• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor de eerste keer polijsten

Het rook was even om uit te proberen wat het effect is/was op zowel de lak als de pad. Het rare de lak van het proefstuk is niet verbrand, zie bovenstaande foto.

Dat schuurspons vrij grof was, is mij wel bekend maar omdat ik geen ervaring met het polijsten van lakken leek mij dat de uitdaging.

Misschien dat je het antwoord weet op de volgende vraag;

op het ogenblik vind ik het nog lastig om te bepalen wanneer je "nieuw" polijst middel op de pad mag. Is dat wanneer het polijst middel droog (korrel vorming) begint te worden?
 
Ruim voordat het korrelvormig wordt.
Als het goed is wordt het polijstmiddel na enkele banen als water. Dat is het moment dat het is uitgewerkt (afgebroken).
 
Ik houd meestal aan dat als ik een paneel van ongeveer 60-60cm doe, dat ik dan 4 dopererwtjes aan polijstmiddel op de pad aanbreng.

Op dit paneel maak ik dan een goed dambordpatatroon en hierna oogt het polijstmiddel transparanter.

Eerlijk gezegd let ik hier weinig op, haha. Misschien dat ik oo gevoel werk ofso, maar ik houd bovenstaande aan en werk hierna de korrel nog verder door.


Greetz