• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dennisdennis12's Audi TT Quattro

dennisdennis-12

Detailing guru
4 dec 2013
561
150
Dit is het project topic van mijn audi TT Quattro!


info over auto:
Audi TT Quattro .

-kleur: audi exclusive kleur rood (dit is een kleur rood, die niet bij het normale kleurengamma hoort van audi en alleen via de individuele lakkleur van audi exclusive leverbaar was)
-volledig lederen bekleding - type: audi exclusive valcona leder
-audi BNS navigatie
-audi radio concert
-bose speakers
-6 cd wisselaar
-climate control
-esp
-volledig lederen bekleding
-xenon verlichting
-koplampsproeiers
-inbraakalarm
-stoelverwarming
-cruise-control
-audi quattro 4-wielaandrijving (met elektronisch sper-differentieel)



wat ik heb gedaan:
buitenkant:
gewassen met 2 emmer systeem, autoglym shampoo en meguirs washmitt
gewassen met dreft (dit heb ik gedaan zodat eventuele wax van de dealer verwijderd zou worden)
de auto gekleid (met: Dodo Juice - Square Sponge Clay Pad Fine)
meguiars scrach x2.0
poorboys Black Hole aangebracht
Meguiars m26(is 11 oktober vervangen voor collinite 476s)

de plastic delen (onder de voorruit) heb ik behandeld met meguiars ultimate protectant
de ramen heb ik behandeld met Rain-X
de banden heb ik behandeld met bandenzwart
uitlaat schoongemaakt met melaminespons en metal polish

velgen:
gewassen met dreft (dit heb ik gedaan zodat eventuele wax van de dealer verwijderd zou worden)
IRON-X
Meguiars scratch x2.0
collinite 845

binnenkant:
stofzuigen
dashboard schoongemaakt APC
stoelen schoongemaakt met APC
stoelen behandeld met ColourLock
vloermatten schoongemaakt met APC


meer foto's volgen later :)

conv_946.jpg



conv_1103.jpg

conv_1104.jpg
conv_1105.jpg






wie weet welke velgen dit zijn?
 

Bijlagen

  • conv_921.jpg
    conv_921.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 327
  • conv_921.jpg
    conv_921.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 317
  • conv_922.jpg
    conv_922.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 334
  • conv_922.jpg
    conv_922.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 304
  • conv_923.jpg
    conv_923.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 320
  • conv_924.jpg
    conv_924.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 328
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: DonButtie
bedankt. de s8 velgen zaten al op de auto toen ik hem kocht, en ik vind die velgen ook mooier als de standaard TT velgen. ik ga vandaag/morgen een update plaatsen met het interieur
 
Ik heb vandaag de auto alvast een nieuwe waxlaag gegeven voor de winter (want de m26 was er bijna vanaf, en gaf bijna geen beading meer)
- gewassen met autoglym shampoo
- gekleidt met dodo juice square sponge clay pad - Fine
- poorboys Black Hole
- Collinite 476s
ik zal morgen/overmorgen foto's plaatsen ;)
 
Als je hem goed in de wax wil hebben voor de winter zou ik de glaze (black hole) links laten liggen. Het verminderd de standtijd van je wax aanzienlijk. Mooiste is om hem gewoon goed te kleien, laagje sealant en evt 2 laagjes wax.
 
Ik heb 2 lagen 476s aangebracht, waardoor de wax nog steeds een goede standtijd hoort te hebben. Ik heb gekozen om blackhole te gebruiken omdat het verschil duidelijk zichbaar is tussen wel en geen blackhole op mijn auto. En desnoods breng ik in de winter nog een laag wax aan.
 
Mooie auto!
Heb je de leren stoelen ook in de voeding gezet ? Als het leer droog wordt kan het gaan scheuren dus dat is wel belangrijk zelf gebruik ik onderstaande.
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Moisture_Infusion_Gel_Cream_06310_102438
 
bedankt :)

@Ric325i
ja, voor de leren stoelen heb ik de voeding van colourlock gebruikt (ik heb de voeding 3x moeten gebruiken, omdat het leer heel droog was toen ik de auto kocht). ik gebruik ook elke 3/4 weken de voeding van gliptone.
 
Ik heb mijn TT nieuwe banden gegeven
van:
Voorzijde: Viking Protech HP 225/45 r17 91Y (90% profiel) Achterzijde: ContiSportContact3 245/40 r17 91Y (20% profiel)

naar:
Voorzijde: Pirelli PZero 225/45 r17 94Y XL (Nieuw) Achterzijde: Viking Protech HP 225/45 r17 91Y (90% profiel, de banden die eerst voor waren)


De auto is hierdoor duidelijk stiller geworden en stuurt ook veel beter (De auto stuurt nu neutraler, omdat een TT quattro de neiging heeft tot onderstuur, maar dat wordt grotendeels gecompenseerd door de voorbanden die meer grip hebben als de achterbanden).
conv_1990.jpg
 

Bijlagen

  • conv_1989.jpg
    conv_1989.jpg
    288,9 KB · Weergaven: 267
  • Leuk
Reactions: DonButtie