• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom wax je je auto?

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
De titel liet je waarschijnlijk al je hoofd door de muur of tafel heen beuken, maar.. ik weet dat het belangrijk is en dat het bescherming biedt, maar ik ken iemand die te koppig is om de zin van waxen te begrijpen en een simpele ''het biedt bescherming en je auto(lak) zal langer meegaan en houdt viezigheid tegen die beschadigen of roest kunnen veroorzaken tegen'' is blijkbaar niet genoeg.

Dus.. wie is er een wonder met woorden en kan iedereen het nut van waxen en waarom je dat zou doen samenvatten?
 
Volledig eens met bovenstaande.
Geeft toch iedere keer weer een visueel orgasme als je dat glimmende apparaat ziet staan.
 
als je niet waxt, is het gewoon niet af.
Na al dat scrubben, exfoliaten moet er weer wel voeding en bescherming op om maar even in de huidverzorgingstermen te spreken :p
 
Als je iemand nog van een twee emmer methode en waxen moet overtuigen omdat ze hier pertinent op tegen zijn zou ik het opgeven.

Het is toch niet toevallig vrouwlief die meent dat er al 'genoeg' wax op de plank staat? ;) Dan zou ik namelijk ook alles uit de kast halen om haar te overtuigen dat deze wax echt net weer even anders is!
 
Ja, misschien moet ik dat geheime glim superwapen, Red Mist, wat ik veel voorbij ziek omen maar eens gebruiken. Verblinden is ook altijd een optie om m'n punt te maken. :D
 
Je kan het ook vanuit een ander standpunt bekijken: een auto die in de wax staat, was je makkelijker/sneller en bovendien hoef je m minder vaak te wassen om 'm toonbaar te houden. (dat zijn dus in mijn ogen de argumenten waar een minimumlijder als het op glans aankomt, toch mee te overtuigen kan zijn).
 
Ja, naar coatings ben ik nou ook nieuwsgierig te worden. Al moet ik niet te snel met alles gaan, want in principe was ik 3 maanden geleden nog tevreden met een simpel wasje en waxje.. en nu zit er meer product op mijn auto dan op de gemiddelde hollywood ster