• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip op kunststof trims buitenkant, goed idee?

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Hey! Ik begin dus steeds meer wat stappen te nemen naar meer uitdagende dingen om mijn auto te herstellen en sinds er een witte waas op mijn kunststof stoot trims aan de buitenkant zit dacht ik ten eerste op advies van het forum pre- black- Wow te gebruiken.

Maar! ..toen dacht ik aan plasti dip. Als ik dit op de schone trims spuit en misschien ook op de behuizing van de zij spiegels. Blijft dit dan zitten en is het sowieso een goed idee? De auto is donkerblauw.
 
Waarom reinig je de trims niet met een melamine sponsje + APC. Daarna beschermen met Gyeon Trim.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
APC heb ik geprobeerd, maar dat haalt niks weg van de waas. Het zit er daarvoor te lang op, maar plasti dip lijkt mij ook gewoon leuk om te doen, alleen ik heb geen idee of het er na een week, maand, jaar misschien eraf breekt
 
Ik heb vanavond ook de bumpers van de corsa B van mijn vriendin met een melamine sponsje en apc gereinigd. Daarna gevoed met Black wow. Het begon al donker te worden, dus morgen even nalopen voor de zekerheid. Maar het verschil was verbluffend!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Als je vooraf goed ontvet en minimaal 4 laagjes spuit is plasti-dip geen probleem (en kan ook jaren goed blijven), de vraag is alleen of het fraaier is dan goed gereinigd en met geschikt middel weer mooi zwart gemaakte kunststof. Overigens kun je op YouTube ook nog filmpjes vinden hoe je plaatselijke schade aan plastidip (door bijv. steenslag) kan herstellen zonder alles over te spuiten.
 
Ik vind plastdip leuk spul voor van alles maar het is niet goed "poetsbaar" want dan beschadigt het snel.
Stel je voor dat je je ramen schoonmaakt en je raakt de plastidip wat te hard of je maakt teveel wrijving dan kun je snel weer gaan repareren.
Maar een busje plastidip is niet zo duur dus proberen kan altijd.
Succes iig.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Yes, dat is ook een reden dat ik het al lang op oog heb. Je kan er in principe geen foute mee maken, maar omdat het anders reageert op poreuze oppervlakken als je het eraf wil halen was ik wat terughoudend.
 
Werkt perfect. Op mijn vorige auto gedaan, omdat de stootstrips ver voorbij poetsbaar waren. Was na 2 jaar nog steeds mooi en is prima te poetsen in tegenstelling tot wat @Altos zegt. Wat mij betreft een betere oplossing dan alle poetsproducten om kunststof zwart te krijgen en te houden.
 
Dat was mijn idee ook. Zo zijn ook meteen alle plastic delen egaal en springt de auto er ook een stuk beter bij uit.
 
Probeer ander ook eens een huis-tuin-keukentip en haal eens een pot pindakaas! Gewoon de goedkoopste, op een doekje doen en even op de trims smeren, weet zeker dat het helpt
 
Pindakaas ken ik, maar da tis maar tijdelijk en eerlijk gezegd lijkt het me ook gewoon leuk en een nieuwe uitdaging om eens wat te knoeien met plastidip. Het kan moeilijk fout gaan of beschadigen ermee
 
Gister nog iemand gesproken die zijn trims gewoon met matzwart had gespoten.
Dan lijkt mij plasti dip een betere oplossing.
In ieder geval ook voor langere termijn.
 
Ja, heb mijn eerste ''test'' plekje geprobeerd end at bevalt prima. De rest ga ik zeker ook zo doen