• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud leer geperforeerd

Mr.K.

Detailing trainee
8 jul 2016
19
35
Wat kan ik nu het beste gebruiken om mn volledig leren bekleding te onderhouden. Mn auto is een half jaar oud, dus geen restauratie. Ik wil ook niet dat alle gaatjes vol gaan zitten. Ik wil gewoon licht schoonmaken/afnemen zonder dat de boel uitdroogt. Thnx!
86b2d6295d2ac310500ce9a9e0f14293.jpg
a6e1aba5f7683bf9cacb98c3862b58c9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 
Er zijn verschillende setjes bij o.a Carclean te koop voor onderhoud en bescherming van je leren bekleding.

In jouw geval zou je het op een MF doek kunnen spuiten en afnemen. Vervolgens even laten (uitdampen/ademen) en voeden met een leer conditioner/cremé. Bij geperforeerd leer gebruikt ik altijd een MF pad, bv deze: https://www.Carclean.com/product/Monello/Disco_Duo_applicator_pads_102387

Druppeltje ter grote van 10 cent ongeveer en even je MF pad dubbel vouwen om te voorkomen dat het in de gaatje komt.
 
Super! Dank je voor de tip. Ik zat aan Mothers te denken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 
De Mothers set schijnen de forumleden hier erg te appreciëren, als je de set niet nodig hebt kan je de cleaner en conditioner natuurlijk ook los kopen.
 
Super! Dank je voor de tip. Ik zat aan Mothers te denken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Normaal zou ik zeker voor de Mothers Leathertech crème set gaan echter deze leren stoelen hebben gaatjes en dan zou ik zelf voor een vloeibaar product gaan.
Van Mothers heb je ook vloeibare flessen zowel cleaner als conditioner 1 van mijn vrienden heb ik een keer die flessen gegeven en hij is daar erg tevreden over echter hebben ze die flessen niet meer of ik kijk er overheen.
Ik zou onderstaand product proberen.
https://www.carclean.com/nl/product...dvanced_Leather_Care_710ml_100224?o=srMothers
 
Oké. Geen crème dus, maar goed vloeibaar. Zo een spray lijkt me ook lekker praktisch. Ik wil niet elke keer als ik even mn auto was de hele dag bezig zijn.(af er en toe een hele beurt is geen probleem natuurlijk)
Verder is het nu mooi mat, dat moet zo blijven natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 
Nog even gekeken. Maar hoe weet ik eigenlijk of dit echt leer is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 
Nog even gekeken. Maar hoe weet ik eigenlijk of dit echt leer is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Zelfs als het echt leer is, kan het zijn dat de zijkanten en/of achterkant van kunstleer is. Misschien kun je dat verschil zien als je goed kijkt. Zo ja, dan zijn de zitting en leuning echt leer, zo nee, dan is alles echt leer of kunstleer (en weet je dus nog niets).
 
Omdat ik een grote beurt niet nodig vond wilde ik het leer onderhouden met All-in-one leather-care van Mothers. Zeker na alle positieve verhalen over de kit van dit merk. Viel me erg tegen!

Het leer was nog lekker mat (beetje wax-achtig). Ik heb dat met dit product afgenomen en nu zit er een licht ietwat glansend laagje op; soort cockpitspray.... balen dus!

Iemand nog een suggestie, of toch maar aan de slag met die kit van mothers? Ik wil dat het leer goed mat blijft, zoals het was, ook met wat leergeur.

Thnx.
 
Met de Mothers kit wordt het leer mat. De geur van de leer cremé vind ik niet zo heel geweldig. Is persoonlijk en deze is gelukkig snel weer weg. Is geen leer geur helaas, want die zou ik ook wel kunnen waarderen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Mr.K.Goed om te weten dat het van Mothers gaat glimmen. Ik wilde deze namelijk ook bestellen, maar vind het net als jij belangrijk dat het mat blijft.
Van Poorboys natural look gaat het ook wat glimmen, dus die moet je ook niet hebben.
 
De mothers leder set glimt helemaal niet, staan genoeg topics op dit forum waar deze set duidelijk een mooie matte look achterlaat.
 
Ja. Precies. De All-in-one. Reden was dus dat ik een grote beurt niet nodig vond, maar snel en goed onderhoud. Maarja. Dit is dus niet zo een fijn alternatief..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Even voor de goede orde; Bij lederbehandelingen van Mothers word gesproken over de LeatherTech Kit. Dit is dus een set met producten die allemaal één doel hebben en ik kan mij voorstellen dat een All-in-One product minder resultaat zal opleveren.

In mijn ervaringen bij lederen interieuren, zeker ook lederen dashboards, maakt zowel de Foaming Cleaner als de Conditioner het oppervlak niet spekglad en glimmend.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Mr.K.