• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tweestaps-verificatie opties

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Hoi @Tim

Ik hou t graag safe en maak op dit moment gebruik van tweestaps-verificatie op het forum, ook gewoon omdat het kan. (wel met 1x in 30 dagen vragen optie)

is het misschien mogelijk om naast de optie 'email de verificatiecode' ook een 'SMS de verificatiecode' optie aan te bieden? Of kost zoiets geld?
Lijkt me namelijk handiger om zo de code op de telefoon te ontvangen als notificatie dan als mail.

PS: wie gebruikt hier nog meer deze optie?
 
Gebruik de Google variant, die geeft je elke keer een code op je telefoon:

https://forum.Carclean.com/account/two-step

Kies voor Verificatie via App en dan scan je de QR code met de Google Authenticator app.

Vervolgens kan je met de wisselende unieke code inloggen op het forum. Veel moderner dan een SMS haha.
 
Top, ik was niet echt bekend met authenticator-apps en wist niet welke er waren. Die van Google maar eens over denken dan. Jullie zijn anti Apple maar ik dan weer anti Google omdat ze alles van je willen weten. Maar bij zo'n app zal dat wel meevallen hoop ik toch...

Thanks!
 
Weet je wat hier de grap is...
Apple weet veeeeel meer van jouw dan Google. Bedenk maar eens hoe het kan dat Apple software zo goed weet wat je wil. Het aanvoelen is altijd gebaseerd op kennis.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik denk dat we in deze tijd allemaal veel te veel gegevens van ons zelf achterlaten waar niemand een idee van heeft.

Oke, nu weer on topic.

Ik gebruik zelf enkel de tweestaps-vertificatie, dit lijkt me toch voldoende? Dan moeten ze toch de code uit je mail kunnen vissen voordat ze inloggen.
 
@RbL ja dat moet zeker voldoende zijn, het is meer een gebruikersgemak dingetje. Mail openen etc haha.

@Istnogferarie , ik begrijp niet zo goed waar je op doelt 'hoe Apple software zo goed weet wat je wil'. Heb je voorbeelden?
 
Oh dat soort dingen. Tuurlijk weet het apparaat dat, als je zelf toestemming geeft voor locatievoorzieningen. Maar dan nog weet Apple zelf dat niet hoor, ze kunnen zelf niet bij die data. En Google wel want die verdienen hun brood met ads (en Apple met te dure iPhones)

Anyway,
2 staps inloggen moet gepromoot worden:cool:
 
Klopt, maar dan nog is dat niet iets waar Apple zelf bij kan. Apple weet niet waar jij bent op dat moment hoor.

Disclaimer: ik ben geen fanboy, ik werk alleen voor het fruitbedrijf
 
Ik zou niet weten hoe het allemaal precies in elkaar steekt.

Maar inderdaad, ook in gebruik dat maar selecteer wel altijd de 30 dagen optie. Vind dit niet erg om dit via m'n mail te verifiëren.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Ach Google is helemaal niet geïnteresseerd in mensen als individu. Ik heb geen moeite daarmee hoor. Wordt allemaal sterk overdreven op gereageerd.

Ik ben niet Anti-Apple, ik vind het spul alleen veel te duur en beperkt in de mogelijkheden.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie