garantie welke hier bij PI onder de warme straalverwarming aangebracht kan worden.
Prijzen zullen afhankelijk zijn van de auto maar liggen tussen de 175-395 euro in. Dit is incl. wassen, kleien en verzegelen. Auto ben je minimaal een dag kwijt.