• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tarabass stelt zich voor

Voordat ik het wist had hij de pad in zijn handen en maakte hem flink nat. Hij bedoelde het goed! Maar man wat een bende ;)

Hmm, dan houd ik het wel even bij het dambordpatroon. Nog tips over de compound? Ik kan me voorstellen dat ik best twee keer dit patroon kan doen in één hit..
 
Yes, vandaag een nieuwe bestelling binnen om mijn stappenplan te perfectioneren/vergemakkelijken. Erg blij mee, en het begint nu echt ergens op te lijken qua collectie. Ook zat er een kadootje bij van CC, een sample van Poorboys World - EXP Pure Sealant. Die stond op mijn verlanglijstje dus dat komt erg goed uit.

Poorboys World - Bug Squash - 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
Mothers Wax - California Gold Car Wash - 946ml
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm
Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Nanolex - Nanolex - EX - Pre-Coat Spray - 500ml
Monello - Raffini 4" Foam Cutting Pad - Yellow
Poorboys World - Black Hole Sample - 120ml
Poorboys World - Air Freshener - Fresh Apple
Valma - Ice Free Verstuiver - Superbundel van 4 flessen van 500ml
Poorboys World - EXP Pure Sealant Sample - 120ml

Ik ben vooral benieuwd naar het effect van black hole. Die wil ik toepassen op mijn donkerblauw/antraciet kleurige passat en toppen met de exp sealant en natty's blue wax. Ook ben ik benieuwd naar de werking van Bug Squash en de shampoo.
 
Ik heb hier nog 250 ml Prep staan. Ik zal het bewaren dus, wordt vast een collectors item.

Wel een beetje jammer van de ontbrekende Dodo. Ik bedoel in mijn lijst staat alleen maar Dodo, hoe kun je dan voor alles vervangers zoeken. :(
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Tja, overal te krijgen die Prep. Maar niet bij CC. Waarschijnlijk zijn er meer liefhebbers.

En waarom geen Dodo? Ik heb geen idee. Ik heb voor nu te weinig productkennis om een objectieve keuze te maken, en ga vooral op uiterlijk/prijs. En een fabrikant met een product genaamd Bird Sh#t Remover heeft mijn aandacht hehe.

Maar vergelijken ga ik zeker later doen :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik heb aan één flesje genoeg, hoor :p

Maar bedankt voor het doorgeven, @Soepergrover ! Ik heb nu de Nanolex EX gebruikt en die bevalt prima. Hopelijk is de Gyeon Q²M Prep bij mijn volgende bestelling nog (of weer) op voorraad, want dan ga ik hem zeker proberen :)
 
Alternatieven voor Gyeon Prep zijn Nanolex Ex of Dodo Juice Clearly Menthol.

Van doeken kun je nooit genoeg hebben. Microvezel heeft de neiging restanten vast te houden en daardoor raakt de doek verzadigd. Misschien dat jij minder doeken gebruikt maar vervang een doek voordat hij volledig verzadigd is en krassen kan veroorzaken.

De instellingen voor de 900 zijn hetzelfde als de 500. Machine is wat sterker maar niet per definitie harder.

Hi Arie, even snel een vraagje gebruik jij dan deze?

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Clearly_Menthol_Glass_Cleaner_Spray_500ml_DJCM500_101898

Dus te gebruiken als glasreiniger en als ontvetter voor het polijsten?
 
Hi Arie, even snel een vraagje gebruik jij dan deze?

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Clearly_Menthol_Glass_Cleaner_Spray_500ml_DJCM500_101898

Dus te gebruiken als glasreiniger en als ontvetter voor het polijsten?

Ik heb Arie daar vaker over gehoord, ja. Echter zou ik persoonlijk gewoon kiezen voor Nanolex - EX of Gyeon -Prep. :p Deze 2 zijn er voor bedoeld.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: David
Nanolex Ex is een erg sterke IPA, Gyeon Prep ook erg sterk maar ruikt lekker, DJ Clearly Menthol is in principe ook een IPA.

Doordat Clearly Menthol een erg hoog IPA gehalte heeft (een van de weinige zo niet de enige glas reinigers met IPA)

Maar je kunt het ook omdraaien.

