• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werkbus met verf

image.png



Ik zou een steekmes gebruiken om alle verfresten te verwijderen, je veroorzaakt wel wat krassen maar is zo weg te polijsten :grinning:
 
Standtijd is niet beter dan die van een goede wax, de 476S blijft bij mij langer zitten. Momenteel zit de EX-P nu 2 maand op mijn auto en ik merk nu wel echt dat de bescherming minder wordt, ik was elke week met de hand en btbm shampoo. Auto staat altijd buiten, rijdt ongeveer 2000km per maand.

Hmm... Da's apart. De standtijd van een wax die beter is dan een sealant? Ik heb goede ervaringen met de 476s, maar zou nooit verwachten dat dit een sealant zou overtreffen qua standtijd.

Wat zijn jouw stappen vooraf het aanbrengen van een sealant? :D



Greetz
 
Laat ik het zo zeggen, de beading is niet zoals ik die gewend ben van een wax na 2 maanden, kan momenteel ook aan het weer liggen en waar die geparkeerd staat.

Heb de laatste keer met aanbrengen gekleid, gepolijst en ontvet met prep.

Had toen zin om dit erop te doen, want het ruikt zo lekker. Heb eerder wel eens de auto in delen gedaan met EX-P, 476S, dodo home brew, dodo hard candy.
Het is zeker geen slechte keuze, maar van standtijd vind ik het niet heel bijzonder vergeleken met een goede wax dus.
 
Misschien zeg ikiets raars maar DJ producten hebben de volgende beading bij wax (druppel vorming) en sheeting bij sealant (glij effect)

Als je dan beading zoekt na enkele maanden denk ik dat je moet kijken naar de sheeting
 
Ik heb nog nooit met een sealant gewerkt, maar ik wist niet beter dat een sealant bomvol polymeren zat en dus gericht was op standtijd en het voorkomen van vuil-aanhechting. Als een wax langer blijft werken dan een sealant, dan lijkt het wel een omgekeerde wereld?

Ik heb een tijd met Waxoyl 100+ gewerkt en volgens een test van Carclean was de EX-P zelfs nét ietsjes beter.



Misschien zeg ikiets raars
Ja, snap geen k*t van wat je nou eigenlijk wil duidelijk maken.. :p


Greetz
 
Precies wat ik dus merk. Beading wordt heel snel minder. Daarom vaak een wax erover.
Lekbakje van m'n espresso apparaat enkel in sealant. Dan is beading minder van belang
 
Ik was geblesseerd, dus er kwam sowieso niet veel gedaan. (Niks eigenlijk) De dokter neigt naar jicht in mijn voet... :S

De Q5 waar ik donderdag aan begonnen was, die is ook uitgesteld. Ben 6 uur bezig geweest aan de voorbereiding van de lak, velgen en motorruimte. Hij ging donderdagmiddag naar binnen om vrijdag gepolijst te worden, maar dat werd 'm niet, aangezien mijn voet op ontploffen stond. :p

Ik hoop aankomende week weer wat te kunnen doen. Zo ja, dan sta ik lekker binnen in een showroom te werken. De temperatuur zal mij dan lichtelijk een worst wezen, hiihh. :p
 
Haha uiteraard kost dat enorm veel tijd! Maar in vergelijking met de binnenkant van de laadruimte is dat maar enkele uurtjes werk :yum
Als de detail nog doorgaat en de ladder nog op het dak ligt als ik de auto ophaal/afgeleverd krijg, dan zal ik de HD eroverheen jagen. Denk dat het dan al klaar is met ladder-detailen. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Als schilder zijnde verwijder ik gemorste verf op bumpers enz voorzichtig met wat MEK (Methyl Ethyl Kethone), doe dit wel met beleid het zal namelijk ook de lak en het kunststof kunnen oplossen als je er teveel van gebruikt.
Daarna gewoon polijsten en waxen, bumper gaat bij mij in de poorboy's trim restorer,als je dit twee keer doet hecht de verf bijna niet meer aan de bumper.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat