• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasmachine met automatische dosering

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
1.007
178
25
Muntendam
He toppers!

Het zoveelste "hoe was jij je doeken vraag"

sinds een poosje hebben we bij ons thuis een Samsung wasmachine met automatische dosering.
echter, omdat wij waspods enzo in bulk kopen (goedkoper) zijn deze nu eindelijk eens een keer op.
nu heeft mijn vriendin het reservoir van de wasmiddel en van de wasverzachter vol gegooid in de wasmachine, deze doseert automatisch, Dikke prima!

Toen ik vroeg hoe mijn doeken nu gewassen moeten worden met MF wasmiddel zonder wasverzachter keken we elkaar nogal vragend aan.
even door de app heen gescrold maar daar zag ik nog geen opties.

Iemand ideeën/ervaring ?

PS: het gaat om de: Samsung WW90T534AAW Autodose
 
Al eens in de handleiding gekeken?

Onderstaande geeft al aan dat er al wel rekening wordt gehouden met aanpassen van doseringen voor bepaalde wasjes:
Wasmiddel en wasverzachter worden niet automatisch toegevoegd in het programma Wol. U moet handmatig het
invoerniveau van wasmiddel en wasverzachter instellen om wasmiddel en wasverzachter in het programma Wol toe te
voegen.
Als Samsung hier dan goed over heeft nagedacht, zou ik verwachten dat ze ook een mogelijkheid hebben ingebouwd om automatische dosering tijdelijk even uit te zetten.
Wellicht heb je hier iets aan (even mee spelen; kijk of je de boel inderdaad uit kunt zetten)
1706260223146.png

En anders wat frobelen met instellingen voor hardheid van water ofzo.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
@Soepergrover ja, fantastische uitleg....
3 vakken, 1 auto-wasmiddel 1 auto- wasverzachter 1 hand-wasmiddel...
als je handwasmiddel wilt gebruiken controleer of automatische dosering uit staat. (pagina 45)

pagina 45: er zijn 3 standen voor automatische dosering, Laag middel en hoog

En uit? :weary_face:


En daarbij, Hoe kan ik Zeker weten dat er niks word toegevoegd? zijn daar nog trucjes voor of word dat het wasverzachterreservoir opmeten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een online handleiding voor dat type wasmachine opgezocht (zie screenshot in eerdere post). Daar lijkt men het te hebben over instellingen Gem, Hoog, Uit of Laag.
Kan zijn dat dit een oudere handleiding is en deze instelling inmiddels is wegbezuinigd. Dan wordt het fijn met het handje (laten) wassen. :sun:
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Ik zal vanavond als ik thuis ben eens spelen, in de handleiding die ik er gisteravond bij had zag ik de optie Uit niet staan, Online inderdaad wel... begin nu aan mezelf te twijfelen of ik er niet over heen heb gelezen o_O

~Lijkt de Ecobubble stand mij wel heerlijk voor mijn doekjes... alsof ze in een schoonmaak bubbelbad zitten:heart_eyes:
 
Ik zou er niet vrolijk van worden.
In het algemeen blijft er wel wat achter van de voorgaande spoelgang

Misschien eens kijken naar zo'n campingversie ? heb je voor iets van 50 euro een van jezelf ;)