Gyeon Prep is ook een uitstekende glas reiniger vanwege het IPA gehalte
 
Nanolex Ex ingrediënten :
Iso-Alkanes C9-C12 50 - 85%
Hexamethyldisiloxane 5 - 10%
propyl groupterminated 1 - 5%
Methyl perfluoroisobutyl ether 1 - 5%

Gyeon Prep ingrediënten :
propan-2-ol; isopropyl alcohol; isopropanol 30 - < 35 %
benzyl benzoate < 1 %
Orange Oil < 1 %

Dodo Juice Clearly Menthol ingrediënten :
Ethylene glycol monobutyl ether (2-Butoxyethanol) 1 - 10%
Isopropanol (Propan-2-ol) 10 - 20%

Hierin is redelijk duidelijk welk product het sterkst is.
Iso-Alkanes is trouwens ietsjes hetzelfde als petroleum. Vandaar kennelijk dat luchtje aan Ex
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Vandaag bezig geweest met het dak van de oefenauto. Ik had verwacht dat ik het lastiger zou vinden dan de motorkap, maar vond het eigenlijk wel fijn om op deze hoogte één te mogen zijn met de DAP :p

Door de harde lak wist ik dat ik veel tijd nodig had om van de swirls af te komen. Ik ben er nog niet 100% doorheen, maar vond het na 3 hits met Veloce op geel wel voldoende eigenlijk. Daarna 1 hit met mezzo op oranje en 1 hit met Finale op wit. Daarna 1 hit met Black Hole op zwart, maar blijf dat lastig spul vinden om toe te passen. Met de machine lijk je het niet goed uit te kunnen buffen. Dan maar met het handje. Toen met de hand Natty's erop gebracht en het dak was één grote spiegel (op een paar diepere krassen na).

Het was ook voor het eerst dat ik echt het verschil zag tussen alle hits. Goed gekeken, gevoeld en mijn tijd genomen. Ik zag zelfs het verschil nadat ik een stuk met Finale had gedaan. Ook bij Black Hole zag ik veel verschil. Ik zag de lak veranderen van glanzend naar een heel diepe scherpe glans. Ik had het dak in 6 denkbeeldige vlakken verdeeld. Dat lijkt me voldoende toch?

Voor (dof groen met veel swirls):
36z4nyh1oMjX5GxkGdHekUatoYD6D9oGCx97_MauoNHvR6QJg2GpYV_ag_0?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg


Na (diep glansend groen met metallic en paarsige gloed):
VaFODVu2cKoWp_UVAYN1fKLFcqnN2yyoL9tiqKqviRtCOxyIohDTFSCWs0U?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg

fS3CldO0ev2CgSp0joNPUleiTGw4alZofQhbyWk6XRWzXa08N2Us2ogJFGU?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg

FBUqoFUiVC3HqIx90CN-aj3rFjtd7YfMOTsdXV0zglH3nOfcOOfM0NsTdXM?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
 

Bijlagen

  • 36z4nyh1oMjX5GxkGdHekUatoYD6D9oGCx97_MauoNHvR6QJg2GpYV_ag_0?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    36z4nyh1oMjX5GxkGdHekUatoYD6D9oGCx97_MauoNHvR6QJg2GpYV_ag_0?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 93
  • VaFODVu2cKoWp_UVAYN1fKLFcqnN2yyoL9tiqKqviRtCOxyIohDTFSCWs0U?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    VaFODVu2cKoWp_UVAYN1fKLFcqnN2yyoL9tiqKqviRtCOxyIohDTFSCWs0U?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 75
  • fS3CldO0ev2CgSp0joNPUleiTGw4alZofQhbyWk6XRWzXa08N2Us2ogJFGU?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    fS3CldO0ev2CgSp0joNPUleiTGw4alZofQhbyWk6XRWzXa08N2Us2ogJFGU?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 65
  • FBUqoFUiVC3HqIx90CN-aj3rFjtd7YfMOTsdXV0zglH3nOfcOOfM0NsTdXM?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    FBUqoFUiVC3HqIx90CN-aj3rFjtd7YfMOTsdXV0zglH3nOfcOOfM0NsTdXM?width=3552&height=2000&cropmode=none.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Emi
@Istnogferarie
Met een DAP stelt het inderdaad niet veel voor. Maar dat komt natuurlijk ook voor 80% omdat ik nu goede spullen heb, en veel tijd gestoken heb in een goed stappenplan. Ik vond het vooral leuk om te merken dat ik dingen ging herkennen van wat ik hier vaak lees. Volle pad na twee hits, een keer extra ontvetten na de 3de stap, dat ik veel schone doeken moet hebben, niet teveel wax moet gebruiken. Daarnaast ook veel geluk gehad met het weer!

@Jeroen
Het is 'mooi wârk, dârk', donderse tinus stiegerpupe :p