Hallo all,
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit.
Ik heb in korte tijd (helaas) 3 BMW's in bezit gehad. Met de laatste 2 auto's heb ik flinke problemen ervaren met trillende (kromme?) remschijven, nummer 2 is nu dus ook de huidige.
Ik heb mijn remschijven voor de 3e keer onlangs vervangen na alle naven te hebben uitgemeten en niets raars heb kunnen vinden, netjes in geremd etc. Vrij weinig problemen met deze nieuwe schijven ervaren. Nu weet ik dat BMW's bekend staan om trillingen in de drive train, ook met remmen, ook is bekend dat niet alle remschijven even goed werken op een BMW. Brembo bijv. iedereen zweert erbij maar ik heb niets anders dan problemen hiermee ervaren.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een tijd de Monello Non Ferro niet gebruikt, weet eigenlijk niet waarom maar heb ook geen problemen met mijn remschijven meer gehad. Nu toevallig afgelopen weken 2 maal dit spulletje gebruikt en je raad het al, het is toeval is niet, trillen met remmen.
Nu vroeg ik mij het volgens af:
- Hebben andere hier wel eens last van gehad?
- Het eet staal deeltjes als het ware op, kan het zijn dat het oppervlakte van de schijf waar is gespoten anders wordt waardoor de remeigenschappen veranderen?
- Komt het bij applicatie bij jullie ook fors op de remschijven met na het spoelen ook een zichtbaar effect op de remmen?
- Gebruiken jullie een kartonnetje of iets dergelijks zodat het niet op de schijven komt?
Ik rij regelmatig op topsnelheid (250) door duitsland en wil een perfect rijdende en remmende wagen.. Prestaties met trillingen zullen niet echt anders worden maar ik kan mezelf wel fijn gevoelig noemen als het om auto's, geluidjes hierin en trillingen gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat er bijv. een dashboard of hemeltje wordt gedemonteerd vanwege een kraakje.
Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Bij voorbaat dank,
Stef
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit.
Ik heb in korte tijd (helaas) 3 BMW's in bezit gehad. Met de laatste 2 auto's heb ik flinke problemen ervaren met trillende (kromme?) remschijven, nummer 2 is nu dus ook de huidige.
Ik heb mijn remschijven voor de 3e keer onlangs vervangen na alle naven te hebben uitgemeten en niets raars heb kunnen vinden, netjes in geremd etc. Vrij weinig problemen met deze nieuwe schijven ervaren. Nu weet ik dat BMW's bekend staan om trillingen in de drive train, ook met remmen, ook is bekend dat niet alle remschijven even goed werken op een BMW. Brembo bijv. iedereen zweert erbij maar ik heb niets anders dan problemen hiermee ervaren.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb een tijd de Monello Non Ferro niet gebruikt, weet eigenlijk niet waarom maar heb ook geen problemen met mijn remschijven meer gehad. Nu toevallig afgelopen weken 2 maal dit spulletje gebruikt en je raad het al, het is toeval is niet, trillen met remmen.
Nu vroeg ik mij het volgens af:
- Hebben andere hier wel eens last van gehad?
- Het eet staal deeltjes als het ware op, kan het zijn dat het oppervlakte van de schijf waar is gespoten anders wordt waardoor de remeigenschappen veranderen?
- Komt het bij applicatie bij jullie ook fors op de remschijven met na het spoelen ook een zichtbaar effect op de remmen?
- Gebruiken jullie een kartonnetje of iets dergelijks zodat het niet op de schijven komt?
Ik rij regelmatig op topsnelheid (250) door duitsland en wil een perfect rijdende en remmende wagen.. Prestaties met trillingen zullen niet echt anders worden maar ik kan mezelf wel fijn gevoelig noemen als het om auto's, geluidjes hierin en trillingen gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat er bijv. een dashboard of hemeltje wordt gedemonteerd vanwege een kraakje.
Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Bij voorbaat dank,
Stef