• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Snow Foam niet dik te krijgen

Meestal is het de combinatie.

De hoeveelheid water per minuut
De druk van de HD
De mengverhouding (pure is meestal te dik om te gebruiken. Mengt niet goed)
De opening van de sproeier

Ik gebruik een K2 (110bar) en Apple iFoam 1:10 en krijg ook scheerschuim als de knop volledig ingedraaid is. Echter dan is het wel snel wandelen om een Passat Station heen.
 
Gedestilleerd water om je mengfles mee aan te vullen?
Hoeveel kraanwater denk je dat erbij komt als je gaat foamen? Of gebruik je daarvoor ook gedestilleerd water? :neutral:

En bedoel je trouwens echt gedestilleerd water of gewoon gedemineraliseerd water? Aqua dest lijkt me wat prijzig.
 
Ik heb zo'n beetje dezelfde resultaten als de foto met de swift van @Ferdy

@opelmark
Volgens mij heeft jouw HD teveel druk voor de lans waardoor hij afslaat (gelezen in ander topic dat >130bar een probleem kan zijn). Volgens mij is de intake van de foamlans dan te klein en kan bij carclean opgeboord worden.

Morgenmiddag ben ik vrij en ga ik even wat verschillende tips die hier gegeven zijn proberen. Hopen dat het in de schaduw nog redelijk te doen is met de temperaturen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Hij doet 330L/u en max 100Bar, de foam lans zegt 180Bar 60 graden, ik vraag me dan af wat te klein zou zijn, als het t sproeiertje is wat ik kan zien zitten wat op de hoge druk reiniger zelf aangesloten wordt dan kan ik dat zelf opboren als die te klein is.

ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat straks.
 
Met wat vertraging de auto gewassen. Foamen ging inclusief alle tips net zoals voorheen.

Toen gestopt en de foamlans helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of ik er wat aan kon ontdekken. Het lijkt erop dat het stel-mechanisme met de groene draaiknop niet helemaal lekker in elkaar zat. Na alles weer in elkaar gezet te hebben opnieuw gaan foamen.

Nu gelukkig prima resultaten met 1:10 :)
 
Bij mij was het vooral dat metalen filter wat verstopt was.
Nadat ik dat VERNIEUWD had deed het ding het weer als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: David
foam.jpg


Het voorste filter wat voor het schuim zorgt ziet er schoon uit, ik denk dat ik het bij mij in de sproeier moet zoeken omdat ik maar een kleine hoge druk reiniger heb, ik heb cc al een whatsapp gestuurd, evt zal ik zelf een andere sproeier moeten draaien.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86