• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kalkvlekken op wrap te verwijderen??

Ferry-opc

Detailing rookie
18 aug 2016
1
2
45
Hallo,

Ik was van de week mijn auto aan het afspuiten, Maar ik moest plots ineens weg.
Dus de auto een poos stilstaand zonder te drogen achter gelaten.
Bij terug komst was het water uiteraard helemaal opgedroogd,
Maar heeft dit allemaal witte kalkvlek(kringen) achter gelaten op de hoogglans zwarte wrap op het dak.
Helaas krijg ik deze met wassen niet meer weg, ook met Prep gaat het niet weg.
Dus mijn vraag is, hoe en waarmee kan ik dit weer weg krijgen??
Polijsten kan helaas niet op de wrap, dus moet een andere oplossing zoeken.

Bij deze alvast bedankt voor de tips.

Greets Ferry, ...
 
Ik zou hiervoor ook prof polish gebruiken.

Maar ik heb op mijn vorige auto ook het dak gewrapt... Maar die had ik wel eens gepolijst hoor... Na het aanbrengen zitten hier ook een hoop swirls op... Ik had hem toen best strak gekregen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Kalk? Voorzichtig even een stukje proberen met wat (natuur)azijn op een doekje? Ik ga er van uit dat een wrap daar wel tegen kan. Desnoods even wat aanlengen met water.
 
Tuurlijk. Ik had een 3M wrap op mijn auto en daar kwamen na lange tijd (ik hield het schoon met spray en wipe) vlekken op, zoals van vogels en water op het dak. Dat ging niet meer weg met spray en wipe en met wassen. Toen heb ik prof polish gebruikt en ook IPA. Mijn doeken kregen de kleur van de wrap en de wrap werd dof en er kwamen vegen op, het was niet meer te redden.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Dankjewel voor de uitleg en toelichting.
Ik weet zeker dat alcohol over oplossende kwaliteiten beschikt. Dat zal een toplaag aan kunnen tasten. Daarom zou Ik alcohol niet gebruiken.
Voorzichtig met Professional Polish en een zeer milde handpad zou echt moeten kunnen. Natuurlijk wel voorzichtig werken.
Spijt me dat jij pech had.
Kun je uitleggen hoe het bij jou dan verkeerd ging?
 
Spijt moet ik er zelf van hebben ;) voor de duidelijkheid, ik beweer niks o.i.d. maar zie het als een tip. Ik had een kwaliteits 3M wrap, maar 3 jaar zon en weersinvloeden tasten zo'n folie natuurlijk ook wel aan. Er kwamen vlekken op die ik er niet meer af kreeg met hele milde middelen, toen heb ik prof polish gepakt als eerste (wat minder) milde cleaner, ook na tips van het forum. Toen kreeg ik vegen, kleurverschil en toen klein stukje geprobeerd met IPA en toen had mijn doek de kleur van de wrap. Met een lelijk dak wilde ik toen alles eraf.

Ik dacht toen dat prof polish echt geen problemen zou geven, maar de leeftijd van de folie speelt ook mee denk ik achteraf. Ik had ook een test stuk wrap op een kast gepakt als teststukje en daar vanalles op geprobeerd maar dat ging gewoon goed.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior