• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 106 Rallye detail

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Sinds begin deze maand in het bezit van een Peugeot 106 Rallye. Deze auto wil ik puur gebruiken voor de Nordschleife en af en toe ff lekker knallen.
De auto ziet er voor zijn leeftijd goed uit. De Rallye is 18 jaar oud. Vooral aan de bumpers kan je de leeftijd zien. Blanke lak bladert er vanaf en her en der een schaafplek. Ondanks dat het een circuitbak is, probeer ik hem wel zo netjes mogelijk te houden. Vorige week heb ik alle originele stickers verwijderd. Een nieuwe set heb ik al liggen, maar binnenkort wordt ie eerst nog rondom uitgedeukt. Zitten niet veel deukjes in, maar wel net 1 op een plek van een sticker.

Wat heb ik gedaan:

-Gefoamed
-Gewassen met Meguairs NXT carwash
-Gedroogd
-Gekleid
-Weer gewassen en gedroogd
-Dikte van de lak gemeten
-Gepolijst met witte pad en Menzerna Final Finish
-Swissvax Shield wax
-Voorruit met Rain-X
-Banden met Meguairs Hot Shine Tyre
-Plastic delen met BlackWow

De bumpers heb ik niet gepolijst, ben bang dat ik daar snel doorheen ga. De lakdiktemeter meet niet op plastic, dus kan dat ook niet meten. De lak is opzich niet erg dun, maar ik had geen zin om er meerdere dagen voor uit trekken. Was begonnen om 10 uur en om 19 uur klaar. Vandaar ook maar 1 hit op de lak, Gekozen voor een lichte variant ivm minste kans op hologrammen. De Swissvax Cleaner Fluid niet gebruikt. Dit zorg voor meer glans maar minder lange duurzaamheid. De swirls zijn er niet 100% uit, maar de glans is wel weer terug en daar ging het mij voornamelijk om :)

Gefoamed:

P1030813.jpg

P1030814.jpg


Met kleien kwam vooral op de zijkanten wel wat vanaf...

P1030815.jpg


Na het kleien weer gewassen en gedroogd...

P1030817.jpg


Hier zat een sticker. Krijg de stickerresten niet weg. Lijkt wel of het in de lak zit. Maakt opzich niet uit, met nieuwe sticker maken wordt het allemaal maar makkelijker :)

P1030819.jpg


Rubbers en plastic afgeplakt...

P1030822.jpg

P1030823.jpg


Motorkap is een keer overgespoten...

P1030824.jpg


Dak en achterklep normaal...

P1030826.jpg

P1030829.jpg


Klaar met polijsten:

P1030838.jpg

P1030840.jpg


En na de wax:

P1030843.jpg

P1030850.jpg

P1030852.jpg

P1030856.jpg

P1030857.jpg

P1030858.jpg


Merkte dat de fotocamera de kleur blauw niet goed kan vastleggen, dus nog 2 foto's gemaakt met Iphone:

s1.jpg

s2.jpg
 
Hij staat er mooi bij... Alleen zou je zonder meting best je bumpers kunnen polijsten hoor.. Helemaal met Menzerna Final op wit... Het niet of je gaat orangepeelen, wetsanden of heel heftig gaat polijsten..
 
Vorig jaar heb ik op mijn BMW een stuk blanke lak van de voorbumper eraf gepolijst. Ik zat er nog geen 5 seconden op en was al weg. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger ermee. Waarschijnlijk was dat stuk bumper al een keer bijgewerkt, maar dat wist ik niet en zag ik niet.
 
Heel strak! Een kleur waar je veel beloning van terugkrijgt.
Voor die stickers zou toch wel iets voor moeten zijn? Lijkt me stug dat het echt ingevreten is in de lak.
 
Vandaag de auto weer gewassen en voorzien van stickers. Wil hem binnenkort weer gaan waxen, maar zoek een wax die makkelijk verwerkt en een lange standtijd heeft. Een sealant ofzo.
Op dit moment heb ik alleen de Swissvax Shield en wil graag nog een goedkopere aanvulling waarmee ik de Rallye wil waxen.

Hebben jullie nog tips? De M16 heb ik ooit gehad, maar vond ik kwa verwerking 3x niks.

foto%204.jpg

foto%203.jpg

foto%202.jpg

foto%201.jpg
 
de M16 is een topwax, maar idd geen plezier in het afnemen. Ik doe paneel per paneel.
Gisteren voor het eerst de colli 845 gebruikt. Net iets aangenamer in het afnemen, en tevens een top resultaat!
 
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 superfijn aan te brenge lekker zuinig en geeft een hele mooi glans die lang blijft zitten
 

Vergelijkbare onderwerpen