• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Insignia Sports Tourer SW '11

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
Vorig weekend begonnen met een flinke klus. Een Opel insignia station. De auto is via inruil verkregen bij m'n oom in de garage en is door de eigenaar flink mishandeld.

Op het eerste oog valt het nog mee.

IMG_7141Medium.jpg



De auto was al gewassen voordat deze de showroom ingereden was dus na afname van wat stof met een MF doek en detailerspray ben ik begonnen met clayen, waarna de ware aard naar boven kwam.


IMG_7142Medium.jpg


IMG_7143Medium.jpg


IMG_7144Medium.jpg



Ik heb de auto in 1 zaterdag niet af gekregen, ondanks dat ik met al m'n broers aan het werk ben geweest.



IMG_7165aMedium.jpg



vanavond de auto afgemaakt, al met al een hele klus dus..


De stappen die ondernomen zijn na het clayen:
polijsten met de DAP900, eerst Monello inizio op gele kompressorpad, daarna Monello Mezzo op Oranje kompressorpad en vervolgens PB ssr2 op witte smartpad. Als laatste nog een stapje Monello Finale op een zwarte pad.




een paar voor/na foto's....

IMG_7145Medium.jpg

IMG_7146Medium.jpg



IMG_7155Medium.jpg

IMG_7157Medium.jpg



IMG_7159Medium.jpg

IMG_7160Medium.jpg



IMG_7167Medium.jpg

IMG_7168Medium.jpg



IMG_7171Medium.jpg

IMG_7172Medium.jpg



IMG_7179Medium.jpg

IMG_7181Medium.jpg



IMG_7191Medium.jpg

IMG_7194Medium.jpg



IMG_7192Medium.jpg

IMG_7195Medium.jpg



achterlichtje ook meegepakt.

IMG_7193Medium.jpg

IMG_7196Medium.jpg



motorruimte een beetje opgefrist met PB trim restorer.

IMG_7197Medium.jpg



Daarna de Insignia voorzien van een laagje PB black hole en Dodo Juice purple haze. Ramen schoongemaakt met de glasscleaner van Meg's en een rondje PB trimrestorer gedaan, waarna ik de banden heb zwartgemaakt met "bandenzwart" van Cartec wat ik bij m'n oom uit de garage heb gepakt.


En dan ziet het eindresultaat er zo uit.

IMG_7207Medium.jpg


IMG_7209Medium.jpg


IMG_7212Medium.jpg


IMG_7214Medium.jpg


IMG_7219Medium.jpg


IMG_7184Medium.jpg


IMG_7185Medium.jpg


IMG_7189Medium.jpg


IMG_7190Medium.jpg


foto3Medium.jpg


foto4Medium.jpg
 
Dat is een hele verbetering die jij en je broers hebben behaald! Mooi resultaat, maar wat is die waas onder het handvat bij de na-foto?

...niet dat het mij stoort, maar volgens mij zijn het wat meer foto's dan de forumregels toestaan...
 
De waas is nog wat polijstmiddel wat ik nog niet goed weggehaald had.

Het aantal foto.... Klopt.... En dan heb ik zelfs al 2/3 weggelaten... Zal er morgen een paar weghalen, zijn er nog een paar overbodig zie ik nu...
 
Die ziet er weer netjes uit!
Jammer alleen dat deze er nu zo uitspringt in de showroom qua glans!
Of doe jij alle binnengekomen auto's?
 
Nu is alleen de vraag of de volgende eigenaar hem ook zo netjes houdt, zal haast wel niet :no

Me collega heeft exact dezelfde, maar dan in een donkere koperkleur.
Ook al zon irritante kleur, ding zit dan ook al helemaal onder de krassen en swirls.
De lak is ook nog eens behoorlijk zacht, iets met een (verkeerd) erover en je hebt al krasjes.
 
Klopt, deze springt er nu wel uit ja. Alhoewel de zwarte astra station die er naast staat ook door mij behandeld is, (staat hier ook gepost) maar dit is al wel weer zo'n maand of 4 geleden en er ligt nu wel een stoflaagje op. Ik zou wel willen dat ik alle binnenkomende auto's kon doen, maar hier heb ik geen tijd voor. Blijft hobby he. Daarbij zijn het eigenlijk altijd voor wat- hoort wat klusjes die ik doe. Als m'n oom wat aan m'n auto doet (zoals remmen de laatste keer) doe ik voor hem een klusje en zijn we allebei geholpen.

Zachte lak? ten opzichte van oudere opel modellen is deze lak behoorlijk hard! Ik heb nog nooit een auto onder handen genomen die zo jong was en zo mishandeld.. leek wel een leasebak...
 
Zo heeft je oom weer een toppertje in zijn showroom, staat er echt strak bij! :)^ Ondanks de hobby is het toch tof dat je elkaar zo kunt helpen. :)
 
Ziet er goed uit Wilco en broers!!

Dat je zo`n jonge auto al zo snel kan verpesten. Zonde..

Mag ik even een beetje opbouwende kritiek geven?
Ik had een goedkope spuitbus bandenzwart genomen om de hele motorruimte (incl. slangen) in te spuiten. Nu zijn alleen de vlakke delen behandeld, maar als je alles inspuit, dan krijg je echt een nieuwe auto look. Het is slechts ter kennisgeving en zeker niet om je topic af te kraken. Hier is serieus werk geleverd!

Zie graag een volgende detail, maar dat zou betekenen dat er aan jouw eigen auto is gesleuteld door je oom.. Dus dan hoop ik het eigenlijk ook weer niet.. Afijn.

Robert
 
dank je.

goed idee robert. Ik zal daar eens naar kijken, spuitbus bandenzwart. Ik had het nu niet eens bij me, vandaar dat ik het uit de schap ter plaatse gepakt had.

Oh het is niet zo dat ik het alleen maar doe als ik iets aan m'n auto gesleuteld moet hebben hoor. Ook gewoon als ik er zin en tijd voor heb. Ik zag gister in ieder geval dat ik daar nog weken kan werken, als ik dat zou willen. Er stond gister ook een Mercedes CLS350 CGI op de brug wat hoogstwaarschijnlijk de volgende klus gaat worden.... ik zag al wel dat het een nog grotere klus zal gaan worden dan de BMX X3 die ik onlangs gedaan heb....
 
Mooi hoor! Ziet er weer toppie uit.:heart_eyes:

Mag ik vragen waar deze Opel te koop staat? Wij zijn aan het "kijken" naar een andere Opel.

Iwan.
 
Staat gewoon op de nummerplaathouder hoor.:rules


Mooie Insignia! En nice job.
 
knap gedaan...die ziet er terug nieuw uit:)^
@Niels04 : de meeste lakkleuren van de Insignia zijn beenhard...enkel de eerste serie zwart metaal was boterzacht en werd daarna vervangen door een andere zwartkleur die veel harder is. Wat betreft de Mahagony weet ik het niet...ik heb er nog geen kunnen behandelen.
 
Inderdaad Wim, de lak van Insignia is hard, heb de mijne 2 weken geleden ook nog eens volledig behandeld en is weeral klaar voor de winter