• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo 480 2.0

Jeroen86

Detailing chief
26 mrt 2011
419
75
Vandaag een volvo 480 aan gepakt van me broertje.

Ik heb alleen het exterieur gedaan.

De wagen is al 18 jaar oud en ik bleek niet de juiste middelen te hebben om hem 100% swirl vrij te krijgen.
De zwaarste combo die ik kon maken was mezzo op oranje en dat was voor mijn peugeot's goed genoeg.
Ik denk dat ik ongeveer 90% weg heb gehaald, maar dat zie je alleen als je er echt goed op let.

Voor de rest is de wagen 200% opgeknapt en is de glans helemaal terug, alsof er een zwarte laag over de hele auto heen zat.


Gebruikte middelen:

mezzo op oranje
mezzo op wit
finale op zwart
Iron-x
Pb spray en wipe met meg klei
apc
te veel doeken
monello lavare
reload
perl


slachtoffer:

w9uf.jpg

3opd.jpg


we beginnen maar eens met foamen:
wryq07.jpg


Tijdens de poets:
vervuiling van de klei viel mee, ondanks dat de lak erg stroef/oneffen was.
dit was na het dak
x45g.jpg



Vervolgens elke naad, rubber etc ingesprayed met apc 1:2 en een hoop zwart en viezigheid verwijderd.


banden waren wel lekker vuil:eek:)
wnrm.jpg


Swirl inspectie: :-"

pw4i.jpg


helaas geen tussentijdse foto's, maar het is aardig gelukt denk ik zo

2lwt89k.jpg


8h12.jpg

kj3f.jpg

jxkz.jpg

z7j1.jpg

2xk3.jpg

wafg.jpg

iyx5.jpg


I.v.m. tijdgebrek de wagen snel in de reload gezet (half 5 moest de wagen klaar zijn)
Maar uit ervaring blijkt dat dit prima kan en de beading/sheeting blijft geniaal van reload:heart_eyes:

Nog een fototje van het interieur, deze mag hij zelf aanpakken :)


0dzh.jpg




bedankt voor het lezen!
 
Die is zeker 200% opgeknapt! Net werk hoor en ik denk (uitgaande van andere ervaringen) dat ReLoad prima kan. Top werk! :cool:
 
Mijn oom had JZ-SF-48 (Je Ziet Sience Fiction 480, vandaar dat ik dat nog weet) ook een GT, nieuw gekocht en er jaren mee gereden. Mooie wagen.
 
tnhx mannen.

@mcshine leuk feitje :)
Ik merkte wel dat dit nog een pure auto is, dus zonder elektronisch gas pedaal, elektronische stuur bekrachtiging etc wat het rijplezier alleen maar ten goede komt :)
 
Mooie auto met vooral mooie achterlichten nog (achterlichten slaan wit uit normaalgesproken)

Het enige wat me opvalt is het stuur. Volgens mij is die niet orgineel meer. Bij mijn weten werden de GT's altijd met een stuur met airbag afgeleverd.
 
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik de betreffende auto zojuist gespot.. Het kenteken was, in mijn beleving, hetzelfde evenals de kleur, velgen enz enz.

Reed in de omgeving 3Bhoek, richting Berkel en Rodenrijs. Kan dit kloppen???
 
Zeker detailspullen halen rofl

Goed gedaan hoor, al goed opgeknapt!
Verder mag hij voor het interieur wel een extractor huren ;)
 
Ome Robert;338146 zei:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik de betreffende auto zojuist gespot.. Het kenteken was, in mijn beleving, hetzelfde evenals de kleur, velgen enz enz.

Reed in de omgeving 3Bhoek, richting Berkel en Rodenrijs. Kan dit kloppen???

Ik docht eerst dat je een andere had gezien, maar na een smsje bleek dat ie naar rotterdam airport is geweest.

scherp opgemerkt (was de wagen nog schoon?:eek:) )