• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 306 verzorgd

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Een ruime week geleden werd ik door m'n vader opgebeld. Hij had een nieuwe auto gekocht. Deze Peugeot 306 sedan. Lekker wat ruimte een automaatje, alleen hij was zo vies. Schijnbaar van oudere mensen geweest die er verder nooit naar om hadden gekeken. Of ik hem eens wilde poetsen voor ze. Natuurlijk wil ik dat!

Zoals beloofd, afgelopen zaterdag naar ze toe geweest en de 306 eens lekker verwend. Hij is volgens mij standaard recept gewassen...

- afspoelen in de wasbox
- rubbers, strips, kieren en gaten in spuiten met APC
- dit weg poetsen met een kwast en afwasborstel
- 2 emmer systeem wassen
- kleien
- Meg's UC + witte handpad polijsten
- Nogmaals alle kieren en sponningen na lopen
- Velgen licht gewassen. Zijn nog ZEER vuil, maar had geen IronX meer, die houden ze nog te goed!
- 2e maal 2 emmer systeem
- Laagje PB EXP
- Laagje Meg's Carnauba paste wax
- Trims in de AF trim dressing


Als ik er nu over nadenk had ik nog 10 andere stappen tussendoor moeten doen. De HDspuit had door de wielkasten gemoeten, het interieur is niet gedaan, de velgen moeten nog, hier moet de toekomstige DAP ook overheen etc etc. Voor hen is het nu al prachtig, maar ik zie nog zoveel verbetering!


Hoe dan ook, hier de foto's van de eerste stap naar een nette 306:


VOOR:
sq2p2x.jpg

2nlab1c.jpg

2m2jm86.jpg

23t4ly8.jpg

o89pvk.jpg

1ovhms.jpg

2z8u7h3.jpg

2pperur.jpg

ek2nt5.jpg

35ap2li.jpg



NA:
165iz8.jpg

2u7r6fs.jpg

wufais.jpg

2qdacms.jpg

25jea85.jpg

eb9bfd.jpg

2hqez29.jpg

20k6890.jpg

dpep7a.jpg

2mo8gsx.jpg



Bedankt voor het kijken! En hou het topic in de gaten voor de volgende update aan deze auto.. (Eigenlijk is een projecten topic misschien beter??)
 
Die staat er weer netjes bij hoor!