• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Megane coupé

Dimitri

Detailing addict
31 jul 2011
102
65
Ik heb sinds November een nieuwe wagen, een Renault Megane Coupé van 2002. Mijn Megane was al van bij de aankoop van het type 'schoon van ver, maar ver van schoon'. Foto's zeggen meer dan woorden:

Lijmresten op het dak:

IMG_20150410_125526246.jpg


Rode stippen op sommigen plaatsen van de auto. Geen idee wat het is/ was, verf mss?

IMG_20150410_125516880.jpg


En ontzettend veel swirls en diepe krassen:

IMG_20150410_125504188.jpg



Kortom, de wagen had dringend nood aan een detailbeurt, en dat heb ik dan ook gedaan midden april. Eerst heb ik de wagen gewassen en ontvet, en daarna gekleid met Chemical Guys Yellow detailing clay en Autofinesse Glide. Er kwam ontzettend veel smerigheid uit de lak, en toen dacht ik er ook aan dat ik de wagen misschien beter eerst had behandeld met Iron X. In ieder geval heb ik door het kleien de rode stippen van de auto gekregen, maar dit was erg lang en hard werken. In de toekomst dus eens zien voor een 'zwaardere' klei:

IMG_20150414_140508592.jpg


IMG_20150414_140930366.jpg


Hierna heb ik de wagen terug gewassen en afgeplakt. Toen ben ik begonnen met de eerste stap, Menzerna FG Compound 400 met Hex oranje, en bewerkte ik de auto met stand 4, 5 en 6 van mijn Meguiars G220 D/A. Dit geld ook voor de volgende stappen.

1.jpg


Na deze stap begonnen met Menzerna Power Finish 2000 en Hex wit.

2.jpg


En dan de laatste hit, Menzerna Final Finish FF3000 met Hex blauw.

3.jpg


De lijmresten op het dak heb ik eraf gekregen door te polijsten. De plastiek en rubbers heb ik behandeld met Autofinesse Revive, en de banden met Perl.

Toen dit alles gedaan was, heb ik Black Hole Glaze op de auto gedaan. Een lichtere glaze was natuurlijk beter geweest, maar die had ik niet liggen. Ook heb ik er 1x Collinite 845 op gedaan. Het resultaat geeft me een dubbel gevoel. De auto is er ENORM op vooruit gegaan en blinkt weer mooi, anderzijds heb ik maar een correctie kunnen krijgen van zo'n 65%, wat ik toch wel teleurstellend vind. Ik vraag me dus momenteel echt af wat ik volgende keer beter kan doen voor een mooier resultaat. Iemand tips, of die weet waarom ik geen grotere correctie heb behaald?

Hier trouwens nog de foto's na de detail.

IMG_20150417_083645109.jpg


IMG_20150422_201942009.jpg


IMG_20150417_114315348.jpg


IMG_20150417_114332306.jpg
 
Leuk opgeknapt.
Wat je zegt over de correctie van 65% kan ik niet zeggen als ik de foto van het dak zie. Je zou iets van glans/kleur kunnen missen door de black hole die je gebruikt hebt. Je zou een deel kunnen ontvetten en alleen voorzien van 845 ;)
 
Ziet er toch goed uit? Wat bedoel je met correctie van ongeveer 65%? Zitten er dan nog ongeveer 35% van de swirls in de lak? Misschien is de Megs DA met de gebruikte combi niet sterk genoeg? Misschien eerst proberen met een Scholl paarse pad en Monello Veloce op de Megs DA, en anders misschien beter met DAP900 of PAW? Als je het ziet zitten om in de zomer eens tot hier (Galmaarden) te komen kunnen we hier wel één en ander uitproberen als je dat wil.
 
Klopt Bruno, het zijn vooral die laatste swirls die er nog op zitten. Ik denk ook dat ik een zwaardere combo moet gaan gebruiken.

Bedankt voor het aanbod trouwens, maar Galmaarden is best een stuk rijden voor mij :)